Även om den är för 1000 mil och verkar "billig" så är den också utifrån bilens grundutförande.
Smeta på alla tillbehör som behövs för att komma upp i Model Ys, så kommer också leasingkostnaden öka (vissa paket gick inte ens att välja med privatleasing online).
Med det sagt, Tesla lämnar litet utrymme för flexibilitet vad gäller tillbehör.
Att få en ID.4 GTX med motsvarande standard (t.o.m bättre på vissa områden) går loss på ca 670' (utan vinterdäck).
Panoramatak, filhållningsassistent (autopilot), tonade rutor, elstolar, lädersäten eller motsvarande, stor skärm.
Då är inte sportpaketet med DCC (dynamisk fjädring, som jag gillar skarpt) med i ovan heller.
Har kollat mycket på GTX mot MY, GTX har bekvämare och tystare gång på svenska vägar, får lasta mer (vikt). Model Y är roligare att köra, lite mer sportigt satt och bullrigare samt får lasta mindre (vikt), men har större bagagevolym (!?).
Som vanligt, upp till egna preferenser.