Nurburgring

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
kangru
Teslaägare

Re: Nurburgring

Inlägg av kangru »

CJRB skrev:
Har hela varvet på min dashcam, ska lägga upp när jag är åter. Filmen är kul, mina tvillinggossar på 13 år sitter i baksätet o vinkar på boxsterföraren vid omkörningen, som har bur o hjälm och pekar uppgivet på sin bil;)
Har du lagt ut detta ännu?
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

Väcker denna tråd igen. Dels med tanke på Teslabjörns testkörningar på Autobahn och dels för att kompis till mig lade upp filmen nedan som knyter an till första posten. Väntar på att få se Roadster 2.0 köra på Ringen.

They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare

Inlägg av lator »

Är Erik Jirhall din kompis? I så fall har du en snabb kompis! Skulle vilja veta vem som körde "taxin"... Gick ju lite på "gung" där ibland. ;)
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

lator skrev:
Är Erik Jirhall din kompis? I så fall har du en snabb kompis! Skulle vilja veta vem som körde "taxin"... Gick ju lite på "gung" där ibland. ;)
Han köpte bilen som han kör som 40-års present till sig själv och jag "köpte" Model X till min 40-årsdag. Tyvärr blev ju Model X lite försenad så nu blir det som en lite försenad 41-årsdagspresent.

Han leder stort vad gäller bilinköp dock men är inte särskilt intresserad av elbilar. Ska se om han ändrar sig efter att ha kört Model X. :)
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Hok

Inlägg av Hok »

lator skrev:
Vem som körde taxin vet jag inte. Men taxin kör ju ibland snarare spektakulärt än effektivt. Jag har sett videor med Sabine som chaufför i taxin där det nästan går mer på sladd än rakt fram. Beror helt på kunderna i taxin.
Skriv svar