Takräcke problem
Moderator: Redaktion
- Daniel R
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/daniel77041
Re: Takräcke problem
Funderar på att lämna på hela året, även om jag bara använder april - sept. Sitter skyddsfilmen kvar en vinter utan räcket?
Tesla Model Y LR 2022 (EAP)
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Jag har klippt ut egna ur Biltemas PPF. Original är oanvända.Daniel R skrev:Funderar på att lämna på hela året, även om jag bara använder april - sept. Sitter skyddsfilmen kvar en vinter utan räcket?

Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
- slugger75
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/per28997
Satt kvar tre vintrar på Model 3, utan problem, utan att räcket var på så ofta.Daniel R skrev:Funderar på att lämna på hela året, även om jag bara använder april - sept. Sitter skyddsfilmen kvar en vinter utan räcket?
Tesla Model Y Long Range AWD, Q2 2022. Dragkrok.
Tesla Model 3 Long Range Rear Wheel Drive med dragkrok, 2019. HW 2.5
Jag kanske är trög men Biltemas PPF är ju självhäftande redan så varför behövs ytterligare självhäftande papper? Är det för att man vill ha högre tjocklek? Fäster fotopapper bättre än PPF:en? Annat?
Om man nu behöver fotopapper, har su någon länk till lämpligt alternativ?
- mikebike
- Teslaägare
Därför att Biltemas PPF inte passar i skrivaren.-Emil- skrev: ↑10 dec 2023 14:17Jag kanske är trög men Biltemas PPF är ju självhäftande redan så varför behövs ytterligare självhäftande papper? Är det för att man vill ha högre tjocklek? Fäster fotopapper bättre än PPF:en? Annat?
Om man nu behöver fotopapper, har su någon länk till lämpligt alternativ?

När jag monterat PPF:en med självhäftande papper på bilen så tar jag bort papperet. Det självhäftande papperet används alltså för att PPF:en skall få rätt form och placering.
Hmm, fattar nog fortfarande inte riktigt men det kanske ger sig när man har grejerna på plats. Varför blanda in självhäftande papper alls? Biltemas PPF är väl självhäftande så varför kan man inte bara skära till den i rätt storlek?
Men har du kvar filen än, och vill dela, så kanske poletten trillar ned
EDIT: Har du även förslag på lämpligt självhäftande papper så tar jag gärna det med
- mikebike
- Teslaägare
Grejen är just "rätt storlek" och rätt plats. Man kan naturligtvis klippa till en fyrkantig bit som sticker ut runt om foten, men det blir inte speciellt snyggt.-Emil- skrev: ↑13 dec 2023 00:43Hmm, fattar nog fortfarande inte riktigt men det kanske ger sig när man har grejerna på plats. Varför blanda in självhäftande papper alls? Biltemas PPF är väl självhäftande så varför kan man inte bara skära till den i rätt storlek?
Men har du kvar filen än, och vill dela, så kanske poletten trillar ned
EDIT: Har du även förslag på lämpligt självhäftande papper så tar jag gärna det med![]()