Sida 2 av 2

Re: När journalisten har 0-koll

Postat: 30 apr 2016 00:42
av Herr X
Orkar ni mer av Jan-Erik Berggren?

http://www.expressen.se/motor/kvalitets ... as-pengar/
Tesla Motors brottas också med högra garantikostnader än till exempel Mercedes. Enligt Reuters utredning spenderade Tesla förra året drygt 1000 dollar per bil på reparationer och företaget satte undan det dubbla för att täcka framtida kostnader. Jämfört det med GM som hade motsvarande 400 dollar i kostnader och 332 dollar i framtida reparationer.
Här jämför han premiumbilar med massmarknadsbilar. Snyggt.
I den källa som han troligen har använt (Laban hittade den), var också Daimler omnämnt med en kostnad på $970. Men det är ju mycket roligare att jämföra Teslas $1000 mot GM's $400 eftersom Tesla då framstår i mycket sämre dager.
Källa: http://www.channelnewsasia.com/news/bus ... 37468.html
Tesla Motors har hittills förklarat sitt magra resultat och sina förluster med att allt gått till utvecklingen av nya Model 3. Men nu är den bilen snart klar för produktion och utvecklingskostnaderna lär minska något för Tesla.
Nu har Tesla sandpapprat färdigt på sina lermodeller och ska börja bygga sina produktionslinjer med mängder av robotar. Dessutom har man aviserat att man ska dubblera antalet superladdare och SC.
Herr Berggren förväntar sig att kostnaderna nu sjunker.

Den mannen längtar efter hummersås!

Re: När journalisten har 0-koll

Postat: 30 apr 2016 00:58
av Daoops
Herr X skrev:
Orkar ni mer av Jan-Erik Berggren?

http://www.expressen.se/motor/kvalitets ... as-pengar/
Tesla Motors brottas också med högra garantikostnader än till exempel Mercedes. Enligt Reuters utredning spenderade Tesla förra året drygt 1000 dollar per bil på reparationer och företaget satte undan det dubbla för att täcka framtida kostnader. Jämfört det med GM som hade motsvarande 400 dollar i kostnader och 332 dollar i framtida reparationer.
Här jämför han premiumbilar med massmarknadsbilar. Snyggt.
I den källa som han troligen har använt (Laban hittade den), var också Daimler omnämnt med en kostnad på $970. Men det är ju mycket roligare att jämföra Teslas $1000 mot GM's $400 eftersom Tesla då framstår i mycket sämre dager.
Källa: http://www.channelnewsasia.com/news/bus ... 37468.html
Tesla Motors har hittills förklarat sitt magra resultat och sina förluster med att allt gått till utvecklingen av nya Model 3. Men nu är den bilen snart klar för produktion och utvecklingskostnaderna lär minska något för Tesla.
Nu har Tesla sandpapprat färdigt på sina lermodeller och ska börja bygga sina produktionslinjer med mängder av robotar. Dessutom har man aviserat att man ska dubblera antalet superladdare och SC.
Herr Berggren förväntar sig att kostnaderna nu sjunker.

Den mannen längtar efter hummersås!
Herre min je.. Det är ju inte ett rätt i hela det här stycket
Att komma tillrätta med kvaliteten och återkallelserna blir också avgörande när produktionen ska tiodubblas under de kommande 12 månaderna.
Tesla Motors har hittills förklarat sitt magra resultat och sina förluster med att allt gått till utvecklingen av nya Model 3. Men nu är den bilen snart klar för produktion och utvecklingskostnaderna lär minska något för Tesla.
Tesla Motors har också försökt att hitta en strategi där de kan åtgärda bilarna innan de går sönder. Teslas nya Model X har återkallats till verkstäderna på grund av att bakdörrarna inte stängs ordentligt. Återkallelsen har omfattat cirka 2700 Model X - vilket motsvarar det antal bilar som byggts. Tesla erbjuder inte längre testkörningar av Model X utan alla bilar som byggs skickas till bilköparna.
Utom möjligen
Tesla Motors har också försökt att hitta en strategi där de kan åtgärda bilarna innan de går sönder.

Vad är han, fem?

Tror att det var lite drag i den där hummersåsen minsann, har fabbo hängt lite med dom här kidsen månne?
http://youtu.be/vs_X29DzUfo

Re: När journalisten har 0-koll

Postat: 30 apr 2016 01:01
av Herr X
Bild

Re: När journalisten har 0-koll

Postat: 30 apr 2016 01:16
av Daoops
Herr X skrev:
Bild
Hahahahaha

Re: När journalisten har 0-koll

Postat: 30 apr 2016 09:47
av MartinG
För den som läser DI Weekend så påstår Håkan Matson i den att Bentley gör världens snabbaste SUV. Han radar namnen på en mängd konkurrenter men inte Model X och han avslutar med att han inte gillar SUVar för att de är miljöförstörande och vräkiga. Suck.

Även om Model X inte finns på vägarna riktigt ännu är det ju minst sagt märkligt att i en sån artikel och med den inställningen till SUVar (som jag för övrigt alltid delat) inte med ett ord nämna Model X.

Re: När journalisten har 0-koll

Postat: 30 apr 2016 11:01
av chpaulin
Herr X skrev:
Bild
Haha sjukt kul :lol:

Står de båda i pölar av hummersås?

Re: När journalisten har 0-koll

Postat: 30 apr 2016 12:47
av Herr X
chpaulin skrev:
Herr X skrev:
Bild
Haha sjukt kul :lol:

Står de båda i pölar av hummersås?
Det skulle nog föreställa skuggor, men vi kan säga att det är hummersåspölar :)

Re: När journalisten har 0-koll

Postat: 30 apr 2016 13:03
av lator
Du har helt klart en ny karriär som tecknare framför dig, Herr X! 8-)

Re: När journalisten har 0-koll

Postat: 30 apr 2016 22:10
av Wahll
Den var underbar.
LUDICROUS!

Re: När journalisten har 0-koll

Postat: 01 maj 2016 18:01
av Pontus
chpaulin skrev:
Herr X skrev:
Bild
Haha sjukt kul :lol:

Står de båda i pölar av hummersås?
+3

Re: När journalisten har 0-koll

Postat: 05 maj 2016 22:49
av Andersen
När jag byggt färdigt det jäkla fibernätet som tar all min tid just nu, ska jag försöka skriva a och sälja lite korrekta Tesla-artiklar istället.

Herregud, jag har inte ens haft tid att hänga här, utan fått all min Teslainfo via twitter :P