Sr+ 2021
Bytt Hela HV batteriet nu i mars pga fel på cellbalans sensor. Bytte även 12v batteriet och baklucke lyften i samma veva.
Så efter 2500mil så har jag sprillans nytt batteri. Alltid ett plus.
Vad har ni fått bytt på garantin?
Moderator: Redaktion
- manslundkvist
- Teslaägare
Re: Vad har ni fått bytt på garantin?
Tesla model 3 2021. Ganska precis 1 år nu
- Båda framlyktorna (fukt)
- 3 av 4 baklyktor (fukt)
- Värmepump
- Laddport (laddkablar fastnade)
- Laddportsluckan (de gjorde den sne vid byte av laddport, så de fick komma tillbaka och byta även denna)
- Bagageluckan har tätats (fylldes med vatten när det regnade)
- Bagageluckemotorn (2ggr)
Har 4 ärenden öppna just nu
- Bagageluckemotorn har börjat krånglat igen (alltså 3e gången)
- Laddporten har börjat krångla igen (2a gången)
- Fjädring/länkarmar gnisslar ibland, inte bekräftat men baserat på vad jag läst i forumet så borde det vara det felet.
- lack släpp på tröskel (Edit upptäckte det precis nu, blir större vid biltvätt)
Bilen är som sagt bara 1 år nu och har gått ca 2000 mil. ALLA problem förutom läckaget i bagageluckan uppstod nu under vinterhalvåret. Något säger mig att det kommer bli standard att byta ut samtliga av dessa delar varje år... Jag har en US monterad bil, grannen har den uppdaterade (nya dörrar och boombox) från Kina som är ett par månader nyare, han har inga problem mer än något med lacken som var tokigt som de fixade direkt.
- Båda framlyktorna (fukt)
- 3 av 4 baklyktor (fukt)
- Värmepump
- Laddport (laddkablar fastnade)
- Laddportsluckan (de gjorde den sne vid byte av laddport, så de fick komma tillbaka och byta även denna)
- Bagageluckan har tätats (fylldes med vatten när det regnade)
- Bagageluckemotorn (2ggr)
Har 4 ärenden öppna just nu
- Bagageluckemotorn har börjat krånglat igen (alltså 3e gången)
- Laddporten har börjat krångla igen (2a gången)
- Fjädring/länkarmar gnisslar ibland, inte bekräftat men baserat på vad jag läst i forumet så borde det vara det felet.
- lack släpp på tröskel (Edit upptäckte det precis nu, blir större vid biltvätt)
Bilen är som sagt bara 1 år nu och har gått ca 2000 mil. ALLA problem förutom läckaget i bagageluckan uppstod nu under vinterhalvåret. Något säger mig att det kommer bli standard att byta ut samtliga av dessa delar varje år... Jag har en US monterad bil, grannen har den uppdaterade (nya dörrar och boombox) från Kina som är ett par månader nyare, han har inga problem mer än något med lacken som var tokigt som de fixade direkt.
Senast redigerad av ErikHallq, redigerad totalt 2 gång.
Model Y Long Range Vit/Svart 2022
https://www.personalbilskalkylen.se
Re: Vad har ni fått bytt på garantin?
Tre sensorer i värmepumpen, som har fungerat sedan dess.
Bytte framlyktor pga fukt vid kyla samt plastdetaljer under bilen som kom repade vid leverans ganska asap efter jag hämtade ut bilen.
Bakluckan har börjat stanna halvvägs sista månaden och behöver nog service/utbyte.
Har inte lagt ärende på det än.
I övrigt inget tror jag, snart 4K mil.
Bytte framlyktor pga fukt vid kyla samt plastdetaljer under bilen som kom repade vid leverans ganska asap efter jag hämtade ut bilen.
Bakluckan har börjat stanna halvvägs sista månaden och behöver nog service/utbyte.
Har inte lagt ärende på det än.
I övrigt inget tror jag, snart 4K mil.
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Mazda Rx3 -73, Audi A5