mans71 skrev:Bjelke skrev:Walker skrev:Trevlig skrev:Tror tyvärr rejält om servicen fortsätter som den gör.
Samt fler tillverkare kommer ut på marknaden.
Hotet ”snart kommer alla andra” har dragits i 6-7 år, så det tror jag inte på. Men service och kundbemötande är ett STORT problem. En uppgift där Tesla kört i diket REJÄLT. Det kan ganska snart stjälpa hela lasset.
Jag tror också att Teslas sätt att hantera sina kunder sänker deras status för varje dag som går tyvärr…
Alternativen ter sig bättre och bättre också

Ja, fast några < 3-sekundersbilar byggda helt i aluminium är det svårt hitta några alternativ till. Kanske Plaid kommer att stå sig bra på begmarknaden just därför?
Att karossen är i aluminium väger väl inte så tungt (hehe) även om det är trevligt med rostfritt material osv,
men visst, prestandan är sanslös 0-100 och löjligt kul (tycker jag och många fler) men att känna att man
sitter med svarte Petter om bilen behöver till verkstad känns inte så jäkla kul och då hjälper det inte mycket
om den är skitsnabb liksom…
Nu på fredag ska jag in med den ena till Uppsala och vi har nu ”bara” typ 20 mil dit, och eftersom Tesla
”tror” att det ska ta mindre än 4 timmar så är lånebil inte säkert, men med tanke på att det är en del
saker som ska fixas (och en av dom fick dom inte till trots över 10 timmar senast) så har jag extremt svårt
att tror att dom ens blir klar den dagen (den ska in direkt dom öppnar men som många vet numera
så kan bilen mycket väl blir ståendes till lunch innan dom ens kör in den) så risken är stor att vi
står i Uppsala sent på Fredag eftermiddag utan bil och utan sätt att ta sig hem på, det känns
”jättebra” i magen skulle man kunna säga. Hotellrummet vi har måste vi lämna kring lunch också men
om det funkar för Scandic så kan vi ha det till 16-snåret…
Och apropå förra gången när det tog över 10 timmar så blev klockan 21.30 innan dom gav upp och
ingen lånebil eftersom det var planerat till under 4 timmar så vi fick ta ett ganska dyrt rum (det fanns
knappt några rum kvar på Infra city den kvällen) och stanna en dag till helt oplanerat. Tesla skulle
stå för kostnaden sa dom på kvällen men det kunde vi såklart fetglömma dagen efter, så det blev några
tusen förlorade OCH en fullständigt oplanerat och därmed en icke godkänd ledig dag till från jobbet (när
jag förklarade situationen så fick jag OK men dom skrattar än idag gott åt Tesla varje gång jag råkar
nämna vilket företag jag köpt bil av). Den gången var det en vardag efter så vi överlevde typ, men
nu är det en Fredag liksom… eftersom vi inte får någon lånebil så har vi ett par cyklar med oss så
åka tåg hem lär inte bli ett alternativ (hoppas det inte regnar då bara), vi vill ju kunna ta oss från
industriområdet där verkstaden ligger tillbaks till hotellet så därför cyklar (annars får det väl bli taxi).
Gissa vilken min rekommendation blev häromdagen när alternativ på köp av elbil kom upp på jobbet?
Det här var bara en ytterst liten del av mina erfarenheter av Tesla, men skulle kunna säga att om jag
inte hade slutat att bry mig så mycket om diverse småfel på bilarna efter något år med den första
så hade jag inte klarat av någon Tesla mer, så taktiken blir att inte fundera så mycket på felen
utan samla på sig till ett tillfälle som passar, förutsatt att det inte är något allvarligt såklart…
Den här gången har jag dock inget att välja på då garantin går ut om några dagar så jag kunde inte
skjuta på det längre (till en icke-Fredag alltså).