Software update is available. 151107

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
EnTraktor
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael25

Re: Software update is available. 151107

Inlägg av EnTraktor »

Vad är det för versionsnummer på uppdateringen?
Teslaägare sedan 2014. Ägt S, 3, X, Y. Nuvarande bilar:
2021 Tesla Y LR White
2022 Tesla Y LR Quicksilver
2023 Lotus Eletre
Användarvisningsbild
kanylbullen
Teslaägare

Inlägg av kanylbullen »

2.7.77

Skickat från min LG-H815 via Tapatalk

Byt till Tibber, ladda billigare och få 500 kr https://invite.tibber.com/a9a8a08d
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inlägg av bylund »

kanylbullen skrev:
2.7.77
Fick du den först nu? Ni andra som fick en uppdatering idag/igår, vad hade ni innan och vad fick ni nu? Eller var det bara falskt alarm för alla?
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
Segelflygaren
Teslaägare
Referralkod: ts.la/jesper1523

Inlägg av Segelflygaren »

bylund skrev:
kanylbullen skrev:
2.7.77
Fick du den först nu? Ni andra som fick en uppdatering idag/igår, vad hade ni innan och vad fick ni nu? Eller var det bara falskt alarm för alla?
Enligt appen hade jag ny programvara att ladda ner i båda bilarna, men det fanns ingen att ladda hem. Jag har haft 2.7.77 ett tag.
Användarvisningsbild
EnTraktor
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael25

Inlägg av EnTraktor »

Samma här...
Fick notefering
Gick ner till bilen
Inget på skärmen
Kollar nu och har 2.7.77
Teslaägare sedan 2014. Ägt S, 3, X, Y. Nuvarande bilar:
2021 Tesla Y LR White
2022 Tesla Y LR Quicksilver
2023 Lotus Eletre
Användarvisningsbild
Herr X
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av Herr X »

Jag fick notifikation igår, gick ner till bilen och installerade den som vanligt. Hade release notes på skärmen i morse när jag körde iväg, men hann inte kolla om något var ändrat. Kände ingen skillnad mot tidigare - körde AP i stort sett hela vägen (som vanligt numera - AP:n är grym!).
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV

Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Användarvisningsbild
FAJ
Teslaägare

Inlägg av FAJ »

Har också 2.7.77 vilket är den version jag fick vid uppdatering till 7.0. Jag har dock inte fått anmodan att uppdatera än.
Användarvisningsbild
jpetters
Teslaägare

Inlägg av jpetters »

När jag hade bilen inne på Service Center igår så hade de installerat en nyare version av 2.7.77 som löste mindre buggar, så sa de i alla fall. Om det är samma versionsnummer kanske installationen går automatiskt (?).

Sent from my iPad using Tapatalk
Model S: Plaid, Deep Blue
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1
http://---
Användarvisningsbild
mahulkp
Teslaägare

Inlägg av mahulkp »

Installerade uppdateringen i natt och det är samma versionsnummer 2.7.77 som tidigare. Även om det bara är mindre buggfixar borde det väl rimligen skilja i nummer?
Model YP 2024
Reservation Cybertruck Trimotor
Användarvisningsbild
mahulkp
Teslaägare

Inlägg av mahulkp »

Läser man på TMC så verkar det rulla ut en version 2.7.106 just nu och som verkar ha stoppat. När jag tänker efter så såg jag ingen release note när jag satte mig i bilen. Funderar på om det helt enkelt inte blev någon uppdatering i natt...
Model YP 2024
Reservation Cybertruck Trimotor
Användarvisningsbild
kanylbullen
Teslaägare

Inlägg av kanylbullen »

Fick inga release notes faktiskt när jag tänker på det. Har märkt en skillnad dock, hold har kommit tillbaka när man kör med TACC och står still en stund. Trist tycker jag, saknade det verkligen inte.

Byt till Tibber, ladda billigare och få 500 kr https://invite.tibber.com/a9a8a08d
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare

Inlägg av Pontus »

kanylbullen skrev:
Fick inga release notes faktiskt när jag tänker på det. Har märkt en skillnad dock, hold har kommit tillbaka när man kör med TACC och står still en stund. Trist tycker jag, saknade det verkligen inte.

Jag har fått upp den med AP från första början så det kanske inte är en förändring. Dock så är det väldigt sällan den kommer upp.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inlägg av bylund »

Pontus skrev:
kanylbullen skrev:
Jag har fått upp den med AP från första början så det kanske inte är en förändring. Dock så är det väldigt sällan den kommer upp.
Fast det har varit rejält mycket mindre hold på sistone än det var innan 7.0.
Hur länge var en stund och på vilken typ av väg?
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
Oppfinnarn
Teslaägare

Inlägg av Oppfinnarn »

