Hmm, blir säkert en bra bil. Men personligen känner jag inte riktigt ngt för en eldriven sportbil. Vill ha det där mekaniska på ngt vis. Men snabb lär den ju bli och säkerligen väldigt dynamisk. Konstigt för jag skulle inte ta en fossil inom ngt annat segment. Men en liten sportbil, då vill jag ännu ha en bil som låter och känns lite mer mekanisk.
Har du kört någon liten eldriven sportbil?
Nej, finns det några?
Kan nog diskuteras hur sportig den är, men MG Cyberster tycker jag var ganska kul att köra, den korta provrundan jag fick. Antagligen är Porschen många gånger sportigare, men antagligen också betydligt dyrare.
För en entusiast kan en modern MG aldrig vara ett alternativ.
Den är dessutom kinesisk vilket är en NONO för mig.
Fast nu var ju frågan OM det finns någon och Cyberster existerar, så det känns som svaret på frågan
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
'Artikeln' är bara ngn slags re-write(?) av något i "German Automotive News (sub req’d) sister publication Automobilwoche". Står inte ett enda ord om vem det är som är källa, eller om det finns mer än en källa…
Med tanke på hur många 'hit pieces' som skrivit om Tesla genom åren – och det innan Elon kom ut som en fullfjädrad Trump- och AfD-supporter – så känns det som den där 'artikeln' bör intas med en rejäl skopa salt…
Senast redigerad av SwedishAdvocate, redigerad totalt 2 gång.
Hmm, blir säkert en bra bil. Men personligen känner jag inte riktigt ngt för en eldriven sportbil. Vill ha det där mekaniska på ngt vis. Men snabb lär den ju bli och säkerligen väldigt dynamisk. Konstigt för jag skulle inte ta en fossil inom ngt annat segment. Men en liten sportbil, då vill jag ännu ha en bil som låter och känns lite mer mekanisk.
Har du kört någon liten eldriven sportbil?
En tyst öppen bil känns ju rätt attraktivt...
Tänker tvärtom. Vill ha ljudet från den. Gillar fortfarande motorljud och i en öppen bil hör du det på riktigt. Iallafall om man körde aktivt. Men på en lite lugnare tur kanske det är trevligt att insupa naturen. Oväsen får man ändå från däcken dock.
Älskar den mekanska känslan i min tunade Miata, där allt man gör känns i bilen.
Ljudet och lukten är en viktig egenskap.
Men framtiden är el.
Dock är cab ett krav då jag kör nedcabbat året runt då det inte regnar.
Jag håller med, el är framtiden och jag tar det alla gånger för alla andra typer av bilar. Hade en 2016 TTs som andrabil fram tills för 2 år sen och den var uppskattad de gånger man ville dra på lite. Var betydligt mer ”spännande” än att göra detsamma i min e-tron GT trots att den senare är en hel del snabbare. Det är ngt med det lite råare/mekaniska jag gillar. Även en DSG som växlar lite hårdare är rätt juste även om manuell tillför ngt extra. Med det sagt så kom jag fram till att den typen av bil ska vara tredjebil för att funka. Det tycker jag inte det är värt att ha. Så jag kanske är diskad egentligen för denna diskussion .
'Artikeln' är bara ngn slags re-write(?) av något i "German Automotive News (sub req’d) sister publication Automobilwoche". Står inte ett enda ord om vem det är som är källa, eller om det finns mer än en källa…
Med tanke på hur många 'hit pieces' som skrivit om Tesla genom åren – och det innan Elon kom ut som en fullfjädrad Trump- och AfD-supporter – så känns det som den där 'artikeln' bör intas med en rejäl skopa salt…
Ok tack
Bilnjutare som planera köpa elbil 2025
- MB E-klass 2018 AMG-paket, Burmester, akustikpaket, glastak, självkörande
- Miata ND 2017 Recarostolar, modifierad motor/chassi för bana, Cup2-däck, omtunad för etanol
- VW Up 2012 HighUp
Tänker tvärtom. Vill ha ljudet från den. Gillar fortfarande motorljud och i en öppen bil hör du det på riktigt. Iallafall om man körde aktivt. Men på en lite lugnare tur kanske det är trevligt att insupa naturen. Oväsen får man ändå från däcken dock.
