Har inte koll på tidigare prisuppgifter, om det funnits några. 419k känns väl väldigt prisvärt…?
Rycker lite i fingertopparna alltså. Men är inte där den ekonomiska prioriteten är för tillfället..
419k i bokningsavgift känns inte speciellt prisvärt... speciellt när man inte ens vet om den kommer kosta 2, 3 eller 4 miljoner i slutändan eller när och om den överhuvudtaget kommer
VW ID.7 GTX Tourer -25
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
0-100 är en sak men vad som imponerar mest på mig är toppfarten ”400+ km/h”
Som jag förstått det så finns det två ställen på den här planeten där man skulle kunna 'prova på det'...
Det ena är en testbana i Tyskland som ägs av VW. Det andra stället är en sträcka väg i USA – ifall man nu har möjlighet att få den vägsträckan i USA avspärrad dvs...
0-100 är en sak men vad som imponerar mest på mig är toppfarten ”400+ km/h”
Som jag förstått det så finns det två ställen på den här planeten där man skulle kunna 'prova på det'...
Det ena är en testbana i Tyskland som ägs av VW. Det andra stället är en sträcka väg i USA – ifall man nu har möjlighet att få den vägsträckan i USA avspärrad dvs...
Nejdå går bra på E4 nattetid eller åka till Tyskland (se ovan).
0-100 är en sak men vad som imponerar mest på mig är toppfarten ”400+ km/h”
Sett den här när de kör 417km/h med Bugattin på Autobahn härom året? Strecken rör sig rätt fort
Bra respons från 200 också haha
Jag är mest imponerad över att vänsterfilen är tom. Alltid någon som såsar i vänsterfilen här i Sverige. Vad gör alla dessa i Tyskland?
Tyskarna kan det här med ordning och reda.
När jag kört på Autobahn så har såsarna (< 120 km/h) hållt sig slaviskt i högerfilen. Mittenfilen har varit för de som legat 120- 160 km/h typ och vänsterfilen för > 160 km/h. Klart det inte alltid fungerar så väl men jag har i alla fall upplevt en stor skillnad mot Sverige, verkar som att tyskarna är väldigt bra på att kolla i sina backspeglar innan de planerar att byta fil.
0-100 är en sak men vad som imponerar mest på mig är toppfarten ”400+ km/h”
Sett den här när de kör 417km/h med Bugattin på Autobahn härom året? Strecken rör sig rätt fort
Bra respons från 200 också haha
Jag är mest imponerad över att vänsterfilen är tom. Alltid någon som såsar i vänsterfilen här i Sverige. Vad gör alla dessa i Tyskland?
Tyskarna kan det här med ordning och reda.
När jag kört på Autobahn så har såsarna (< 120 km/h) hållt sig slaviskt i högerfilen. Mittenfilen har varit för de som legat 120- 160 km/h typ och vänsterfilen för > 160 km/h. Klart det inte alltid fungerar så väl men jag har i alla fall upplevt en stor skillnad mot Sverige, verkar som att tyskarna är väldigt bra på att kolla i sina backspeglar innan de planerar att byta fil.
Det är väldigt stor skillnad mellan olika länder inom EU hur vaksam i trafiken man är, dock inte varit med om sådan passivitet och nonchalans som i Sverige. Ofta man stöter på folk som vill jävlas i trafiken.
En gemensam faktor för de flesta andra länder är fokuset på körningen och inte massa annat som uppkommer i varierande omfattning. Ser det ut som någon har bråttom så flyttar man artigt på sig, i god tid.
I Spanien och Italien vill alla komma fram, såsar man blir man omkörd innan man hinner reagera. Oavsett vad det är för väg.
I andra länder tutas det vid grönt ljus om du inte har gasat iväg på 0,3 sekunder. I länder som Grekland och Turkiet riskerar man fysiskt våld om man inte anpassar sig efter trafiken.
Jag förstår att ovan hör hemma i andra trådar men en reflektion när man såg Bughattin köra i 400+ i vänsterfilen. ”Det där skulle aldrig gå i Sverige”
0-100 är en sak men vad som imponerar mest på mig är toppfarten ”400+ km/h”
Sett den här när de kör 417km/h med Bugattin på Autobahn härom året? Strecken rör sig rätt fort
Bra respons från 200 också haha
Jag är mest imponerad över att vänsterfilen är tom. Alltid någon som såsar i vänsterfilen här i Sverige. Vad gör alla dessa i Tyskland?
Tyskarna kan det här med ordning och reda.
När jag kört på Autobahn så har såsarna (< 120 km/h) hållt sig slaviskt i högerfilen. Mittenfilen har varit för de som legat 120- 160 km/h typ och vänsterfilen för > 160 km/h. Klart det inte alltid fungerar så väl men jag har i alla fall upplevt en stor skillnad mot Sverige, verkar som att tyskarna är väldigt bra på att kolla i sina backspeglar innan de planerar att byta fil.
Absolut sämst på motorvägen är Dansken och Norrmännen..
Fy farao vad uselt de kör, de ä helt obrydda när de åker sakta i vänsterfilen.
MY RWD 2023
Seat Mii Electric 2021
Såld; M3 LR 2022