Vaktläge

Här diskuterar vi om Tesla Model Y

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Richie
Teslaägare

Re: Vaktläge

Inlägg av Richie »

teslaponken skrev:
Ja jag har en nolla i min brf som klagar på min bil. Fick uppdateringen igår och slog på livestreaminggrejen för att testa hemifrån via appen. Cool grej.

Men då verkar sentry mode på bilen ha gått igång i min brf och bilen lyst upp en två gånger inatt. Det gillades ej av någon nolla som fotograferade min bil, dokumenterade och klagade till styrelsen :shock: :lol: :lol: :lol:

Känns lite surrealistiskt faktiskt. :shock:
Typiskt svennebanan avundsjuka med passivt-aggressiva influenser. Trist.
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare

Inlägg av martinot »

Dafro skrev:
Problemet är att om man ska använda det som bevismaterial så gäller GDPR, om jag har tolkat det rätt. Fast jag trodde iochförsig att det gällde all lagring så kan ju ha fel.
Jag är ingen expert på GDPR, men fick en påkörning på min backspegel (dock utan synlig skada), och gjorde anmälan hos polisen. De gick vidare med det som ärende när jag berättade att jag hade det på film, och ville att jag skulle skicka in det till polisen som bevismaterial. De var enbart tacksamma för att kunna gå vidare med ärendet, och fick aldrig någon kommentar från polisen att det stred mot GDPR eller var något annat problem med det.
Bild
NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
PatrikS

Inlägg av PatrikS »

GDPR gäller inte privatpersoner Så det är inte ens tillämpbart.
Fredrik j
elbilist

Inlägg av Fredrik j »

martinot skrev:
Dafro skrev:
Problemet är att om man ska använda det som bevismaterial så gäller GDPR, om jag har tolkat det rätt. Fast jag trodde iochförsig att det gällde all lagring så kan ju ha fel.
Jag är ingen expert på GDPR, men fick en påkörning på min backspegel (dock utan synlig skada), och gjorde anmälan hos polisen. De gick vidare med det som ärende när jag berättade att jag hade det på film, och ville att jag skulle skicka in det till polisen som bevismaterial. De var enbart tacksamma för att kunna gå vidare med ärendet, och fick aldrig någon kommentar från polisen att det stred mot GDPR eller var något annat problem med det.
I GPDR finns det ju en del undantag. Ett av dom är ju som sagt att det inte gäller för privat bruk men en polisanmälan kanske kan sägas vara en sorts publicering. Ett annat undantag är intresseavvägning. Man ställer då syftet med sparandet mot hur allvarlig integritetskränkningen var.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael1178

Inlägg av Bjelke »

Fredrik j skrev:
martinot skrev:
Dafro skrev:
I GPDR finns det ju en del undantag. Ett av dom är ju som sagt att det inte gäller för privat bruk men en polisanmälan kanske kan sägas vara en sorts publicering. Ett annat undantag är intresseavvägning. Man ställer då syftet med sparandet mot hur allvarlig integritetskränkningen var.
Dessutom har vi fri bevisprövning (kallas ofta fri bevisföring) så som bevismaterial funkar det (dvs oavsett om det
var olagligt sätt det togs fram).
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Tellus
Teslaägare
Referralkod: ts.la/ove13063

Inlägg av Tellus »

teslaponken skrev:
Trötta människor oavsett kan man tycka. Som ska klaga för att bilen gått igång sådär efter uppdateringen inatt.

Jante så det skriker om det är min åsikt :D
Kan vara en blottare som ej vill bli filmad nattetid
3P 2019 / $ Pläd 2023 / YP 2024 / Juniper AWD 2026 / SigenStor 14,8kWp 24kWh
Fredrik j
elbilist

Inlägg av Fredrik j »

Tellus skrev:
teslaponken skrev:
Trötta människor oavsett kan man tycka. Som ska klaga för att bilen gått igång sådär efter uppdateringen inatt.

En blottare vill väl bli sedd/filmad? Är inte det hela grejen där?
teslaponken

Inlägg av teslaponken »

Fredrik j skrev:
Tellus skrev:
teslaponken skrev:

En blottare vill väl bli sedd/filmad? Är inte det hela grejen där?
Mm. BlottarN hade ju älskat sentry. Exhibitionistens dröm liksom.
Användarvisningsbild
Tellus
Teslaägare
Referralkod: ts.la/ove13063

Inlägg av Tellus »

Jo det är sant. Det kan vara värt att kolla igenom sentry klippen!
098705C0-98B6-45AE-8D15-AF1A1A54889A.jpeg
3P 2019 / $ Pläd 2023 / YP 2024 / Juniper AWD 2026 / SigenStor 14,8kWp 24kWh
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare

Vaktläge

Inlägg av taliz »

Tellus skrev:
Jo det är sant. Det kan vara värt att kolla igenom sentry klippen!
Hehe min fångade en ung kvinna som bytte om mellan bilarna och tryckte upp rumpan precis framför sidokameran. Bild

Den har dock fångat andra mindre trevliga saker också. Bild
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Skriv svar