Älskar den mekanska känslan i min tunade Miata, där allt man gör känns i bilen.
Ljudet och lukten är en viktig egenskap.
Men framtiden är el.
Dock är cab ett krav då jag kör nedcabbat året runt då det inte regnar.
Jag håller med, el är framtiden och jag tar det alla gånger för alla andra typer av bilar. Hade en 2016 TTs som andrabil fram tills för 2 år sen och den var uppskattad de gånger man ville dra på lite. Var betydligt mer ”spännande” än att göra detsamma i min e-tron GT trots att den senare är en hel del snabbare. Det är ngt med det lite råare/mekaniska jag gillar. Även en DSG som växlar lite hårdare är rätt juste även om manuell tillför ngt extra. Med det sagt så kom jag fram till att den typen av bil ska vara tredjebil för att funka. Det tycker jag inte det är värt att ha. Så jag kanske är diskad egentligen för denna diskussion .
ja du ser, man behöver fler bilar
Bilnjutare som planera köpa elbil 2025
- MB E-klass 2018 AMG-paket, Burmester, akustikpaket, glastak, självkörande
- Miata ND 2017 Recarostolar, modifierad motor/chassi för bana, Cup2-däck, omtunad för etanol
- VW Up 2012 HighUp
Tänker tvärtom. Vill ha ljudet från den. Gillar fortfarande motorljud och i en öppen bil hör du det på riktigt. Iallafall om man körde aktivt. Men på en lite lugnare tur kanske det är trevligt att insupa naturen. Oväsen får man ändå från däcken dock.
Älskar den mekanska känslan i min tunade Miata, där allt man gör känns i bilen.
Ljudet och lukten är en viktig egenskap.
Men framtiden är el.
Dock är cab ett krav då jag kör nedcabbat året runt då det inte regnar.
Jag håller med, el är framtiden och jag tar det alla gånger för alla andra typer av bilar. Hade en 2016 TTs som andrabil fram tills för 2 år sen och den var uppskattad de gånger man ville dra på lite. Var betydligt mer ”spännande” än att göra detsamma i min e-tron GT trots att den senare är en hel del snabbare. Det är ngt med det lite råare/mekaniska jag gillar. Även en DSG som växlar lite hårdare är rätt juste även om manuell tillför ngt extra. Med det sagt så kom jag fram till att den typen av bil ska vara tredjebil för att funka. Det tycker jag inte det är värt att ha. Så jag kanske är diskad egentligen för denna diskussion .
När den här kommer som lite mindre extrem så verkar el rätt kul
Hmm, blir säkert en bra bil. Men personligen känner jag inte riktigt ngt för en eldriven sportbil. Vill ha det där mekaniska på ngt vis. Men snabb lär den ju bli och säkerligen väldigt dynamisk. Konstigt för jag skulle inte ta en fossil inom ngt annat segment. Men en liten sportbil, då vill jag ännu ha en bil som låter och känns lite mer mekanisk.
Sen finns det väl några efterkonverterade öppna sportbilar och andra custom-byggen också. Finns väl t.ex. ca tre st. i den här tråden. Fast de flesta i den tråden har tak… viewtopic.php?t=25709
Men sannolikt är det väl 'lite knepigt' att få till en provkörning av någon av de här oavsett vilken…
…] for the past three years the only 718 EV prototypes spied testing have been those of the Boxster. Today we finally get a look at its Cayman coupe brother. […
…] for the past three years the only 718 EV prototypes spied testing have been those of the Boxster. Today we finally get a look at its Cayman coupe brother. […
Blir intressant att se, tror dom kommer hålla igen rejält på motorkraften för dom vill inte att den ska spöa 911.
Sen är man ju nyfiken på priset, kommer den kosta mer eller mindre än 911, är frågan.