Niber skrev:De är tämligen simpla, bara en rak plastbit. Flera har rapporterat om att de varit nära att tappa dem. Eftermarknads verkar sitta bättre trots att de använder samma infästning. Troligen eftersom de tar stöd runt hjulhuskanten.mikebike skrev:Det sitter stänkskydd fram, rätt kassa som vanligt, köp 4 eftermarknads och kasta originalen.Guldsmeden skrev:Vad bra, tack. Då ska jag skicka tillbaka de jag köpte Från Tesla Shop. Har nämligen läst på flera ställen att det är rekommenderat att köpa till stänkskydd då de varken skulle finnas fram eller bak. Konstigt ändå att de inte skriver i shoppen att de inte behövs på senare modeller.mikebike skrev:Stänkskydd fram har väl funnits hela tiden?Guldsmeden skrev:Fanns det stänkskydd? Har för mig att det ska vara nytt för Q2.
Min Q1 hade det i alla fall.
Tack igen för svar
Vad är problemet med orginalen?
Q2 MY LR Utrustning
Moderator: Redaktion
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Re: Q2 MY LR Utrustning
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
- Tellus
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ove13063
Re: Q2 MY LR Utrustning
Har en LR också, det är dock samma batteri(78,8) i båda. P visar ca 475km vid 100% vs 525km på LR. Men den verkliga skillnaden är mindre, fälgarna tar ej 10% mer, snarare 3-4%wannabee skrev:Du har väl en MY P? Så siffrorna är inte från en LR?Tellus skrev:78,8kWh, tidigare var det 74,5kWh.Albert Andersson skrev:Kanske inte är nytt för q2 men hur många kW är batteriet på? Står olika på olika sidor tycker jag när jag surfar runt..![]()
Dessutom står det olika räckvidd, vore intressant att veta vad det står för räckvidd i bilen när den är fulladdad på 19” respektive 20”.
Vet inte när brytet var exakt.
Med 78,8kWh visar den ca 525km vid 100%
3P 2019 / $ Pläd 2023 / YP 2024 / Juniper AWD 2026 / SigenStor 14,8kWp 24kWh