Ska du uppgradera till ludicrous?

I denna tråden så har vi endast omröstningar och här kan alla skapa en omröstning

Moderator: Redaktion

Ska du uppgradera till ludicrous?

Ja
6
10%
Jag har inte bestämt mig än.
11
19%
Nej
2
3%
Jag har ingen P85D :(
39
67%

Antal röster: 58

Användarvisningsbild
johani
Teslaägare

Re: Ska du uppgradera till ludicrous?

Inlägg av johani »

Vad vet vi egentligen om vad det blir för skillnad? Vore onekligen intressant att få prova innan.
På tal om dekaltrimmning, om man gör denna uppgradering och sedan byter batteri till 90 kWh om några år, då har man ju en P90DL :)
Model S P85DL (90kwh)/ Model X 90D / Model S P100DL
Användarvisningsbild
Segelflygaren
Teslaägare
Referralkod: ts.la/jesper1523

Inlägg av Segelflygaren »

johani skrev:
Vad vet vi egentligen om vad det blir för skillnad? Vore onekligen intressant att få prova innan.
På tal om dekaltrimmning, om man gör denna uppgradering och sedan byter batteri till 90 kWh om några år, då har man ju en P90DL :)
Om jag förstått rätt så sitter denna uppdatering i batteriet, så i så fall får du nog lov att betala igen.
Användarvisningsbild
bladh
Teslaägare

Inlägg av bladh »

johani skrev:
Om några år kommer man inte att vilja betala för att uppdatera till 90 kWh batteri.
Kommer att vara mer intressant med 115 eller 120 kWh, typ..
Min är nedtrimmad sedan leverans i och med borttag av emblemen. Har bara Tesla-logon på bakluckan.
http://--- | Levererans mottagen 2015-06-29
Användarvisningsbild
bladh
Teslaägare

Inlägg av bladh »

danni skrev:
Segelflygaren skrev:
mjwahl skrev:
En lud p85d kommer alltid säljes före en vanlig p85d allt annat lika. Värdetappet på luduppgraderingen kommer dock vara något större än på vanliga teslabilar andrahandprissutveckling. Om det är vettigt med luduppgradering har att göra vad man tror om utbudet av p85d, ludp85d och p90lud och p90 och hur din bil konkurrerar på den marknaden när är dags att sälja.

En Luduppgradering är en fråga om kul medan man äger bilen. Ska man äga bilen i ytterligare 3 år då är det 13500 per år om vi räknar med att den behåller knappt 50 % i värde efter 3 år. Inte mycket att snacka om gör en bil på 1,3 -1,5 miljoner.

Är det någon som frågat vad som händer med Teslas garanterade restvärde vid en uppdatering? Justeras det upp med halva uppdateringskostnaden?
Informationen jag fick när jag frågade om att beställa autopilot i efterhand är att restvärdesgarantin bara gäller sånt man köpte i samband med nybeställningen, och inget man köper till i efterhand.
Verkar faktiskt rimligt. Restvärdet sätts ju i och med finansieringen.
http://--- | Levererans mottagen 2015-06-29
Användarvisningsbild
thebishop
Teslaägare

Inlägg av thebishop »

mjwahl skrev:
Tänk om det kommer en mjukvaruuppdatering om 6 månader som förutsätter hårdvaran i ludicrousuppgraderingen? Då blir man oglad om man inte har uppgraderat idag.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Tänk om uppgraderingen bara ger en marginell skillnad som knapp är märkbar? Då blir jag oglad om jag lägger 80K. Jag hoppas på positiva rapporter från early adopters i USA så jag kan rationalisera uppgraderingen ;)
Model S P90DL+ (2015) Såld 2024
Model 3 LR (2021) (såld 2025)
BMW iX xDrive50 (2024)
Kia EV3 (2025)
Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare

Inlägg av dstr »

För $5000 och några timmars arbete hade jag gjort det. Att betala dubbelt upp känns inte lika lockande.
Användarvisningsbild
johani
Teslaägare

Inlägg av johani »

Uppgraderingen kostar $7500 i USA inklusive arbetet, det svenska priset 82750 kr inkluderar arbete och moms.
Visserligen mycket pengar för en ganska marginell förbättring men detsamma gäller ju även för en ny P90D, jag hade förmodligen valt till Ludicrous där med.
Model S P85DL (90kwh)/ Model X 90D / Model S P100DL
Användarvisningsbild
Segelflygaren
Teslaägare
Referralkod: ts.la/jesper1523

Inlägg av Segelflygaren »

johani skrev:
Uppgraderingen kostar $7500 i USA inklusive arbetet, det svenska priset 82750 kr inkluderar arbete och moms.
Visserligen mycket pengar för en ganska marginell förbättring men detsamma gäller ju även för en ny P90D, jag hade förmodligen valt till Ludicrous där med.
Jo, men risken är stor att skillnaden är klart större på en P90D än på P85D.
Skriv svar