P90DL

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare

Re: P90DL

Inlägg av hybris »

Martinen skrev:
Jo det för den alldeles säker.
Hade den kört max effekt direkt så hade den ju börjat spinna direkt.
Dvs med bättre däck bör den få,bättre prestanda då den inte stryper lika snabbt...
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

hybris skrev:
HelectriC skrev:
hybris skrev:
Ser ut som stryk utan glastak. Sorry. ;-) men smaken är som baken... Två Teslor med glastak och många mil senare och aldrig haft något läckage eller problem. Fungerat klockrent för mig.

Märkte inte någon bättre komfort i lånebilen.
Ja, du har ju lite bestämda åsikter om vad DU tycker ser bäst ut och passar av utrustning. Men inte alla tycker likadant, serru :o
Fast den ser ut som stryk utan panorama serru!
Det är direkt osympatiskt och asocialt att ständigt hävda sina egna val som de enda rätta. Det finns mängder med folk här inne som har valt sin drömbil och att du då säger gång på gång att endast dina val är ok, blir bara fjantigt. Tagga ner lite, vet ja! Jag har också panoramatak, men har inget behov av att ständigt påpeka att jag gjort rätt val, jag vet att jag gjort rätt val för mig och var och en har gjort sina val. Blir lite mycket dagisstämning med påståenden som dina.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare

Inlägg av hybris »

Nej jag säger vad jag tycker och inte vad jag tror du vill höra. I designguiden ser det ok ut utan panorama men i verkligheten ser det inte bra ut. Dessutom kan man inte montera takräcke, får sämre takhöjd i bak, mörkare coup och inte öppna på sommaren. Skulle gissa att 95% av alla model S har panorama.

Lika fult som 19" fälgar är på model S.

Hurvida det är den drömbil etc etc har inget med vad jag tycker att göra. Du har all rätt att tycka annorlunda och ignorera vad jag tycker. Men så är det! Live with it!
Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare

Inlägg av hybris »

vigge50 skrev:
hybris skrev:
De pratar ju om "plaid mode" och Elon slaskar nog upp det på bordet i Mars så vi kan hata honom lite igen... ;-)
Nä, de skulle komma med nästa roadster kring 2019, inte något för Model S och Model X
Får en sådandär "dags för Elon att visa något som ger behov av uppgraderingskänsla" som brukar uppstå en gång om året... ;-)
Användarvisningsbild
mickeisol
Teslaägare

Inlägg av mickeisol »

HelectriC skrev:
hybris skrev:
HelectriC skrev:
hybris skrev:
Ser ut som stryk utan glastak. Sorry. ;-) men smaken är som baken... Två Teslor med glastak och många mil senare och aldrig haft något läckage eller problem. Fungerat klockrent för mig.

Ja, du har ju lite bestämda åsikter om vad DU tycker ser bäst ut och passar av utrustning. Men inte alla tycker likadant, serru :o
Det är direkt osympatiskt och asocialt att ständigt hävda sina egna val som de enda rätta. Det finns mängder med folk här inne som har valt sin drömbil och att du då säger gång på gång att endast dina val är ok, blir bara fjantigt. Tagga ner lite, vet ja! Jag har också panoramatak, men har inget behov av att ständigt påpeka att jag gjort rätt val, jag vet att jag gjort rätt val för mig och var och en har gjort sina val. Blir lite mycket dagisstämning med påståenden som dina.
Äsch det är klart hybris ska tycka vad han vill och det är kul med lite kaxiga filurer, speciellt när man kan gå så all in på tesla som han gör.

Själv körde jag på med 85D (mesta räckvidden just då) utan taklucka med 19 tum standard fälgar (i övrigt inkl allt). när man kör på norrländska lervägar är det bra att lätt blåsa fälgarna rena med högtrycken samt att man vill ha så mycket gummi som möjligt mellan vägen och ändan. Visste tack vare tesla Björn att takluckan kunde ställa till med kallras och det är jag tacksam att jag valde bort nu vid färd med temperatur runt -30C (kontrollerade noga innan köp att jag inte skulle behöva takräcke eller box).
Men jag hoppas att jag kan uppgradera till ett större batteri i slutet av nästa år eller så (det är mycket sträckor i norrland utan supercharger).

Så visst det finns olika bevekelse grunder till olika varianter av model s.
Ska väl villigt erkänna att en P90DL (med 19tum standard och utan taklucka förstås :D ) skulle sitta fint, har nämligen ett par bekanta som håller på med dragrace
och det vore kul att förnedra dom lite :lol: .
Användarvisningsbild
+46
Teslaägare

Inlägg av +46 »

Ha, ha, - jag har inga problem med att Hybris tycker att jag är en snåljåp och att min bil är ful som stryk. Personligen så tycker jag att multired med heltäckande tak är den designmässigt snyggaste konfigurationen. Speciellt på en performance modell med röda bromsok och svart spoiler.
Vi har alla olika värderingar. Vi gör också olika prioriteringar utifrån behov, tycke och smak. Mitt behov var en Tesla som är optimerad för kallt klimat och inget annat.
Installerat 13,2 kWp solceller
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

hybris skrev:
Nej jag säger vad jag tycker och inte vad jag tror du vill höra. I designguiden ser det ok ut utan panorama men i verkligheten ser det inte bra ut. Dessutom kan man inte montera takräcke, får sämre takhöjd i bak, mörkare coup och inte öppna på sommaren. Skulle gissa att 95% av alla model S har panorama.

