Vilka kommuners invånare skaffar elbil?

Här diskuterar vi elektriska fordon från andra tillverkare än Tesla

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
mati
elbilist

Re: Vilka kommuners invånare skaffar elbil?

Inlägg av mati »

[JM] skrev:
Teslaspolen skrev:
Hade jag haft oturen att bo i storstaden hade jag aldrig skaffat bil heller. Då finns ju annat bra mycket billigare sätt att ta sig runt med. Framförallt om snöröjningen fungerar som den ska.
Hade jag haft oturen att bo på landet så hade jag kört häst och vagn. Gräs = gratis laddning. Mkt billiare sätt att ta sig runt på.
Nja, de vill ha foder och grejer som kostar massor. Försäkring för en häst är tydligen också snordyr. Och servicen likaså. Jag tror inte att en hästägare håller med om att det är billigare med häst än med bil. Trevligare sällskap än en bil kanske, men inte billigare.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Tessi19
elbilist
Kontakt:

Inlägg av Tessi19 »

mati skrev:
[JM] skrev:
Teslaspolen skrev:
Hade jag haft oturen att bo i storstaden hade jag aldrig skaffat bil heller. Då finns ju annat bra mycket billigare sätt att ta sig runt med. Framförallt om snöröjningen fungerar som den ska.
Hade jag haft oturen att bo på landet så hade jag kört häst och vagn. Gräs = gratis laddning. Mkt billiare sätt att ta sig runt på.
Nja, de vill ha foder och grejer som kostar massor. Försäkring för en häst är tydligen också snordyr. Och servicen likaså. Jag tror inte att en hästägare håller med om att det är billigare med häst än med bil. Trevligare sällskap än en bil kanske, men inte billigare.
Skulle svara att en bil gör i alla fall det man vill men tänkte efter med dina tidigare inlägg i annan tråd ;)
Användarvisningsbild
mati
elbilist

Inlägg av mati »

Tessi19 skrev:
mati skrev:
[JM] skrev:
Teslaspolen skrev:
Skulle svara att en bil gör i alla fall det man vill men tänkte efter med dina tidigare inlägg i annan tråd ;)
Jag tror att en väluppfostrad häst är mer benägen att följa ägarens kommandon än en Ioniq 5 i kombination med en Tesla Wall Connector. Om var det du menar. :lol:
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Skriv svar