Sida 2 av 2

Re: Privatleasing Tesla Y

Postat: 03 nov 2021 12:50
av liquidmonkey
varför skulle nån köp en tesla från dealerpad och gör privatleasing???

fick en pris förslag idag från Tesla and det var helt ok när man tänke att vi betala nästan 4 KSek i diesel per månad som är att kastar pengar i sjön.

Re: Privatleasing Tesla Y

Postat: 03 nov 2021 12:58
av slugger75
liquidmonkey skrev:
varför skulle nån köp en tesla från dealerpad och gör privatleasing???

fick en pris förslag idag från Tesla and det var helt ok när man tänke att vi betala nästan 4 KSek i diesel per månad som är att kastar pengar i sjön.
För att slippa betala kontantinsatsen på ca 150 000 kronor?

Re: Privatleasing Tesla Y

Postat: 04 nov 2021 23:56
av Goblin
Plus att den där offerten inte tar med värdeminskningen... Bara den är i bästa fall drygt 7000kr/månad. Att folk aldrig lär sig...

Re: Privatleasing Tesla Y

Postat: 12 nov 2021 14:25
av jobe83
MWall skrev:
Dexter86 skrev:
MWall skrev:
Otroligt dyr privatleasing jämfört med konkurrenterna. En ID.4 GTX får man för lite drygt 5 tkr i månaden t ex.
Var hittar du den undrar jag?
Blocket?

https://www.blocket.se/annons/skaraborg ... t/97887749
Även om den är för 1000 mil och verkar "billig" så är den också utifrån bilens grundutförande.
Smeta på alla tillbehör som behövs för att komma upp i Model Ys, så kommer också leasingkostnaden öka (vissa paket gick inte ens att välja med privatleasing online).
Med det sagt, Tesla lämnar litet utrymme för flexibilitet vad gäller tillbehör.

Att få en ID.4 GTX med motsvarande standard (t.o.m bättre på vissa områden) går loss på ca 670' (utan vinterdäck).
Panoramatak, filhållningsassistent (autopilot), tonade rutor, elstolar, lädersäten eller motsvarande, stor skärm.
Då är inte sportpaketet med DCC (dynamisk fjädring, som jag gillar skarpt) med i ovan heller.


Har kollat mycket på GTX mot MY, GTX har bekvämare och tystare gång på svenska vägar, får lasta mer (vikt). Model Y är roligare att köra, lite mer sportigt satt och bullrigare samt får lasta mindre (vikt), men har större bagagevolym (!?).

Som vanligt, upp till egna preferenser.

Re: Privatleasing Tesla Y

Postat: 12 nov 2021 14:37
av Dodde
jobe83 skrev:
MWall skrev:
Dexter86 skrev:
MWall skrev:
Otroligt dyr privatleasing jämfört med konkurrenterna. En ID.4 GTX får man för lite drygt 5 tkr i månaden t ex.
Var hittar du den undrar jag?
Blocket?

https://www.blocket.se/annons/skaraborg ... t/97887749
Även om den är för 1000 mil och verkar "billig" så är den också utifrån bilens grundutförande.
Smeta på alla tillbehör som behövs för att komma upp i Model Ys, så kommer också leasingkostnaden öka (vissa paket gick inte ens att välja med privatleasing online).
Med det sagt, Tesla lämnar litet utrymme för flexibilitet vad gäller tillbehör.

Att få en ID.4 GTX med motsvarande standard (t.o.m bättre på vissa områden) går loss på ca 670' (utan vinterdäck).
Panoramatak, filhållningsassistent (autopilot), tonade rutor, elstolar, lädersäten eller motsvarande, stor skärm.
Då är inte sportpaketet med DCC (dynamisk fjädring, som jag gillar skarpt) med i ovan heller.


Har kollat mycket på GTX mot MY, GTX har bekvämare och tystare gång på svenska vägar, får lasta mer (vikt). Model Y är roligare att köra, lite mer sportigt satt och bullrigare samt får lasta mindre (vikt), men har större bagagevolym (!?).

Som vanligt, upp till egna preferenser.
MY får dra mer eller? Lastvikten i MY är ett skämt.

Re: Privatleasing Tesla Y

Postat: 15 nov 2021 11:37
av jobe83
Dodde skrev:
jobe83 skrev:
MWall skrev:
Dexter86 skrev:
MWall skrev:
Otroligt dyr privatleasing jämfört med konkurrenterna. En ID.4 GTX får man för lite drygt 5 tkr i månaden t ex.
Var hittar du den undrar jag?
Blocket?

https://www.blocket.se/annons/skaraborg ... t/97887749
Även om den är för 1000 mil och verkar "billig" så är den också utifrån bilens grundutförande.
Smeta på alla tillbehör som behövs för att komma upp i Model Ys, så kommer också leasingkostnaden öka (vissa paket gick inte ens att välja med privatleasing online).
Med det sagt, Tesla lämnar litet utrymme för flexibilitet vad gäller tillbehör.

Att få en ID.4 GTX med motsvarande standard (t.o.m bättre på vissa områden) går loss på ca 670' (utan vinterdäck).
Panoramatak, filhållningsassistent (autopilot), tonade rutor, elstolar, lädersäten eller motsvarande, stor skärm.
Då är inte sportpaketet med DCC (dynamisk fjädring, som jag gillar skarpt) med i ovan heller.


Har kollat mycket på GTX mot MY, GTX har bekvämare och tystare gång på svenska vägar, får lasta mer (vikt). Model Y är roligare att köra, lite mer sportigt satt och bullrigare samt får lasta mindre (vikt), men har större bagagevolym (!?).

Som vanligt, upp till egna preferenser.
MY får dra mer eller? Lastvikten i MY är ett skämt.
Ja, 1600kg mot 1200 på folkan tror jag det är.