Hurvida det är den drömbil etc etc har inget med vad jag tycker att göra. Du har all rätt att tycka annorlunda och ignorera vad jag tycker. Men så är det! Live with it!
Alles klar, Herr Kommissar! :roll:
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Foluke
Teslaägare

Inlägg av Foluke »

HelectriC skrev:
hybris skrev:

Ni är roliga! Underhållande! :D
Model S P85D,
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

Foluke skrev:
HelectriC skrev:
hybris skrev:

Ni är roliga! Underhållande! :D
det är ju fredag 8-)
Model 3-24/Polestar 3-24
Användarvisningsbild
Daniel
Teslaägare

Inlägg av Daniel »

HelectriC skrev:
hybris skrev:
HelectriC skrev:
hybris skrev:

Jag tror "utmaningen" är att du Hybris, sällan uttrycker det du säger som en åsikt, utan som att det är obestridbar fakta, dvs att Tesla ÄR ful utan panorama. Att bilen ÄR ful med 19", oavsett. Det kan framstå som en aning icke-ödmjukt sätt att presentera sin åsikt, sitt tyckande, på. Detta då det är väldigt lätt att tolka det du skriver som att "Jag hör vad ni säger, men ni har fel." När det de facto handlar om en åsikt, och inte fakta.

Hursomhaver, du är säkert medveten om detta, men gillar att provocera, av någon anledning.

//Daniel
Användarvisningsbild
mjwahl
Teslaägare

Inlägg av mjwahl »

Bara så ni vet, alla hybrisnedklankare, att anklaga hybris att sprida misstämning är ju lite komiskt när ni själva läxar upp honom personligen och tillskriver honom olika osympatiska drag. Det måste ju finnas någon proportionalitet - han har luftat sina åsikter om tesla - ni svarar med personangrepp?! Det är att kasta sten i glashus minst sagt.
Kia EV9

Tidigare Teslor:
Tesla model S P85 Lud - 15
Tesla. model X P90 Lud - 17
Tesla model Y LR- 21
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

mjwahl skrev:
Bara så ni vet, alla hybrisnedklankare, att anklaga hybris att sprida misstämning är ju lite komiskt när ni själva läxar upp honom personligen och tillskriver honom olika osympatiska drag. Det måste ju finnas någon proportionalitet - han har luftat sina åsikter om tesla - ni svarar med personangrepp?! Det är att kasta sten i glashus minst sagt.
hur menar du att man ska göra då?
Model 3-24/Polestar 3-24
Användarvisningsbild
mickeisol
Teslaägare

Inlägg av mickeisol »

HelectriC skrev:
mjwahl skrev:
Tat med en klackspark det är ju bara en biljäkel man diskuterar (trots allt).

Det här börjar likna älghundsdiskussionen:
" Det spelar ingen roll ifall du säger att jag har en ful kärring eller att jag är dum eller nåt annat, Men säger du att jag har en dålig Älghund då jä*lar åker du på stryk"
(Älghund=Tesla i det här fallet)

Hybris är lite som en Tesla han själv, han/den rör upp känslor :lol: .
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

mickeisol skrev:
HelectriC skrev:
mjwahl skrev:
Tat med en klackspark det är ju bara en biljäkel man diskuterar (trots allt).

" Det spelar ingen roll ifall du säger att jag har en ful kärring eller att jag är dum eller nåt annat, Men säger du att jag har en dålig Älghund då jä*lar åker du på stryk"
(Älghund=Tesla )
absolut! men på samma sätt som de flesta reagerade och kommenterade inlägg från Dan Persson för ett tag sen, så blir detta ganska likt. Dan Persson menade att hans bil bara gick 5 mil och Hybris menar att Model S inte går att köra om man inte har 21" hjul. Lika fel båda påståenden.
Model 3-24/Polestar 3-24
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

mickeisol skrev:

(Älghund=Tesla i det här fallet)
Jag skulle vilja hävda att denna älghund inte är den bästa...
grishund.jpg
(Det är ju fredag...)
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

kan bli en intressant hybrid av det mötet ;)
Model 3-24/Polestar 3-24
Användarvisningsbild
Eliard
Teslaägare

Inlägg av Eliard »

hybris skrev:
Tror snarare de snikat den för att lättare kränga den vidare...

Min kändes snabbare konstigt nog men ganska övertygad om att det beror på R2 däcken som hämmar bilen...
Kör själv på dessa ,vad är det som hämmar med dom?
Jag är jätte nöjd över komfort och grepp på dessa ,för att vara dubbfria dvs.

