Kineserna får verkligen in några fina suvar på svenska marknaden i vår som det verkar. Både nya BYD Tang och nya Xpeng G9 verkar vara riktigt bra/moderna elbilar.big-olle skrev:Har du mer info om den "nya"?Trevlig skrev:Var och tittade på Tang idag. Bilen har ju 1fas laddning, helt katastrof för 807k.
Den nya kommer med 3fas i vår...
Av det jag sett är den betydligt aptitligare. Stort batteri. Mindre fälgar. Lite mer nedtonad o snyggare design. Dynaudio-stereo.
BYD Atto privatleasing 2.995kr, Han och Tang till Sverige
Moderator: Redaktion
Re: BYD Atto privatleasing 2.995kr, Han och Tang till Sverig
https://evexperten.se
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
- TiborBlomhall
- Referralkod: ts.la/tibor72449
Re: BYD Atto privatleasing 2.995kr, Han och Tang till Sverig
Provkörde BYD Atto 3 idag. Så jäkla besviken.
Jag trodde på allvar mer om BYD. De är ändå så stora i Kina. Men Atto 3 känns mest... ofärdig.
Klimatanläggning som inte kan hålla värmen. Fönster som ständigt immar igen. Radio utan förval som låter kass. Ingen GPS karta(!). Svajig autopilot som inte kan hålla bilen innanför linjerna. Enorm motorvridbar(!) mittskärm som inte har något vettigt att visa. Dörrarna blir geggiga av grus på undersidan på insidan(!). Totalt ogenomtänkta och ologiska menyer. "Häftig" innerbelysning som stroboskopblinkar på natten och stör när man kör. Listan blir tyvärr löjligt lång.
Jag satt bara häpen över hur dålig Atto 3 var. Jag som trodde jag skulle få wow känsla. Nu blev det wow fast tvärtom
Jag trodde på allvar mer om BYD. De är ändå så stora i Kina. Men Atto 3 känns mest... ofärdig.
Klimatanläggning som inte kan hålla värmen. Fönster som ständigt immar igen. Radio utan förval som låter kass. Ingen GPS karta(!). Svajig autopilot som inte kan hålla bilen innanför linjerna. Enorm motorvridbar(!) mittskärm som inte har något vettigt att visa. Dörrarna blir geggiga av grus på undersidan på insidan(!). Totalt ogenomtänkta och ologiska menyer. "Häftig" innerbelysning som stroboskopblinkar på natten och stör när man kör. Listan blir tyvärr löjligt lång.
Jag satt bara häpen över hur dålig Atto 3 var. Jag som trodde jag skulle få wow känsla. Nu blev det wow fast tvärtom