Tesla MY 2.0

Här diskuterar vi om Tesla Model Y

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Jaegaern
Teslaägare
Referralkod: ts.la/simon82910

Re: Tesla MY 2.0

Inlägg av Jaegaern »

uncle_bob skrev:
Jaegaern skrev:
mikebike skrev:
Jaegaern skrev:
Var det en M3 SR som du inte lagt till det på? Hört att hårdvaran ska vara samma på alla rattar.
Nej, det var M3 LR.
Jaha, intressant. Trodde alla LR alltid haft rattvärme..
jag använder min typ alla säsonger, de flesta turer, förutom under sommaren. Trist att inte ha.
Tror det kom runt q2 2021, min M3LR beställde jag jan/feb 2021 och då fanns inte rattvärme med på specen, precis som ovan nämnt kändes det lite märkligt at inte erbjuda då min gamla Leaf hade det som standard, men när den levererades i juni 2021 hade den rattvärme.
Aha shit, då tajmade jag precis då. Tog leverans av min Y 6 sept 2021! :D
Model Y LR AWD vit/svart 2024
Model 3 RWD blå/svart 2022
Model Y LR AWD vit/svart 2021 - såld
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael1178

Inlägg av Bjelke »

Mickep skrev:
Ja att säga att tesla sänker priset är som att svära i kyrkan, inte många som gillar det. (av förklarliga skäl som jag inte klandrar dem). Men ett lägre pris borde enbart vara positivt.(ja enbart volym är bättre än vinst per enhet och något som kommer automatiskt->lägre pris/kostand -> mer volym -> lägre pris/kostnad -> mer volym et.c.)
Ja det stämmer men om dom säljer allt dom kan tillverka så gäller inte resonemanget såklart, då
lägger man sig så högt som möjligt i princip…
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
SwedishAdvocate

Inlägg av SwedishAdvocate »

uncle_bob skrev:
Tror det kom runt q2 2021, min M3LR beställde jag jan/feb 2021 och då fanns inte rattvärme med på specen, precis som ovan nämnt kändes det lite märkligt at inte erbjuda då min gamla Leaf hade det som standard, men när den levererades i juni 2021 hade den rattvärme.
Å andra sidan hade Leaf inte ens ratt som var ställbar i längsled...
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Skriv svar