Skickat från min LG-H815 via Tapatalk
Användarvisningsbild
mickeisol
Teslaägare

Inlägg av mickeisol »

Jag har ju själv haft en bestämd uppfattning:

Ska det köpas elbil, så ska det köpas Tesla.
Och det mycket för att göra ett statement att visa att gör man en elbil heljärtat med lång räckvidd utan kompromisser, då ska den köpas (synd bara att alla inte kan göra det än) speciellt om man har tänkt sig en merca eller
porsche eller så.

jag kan tänka mig hybris tankegångar kanske lite i den häraden:
Helst skulla alla teslor som rullar nu i sverige vara P90DL fullt utrustade och så snygga det bara går, så att så fort en med en annan bil i denna prisklassen ser den så vet dom att dom är underlägsna i prestanda och en stolle som inte valde en tesla istället.

Allt ovan är ju att skriva biltillverkarna på näsan: GÖR EN RIKTIG ELBIL FÖRF*N NI OCKSÅ.

Egentligen skulle jag vilja ha en liten elbil typ e-up fast med 30 mils räckvidd och runt 150-200 tusen som är liten och smidig att parkera.
Får väl nöja mig med en lite långsammare tesla så länge :D

ps:
Det är faktiskt lite kul att säga att det här är den långsamma modellen och stampa pellen i botten med nån som aldrig har känt ett tesla "launch".
Användarvisningsbild
drakbane
Teslaägare

Inlägg av drakbane »

Utan pano, är ju klart snyggast, va fan ska man med taklucka till när man har AC?? Tycker man om drag i håret, köp för fan en cykel. O multivit ska den vara!

/Sony Z3 Dual
http://---
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Kör själv dotterns Aygo medans hon luffar runt i Asien, letar elbil med drag...
Inget drag ingen 3a
Användarvisningsbild
mjwahl
Teslaägare

Inlägg av mjwahl »

HelectriC skrev:
mjwahl skrev:
Kritisera kritiken (21" suger pga av komfort eller pano leder till buller), alt klanka ner på hybris val - startrekblå foliering är en skymf mot Tesla vackra former.

OBS- detta är exempel och speglar inte författarens åsikter
Kia EV9

Tidigare Teslor:
Tesla model Y LR- 21
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

mjwahl skrev:
HelectriC skrev:
mjwahl skrev:
Kritisera kritiken (21" suger pga av komfort eller pano leder till buller), alt klanka ner på hybris val - startrekblå foliering är en skymf mot Tesla vackra former.

det är väl kanske inte åsikten i sig jag är emot, alla har vi ju olika smak. Snarare den korsfararliknande metoden att konsekvent klanka ner på alla andras val än det man själv tagit. När åsikter gång på gång framställs som nån slags sanning och att alla andra lever på fel sida månen blir till slut aningen enerverande.
Model 3-24/Polestar 3-24
Användarvisningsbild
Eliard
Teslaägare

Inlägg av Eliard »

Kunde inte sagt det bättre ..
Användarvisningsbild
mjwahl
Teslaägare

Inlägg av mjwahl »

HelectriC skrev:
mjwahl skrev:
HelectriC skrev:
mjwahl skrev:

det är väl kanske inte åsikten i sig jag är emot, alla har vi ju olika smak. Snarare den korsfararliknande metoden att konsekvent klanka ner på alla andras val än det man själv tagit. När åsikter gång på gång framställs som nån slags sanning och att alla andra lever på fel sida månen blir till slut aningen enerverande.
Hybris har inte ensamrätt på sanningen, detta faktum kommer inte ändras av det stora antal inlägg han producerar. Du kan vara helt lugn på den punkten.

Om du blir uppretad av någons kommentarer så tror jag att det smidigaste beteendet är att visa lite svalkande likgiltighet gentemot provokatören och låta inlägget stå oemotsagt - då får det inte mer spridning och Du behöver inte slösa bort energi på att bli arg heller.

Samtidigt är många forumläsare roade av generaliseringar och svepande kommentarer som är roligt formulerade och utmanande.

Det tycker jag att vi ska värna. Alla åsikter är ok att uttrycka ( undantaget de som strider mot lagen och personpåhopp). Det är det som är demokrati och yttrandefrihet.

De flesta har ändå sin egen uppfattning klar rent sakmässigt och det är näppeligen vår roll att vara vuxenuppfostrare - möjligtvis undantaget Tibor Blomhäll.
Kia EV9

Tidigare Teslor:
Tesla model Y LR- 21
Användarvisningsbild
Larofo
Teslaägare

Inlägg av Larofo »

mjwahl skrev:
De flesta har ändå sin egen uppfattning klar rent sakmässigt och det är näppeligen vår roll att vara vuxenuppfostrare - möjligtvis undantaget Tibor Blomhäll.
Vänta nu, betyder det här att Tibor är min pappa? :o

Det spelar ingen roll vad ni säger, MIN Tesla är klart snyggast!

Jag gillar det här forumet, en perfekt blandning av saker att lära och underhållning.
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av e5m1r »

Måste lägga mig in bara för det
21" snyggare ja prakriskt nej
Taklucka snyggare ja prakriskt ja om takbox inte annars
För övrigt kör jag på 19 och har taklucka funderar på 22" till sommaren
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Skriv svar