Moderator: Redaktion
Oj det var inte mycket, speciellt den 2020.usse skrev:Dagens avslut på kvd
2020 lr 9.1 k mil 405 k
2019 lr 7.8 k mil 405 k
Bud ja men nåddes reservationdpriset?usse skrev:Dagens avslut på kvd
2020 lr 9.1 k mil 405 k
2019 lr 7.8 k mil 405 k
Tack för rapporten det uppskattas! Lyckas ofta missa att bevaka vad priserna blir. Den röda tror jag är andra gången den läggs ut på Kvd eventuellt? Känns som de ofta läggs ut två gånger. Kanske lever säljarna i villfarelsen att det fortfarande är deras marknad?usse skrev:Dagens avslut på kvd
2020 lr 9.1 k mil 405 k
2019 lr 7.8 k mil 405 k
Tack för rapporten det uppskattas! Lyckas ofta missa att bevaka vad priserna blir. Den röda tror jag är andra gången den läggs ut på Kvd eventuellt? Känns som de ofta läggs ut två gånger. Kanske lever säljarna i villfarelsen att det fortfarande är deras marknad?[/quote]usse skrev:Dagens avslut på kvd
2020 lr 9.1 k mil 405 k
2019 lr 7.8 k mil 405 k
Jättegärna att du lägger ut. Notera att den röda Performance-21 hade FSD!Kingen2000 skrev:usse skrev:
Kan det verkligen stämma att FSD prissätts till 30-40 beg?pejvic skrev:Jättegärna att du lägger ut. Notera att den röda Performance-21 hade FSD!
Du borde lägga til en spalt med vinterhjul, krok, båda de är värda 15 styck på priset (begagnat). FSD tror jag man kan prissätta till ca 30-40 begagnat.
Inte jag heller förrän nu när snön kom. Verkligen korkad konstruktion med ramlösa fönster. Jag körde värmaren härom veckan, skulle handla. Sen blev det inte av (småbarn) och när jag dagen efter fick tillfälle istället var frunk, baklucka och alla dörrars fönster utom (tursamt nog) förardörrens fastfrusna. Även dörrarna satt som berget. Värmaren påverkade förstås inte funken men det var där isskrapan låg (just för att slippa snöras in i bagagen). Så tips är att ha en isskrapa både i frunken och inne, utifall att frunken är fastfrusen.usse skrev:Tack för infon Dinsdale. Det hade jag ingen aning om.
Tack för rapporten det uppskattas! Lyckas ofta missa att bevaka vad priserna blir. Den röda tror jag är andra gången den läggs ut på Kvd eventuellt? Känns som de ofta läggs ut två gånger. Kanske lever säljarna i villfarelsen att det fortfarande är deras marknad?[/quote]usse skrev:Dagens avslut på kvd
2020 lr 9.1 k mil 405 k
2019 lr 7.8 k mil 405 k
Intressant, jag funderar på att lägga min hos kvd också. Har en silver 2019 M3 LR (8600 mil) med drag och s+v hjul. Tror ni det gör att sälja för 400 eller 420?Kingen2000 skrev:usse skrev:
Tack för formuläret! Jag spanar också efter en trea igen och tycker priserna börjar normaliseras. Sålde min 2020 sr+ för ganska exakt ett år sen för 407 på kvd. Då var den 18 mån gammal med 7000mil på mätaren. Så det börjar liksom komma tillbaka till hur det var innan sommarens prisfest.usse skrev:krav krav krav....
Jag har en som blir till salu nästa veckaRasmussen skrev:Tack för formuläret! Jag spanar också efter en trea igen och tycker priserna börjar normaliseras. Sålde min 2020 sr+ för ganska exakt ett år sen för 407 på kvd. Då var den 18 mån gammal med 7000mil på mätaren. Så det börjar liksom komma tillbaka till hur det var innan sommarens prisfest.usse skrev:krav krav krav....
Någon som har en icke momssmittad bil och vill bli av med den i feb/mars?
