Finns det någon skada på en Tesla som är under 17k?OfarligTesla skrev: ↑19 maj 2023 08:38Tänk på att skadekostnaderna måste överstiga självrisken innan reducering för att självriskreduceringen skall gälla. Om självrisken är på 17k och skadekostnaderna hamnar på 15k så betalar du för skadan istället för självrisken inom VGS och då faller inte reduceringen ut.
Självrisk VGS
Moderator: Redaktion
- Trevlig
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/kristoffer78135
Re: Självrisk VGS
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, Renault Zoe 52kwh Edition One
Solceller: 12,1kwh. Pixii Home 20Kw/20Kwh
Sålda: Opel Corsa E 2021, MG ZS EV 2021, Tesla M3 LR 2021
Solceller: 12,1kwh. Pixii Home 20Kw/20Kwh
Sålda: Opel Corsa E 2021, MG ZS EV 2021, Tesla M3 LR 2021
- OfarligTesla
- Teslaägare
Många, fått parkeringsskada tre gånger på två olika bilar och alla har hamnat under det. Spräckt glastak hamnar under det osv. Skulle påstå att de vanligaste skadorna är av just den typen att man inte kommer upp i självrisken.
Är det så så är det ju lite fult, man tror ju att det är Max 3500, men misstänker att du har helt rätt.OfarligTesla skrev: ↑19 maj 2023 08:38Tänk på att skadekostnaderna måste överstiga självrisken innan reducering för att självriskreduceringen skall gälla. Om självrisken är på 17k och skadekostnaderna hamnar på 15k så betalar du för skadan istället för självrisken inom VGS och då faller inte reduceringen ut.
27,8 kWp solceller
Pixii Home 10 kWh/10 kW
Pixii Home 10 kWh/10 kW
- OfarligTesla
- Teslaägare
Kollade upp det när jag skaffade Tesla och såg de höga självriskerna, gäller väl egentligen alla bilar också men de andra brukar ha markant lägre självrisker på sin VGS så det blir inte så aktuellt. Om man inte går över beloppet för självrisken så betalar man ingen självrisk utan betalar direkt för reparationen och då kickar inte självriskreduceringen in.
Dom är inte dumma dom.OfarligTesla skrev: ↑19 maj 2023 20:27Kollade upp det när jag skaffade Tesla och såg de höga självriskerna, gäller väl egentligen alla bilar också men de andra brukar ha markant lägre självrisker på sin VGS så det blir inte så aktuellt. Om man inte går över beloppet för självrisken så betalar man ingen självrisk utan betalar direkt för reparationen och då kickar inte självriskreduceringen in.
27,8 kWp solceller
Pixii Home 10 kWh/10 kW
Pixii Home 10 kWh/10 kW
Superkul nu att hämta en ny S eller X helt utan parkeringssensor eller assistans och tänka på sånt.
Har dom kamera bak åtminstone? Märkte på min IX i går att när jag backade upp mot garageporten så slog en autobroms till 1 dm innan jag nudda. Det kändes riktigt bra.
27,8 kWp solceller
Pixii Home 10 kWh/10 kW
Pixii Home 10 kWh/10 kW
- jonasl
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jonas44573
Så är det, vilket väldigt många som pajat taket på Model 3 fått erfara.OfarligTesla skrev: ↑19 maj 2023 20:27Kollade upp det när jag skaffade Tesla och såg de höga självriskerna, gäller väl egentligen alla bilar också men de andra brukar ha markant lägre självrisker på sin VGS så det blir inte så aktuellt. Om man inte går över beloppet för självrisken så betalar man ingen självrisk utan betalar direkt för reparationen och då kickar inte självriskreduceringen in.
Model Y LR AWD 2022