Fick uppdateringen igår vid 15-tiden. Tryckte bort den för att jag inte hade tid köra update då. Då skall det väl finnas en liten klocka högst upp på displayen? Nu när jag tänkte uppdatera fanns ingen sådan symbol, och verisonen jag har är 7.0 2.7.77 (samma som tidigare, tror jag). Har uppdateringen återkallats, eller vad har hänt?
#Oppfinnarn went Electric 2015-10-02.... Blå Model S 70D samt ytterligare en Modell S 75D inköpt 2018-09-28 ... och efter mer än 32000 mil med elbil, varför bara ha två Tesla Model S... när man kan ha tre, så det blev en Model S AWD 2023-12-22 :) ....
Användarvisningsbild
Herr X
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av Herr X »

Bild
Denna fick jag igår. Det står inget nytt i releaseinformationen och jag har inte märkt någon skillnad heller.
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV

Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Användarvisningsbild
kanylbullen
Teslaägare

Inlägg av kanylbullen »

bylund skrev:
Pontus skrev:
kanylbullen skrev:
Fast det har varit rejält mycket mindre hold på sistone än det var innan 7.0.
Hur länge var en stund och på vilken typ av väg?
Det var efter bara några tiotals sekunder på väg in till Bromma blocks, högersvängen när man kommer från Spångahållet.

Har kört en del köer sedan autopilot kom och aldrig fått upp hold ens vid flera minuters stillastående.

Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inlägg av bylund »

Jag har för mig att den ska gå över till hold om den detekterar fotgängare eller andra objekt som rör sig framför bilen när den står still, så den kan ju kanske fått för sig att det var något som fladdrade förbi. Jag har sett hold några gånger sedan uppdatering till 7.0, men väldigt sällan jämfört med innan. Och jag har inte fått spökuppdateringen som pratas om i den här tråden.
Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare

Inlägg av Martinen »

Jag har inte fått nån hold på min sedan jag fick V7.
Det hände däremot häromdagen att den började tjuta och säga autosteer is aborting. Detta hände när jag var stillastående bakom en annan bil.
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Inlägg av danni »

Martinen skrev:
Jag har inte fått nån hold på min sedan jag fick V7.
Det hände däremot häromdagen att den började tjuta och säga autosteer is aborting. Detta hände när jag var stillastående bakom en annan bil.
Jag har fått hold 3-4 gånger i kökörning. Autosteer aborting har jag fått en gång i mörker och pissregn med riktigt dålig sikt. Då var autosteer, TACC och till och med vanlig farthållare otillgängligt resten av den korta vägen hem.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
Herr X
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av Herr X »

Hittade en skillnad i nya mjukvaruversionen - "hold steering wheel" kommer upp betydligt oftare på motorväg. Tidigare kunde jag köra oavbrutet på motorväg utan att det dök upp - nu kommer det med jämna mellanrum även om bilen kör problemfritt.
Bild
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV

Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare

Inlägg av Martinen »

Herr X skrev:
Hittade en skillnad i nya mjukvaruversionen - "hold steering wheel" kommer upp betydligt oftare på motorväg. Tidigare kunde jag köra oavbrutet på motorväg utan att det dök upp - nu kommer det med jämna mellanrum även om bilen kör problemfritt.
Bild

Jag har inte fått nya, men jag blir inte klok på hur ofta den vill att jag ska hålla styret. På samma väg kan ser variera en hem del.
Ibland kan det ta 30 sekunder. Andra gånger 10-15 min.
Det är sällan jag får upp den ändå, får jag brukar ha handen på ratten. Även om jag inte styr så känns det bäst.
Användarvisningsbild
Herr X
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av Herr X »

Martinen skrev:
Jag har inte fått nya, men jag blir inte klok på hur ofta den vill att jag ska hålla styret. På samma väg kan ser variera en hem del.
Ibland kan det ta 30 sekunder. Andra gånger 10-15 min.
Det är sällan jag får upp den ändå, får jag brukar ha handen på ratten. Även om jag inte styr så känns det bäst.
Jag håller inte i ratten när AP är påslagen, och nu får jag nog upp det ca. var femte minut.
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV

Användarvisningsbild
Telsa
Teslaägare

Inlägg av Telsa »

Herr X skrev:
Jag håller inte i ratten när AP är påslagen, och nu får jag nog upp det ca. var femte minut.
Fast det får jag med "gamla" versionen också. Ibland varje minut känns det som. Det får mig att sitta och koncentrera mig mer på lilla skärmen än på vägen.
Model X, Pearl White
Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare

Inlägg av Martinen »

Den är ganska känslig. Så även om jag håller väldigt löst i ratten så räcker detta för att jag inte ska få meddelandet.
Håller inte den utan har bara handen vilande på den.
Däremot kan det komma nån gång ändå när man ska byta fil.

Det är ett antal ställe till och från jobbet som den har en tendens att flippa med mig, så av de anledningen så känslig det bäst att ha handen på ratten.
På motorvägar kan man släppa mer tycker jag, men om man ska använda auto lane change, så måste man ändå visa att man har handen på ratten.
Användarvisningsbild
elmotor_mattias
Teslaägare

Inlägg av elmotor_mattias »

Martinen skrev:
Hmmm, vad är det egentligen som diskuteras Martin :?: :?:
Model S LR 2023
Model S P85D 2015
Skriv svar