Ett ganska basic tips är att borsta av snö...ChristerSjo skrev:Har haft 15-17 minus här de senaste 3-4 dagarna har avfrostat bilen när jag behövt den. Den smälta snön/is som rinner ner från bakrutan lägger sig som en inlandsis vid övergången till bakluckan. Helt omöjligt och få bort om man inte skall riskera både ruta och lack. Har fält ner ett av baksätena nu (vi använder dom väldigt sällan) så att när man värmer bilen kommer varmluft in i bagage luckan. Men vi skall strax få plusgrader nu så då löser sig problemet men skal prova att ha ett baksätena nedfällda och se om det hjälper när inlandsisen bildas.
Elektrisk lövblås is the shit. Får bort all snö runt torkare och lister/springor utan att repa. Den här har jag 2st av. Den är tyst så man inte väcker någon på morgonen.Legato skrev:Ett ganska basic tips är att borsta av snö...ChristerSjo skrev:Har haft 15-17 minus här de senaste 3-4 dagarna har avfrostat bilen när jag behövt den. Den smälta snön/is som rinner ner från bakrutan lägger sig som en inlandsis vid övergången till bakluckan. Helt omöjligt och få bort om man inte skall riskera både ruta och lack. Har fält ner ett av baksätena nu (vi använder dom väldigt sällan) så att när man värmer bilen kommer varmluft in i bagage luckan. Men vi skall strax få plusgrader nu så då löser sig problemet men skal prova att ha ett baksätena nedfällda och se om det hjälper när inlandsisen bildas.
Använder en lövblås när jag torkar bilen efter tvätt. Har inte drabbats av repor när jag borstar av snö, oftast är det ju ett islager underst, men det funkar såklart också.LarsOJ skrev:Elektrisk lövblås is the shit. Får bort all snö runt torkare och lister/springor utan att repa. Den här har jag 2st av. Den är tyst så man inte väcker någon på morgonen.Legato skrev:Ett ganska basic tips är att borsta av snö...ChristerSjo skrev:Har haft 15-17 minus här de senaste 3-4 dagarna har avfrostat bilen när jag behövt den. Den smälta snön/is som rinner ner från bakrutan lägger sig som en inlandsis vid övergången till bakluckan. Helt omöjligt och få bort om man inte skall riskera både ruta och lack. Har fält ner ett av baksätena nu (vi använder dom väldigt sällan) så att när man värmer bilen kommer varmluft in i bagage luckan. Men vi skall strax få plusgrader nu så då löser sig problemet men skal prova att ha ett baksätena nedfällda och se om det hjälper när inlandsisen bildas.
DEWALT DCM572X1 XR FlexVolt
https://www.proffsmagasinet.se/tradgard ... xsQAvD_BwE
De med axiell fläkt är mycket mer högljudda!
Jag har bara varit med om att dörrarna frusit fast en gång, det verkar vara lugnt så länge listerna inte är fuktiga. Men silikon på de invändiga listerna hjälper ju inte mot isen som lägger sig i nederkant av sidorutorna.Legato skrev:Har också haft en Model 3. Det är den bästa vintebil jag haft hittills (och jag har haft nära 30 hittills). Den var alltid parkerad utomhus, noll problem förutsatt att man gjorde normala vinteråtgärder som silikonstift på lister.
Tror inte det kommer hjälpa, isen lägger sig ju ovanpå den lilla gummilisten som i sin tur har en luftspalt på 2-3cm under sig. Även ovanför där luckan lyfter sig isar det igen.ChristerSjo skrev:Har haft 15-17 minus här de senaste 3-4 dagarna har avfrostat bilen när jag behövt den. Den smälta snön/is som rinner ner från bakrutan lägger sig som en inlandsis vid övergången till bakluckan. Helt omöjligt och få bort om man inte skall riskera både ruta och lack. Har fält ner ett av baksätena nu (vi använder dom väldigt sällan) så att när man värmer bilen kommer varmluft in i bagage luckan. Men vi skall strax få plusgrader nu så då löser sig problemet men skal prova att ha ett baksätena nedfällda och se om det hjälper när inlandsisen bildas.