Köp inte vinterdäcken av Tesla

Här för vi diskussioner kring själva företaget Tesla

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19603
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Köp inte vinterdäcken av Tesla

Inlägg av Bjelke »

El2an skrev: 16 nov 2023 00:01
WALL-E skrev: 11 nov 2023 11:01
Med tanke på osäkerheten runt tesla, vågar man beställa en uppsättning vinterdäck av tesla. Original känns bättre med bl.a. tpms sensor samt garantier.
Garantier på däck/fälgar är nog minst lika bra som Teslas garanti hos övriga däcksfirmor, spara några tusen inkl tpms sensorer en makita dtw300 mutterdragare inkl laddare och batteri, krafthylsor och en garagedomkraft.
Tanken med garantin här tror jag att WALL-E tänker på att Tesla är kända för att vara griniga
om man har icke-Tesla-saker i/på bilen och kan vägra att godkänna garanti-jobb om dom tycker
att det kan finnas en koppling till dessa delar, som tex ett klonk-ljud i framvagnen kan dom
skylla på ”fel” fälgar och liknande, eller vägra att montera bort dessa hjul för att göra jobb
innanför osv osv osv osv.
Ibland har det varit rena komiken från deras sida tyvärr.
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
WALL-E
Inlägg: 10
Blev medlem: 12 sep 2021 21:43

Re: Köp inte vinterdäcken av Tesl

Inlägg av WALL-E »

Bjelke skrev: 16 nov 2023 17:03
El2an skrev: 16 nov 2023 00:01
WALL-E skrev: 11 nov 2023 11:01
Med tanke på osäkerheten runt tesla, vågar man beställa en uppsättning vinterdäck av tesla. Original känns bättre med bl.a. tpms sensor samt garantier.
Garantier på däck/fälgar är nog minst lika bra som Teslas garanti hos övriga däcksfirmor, spara några tusen inkl tpms sensorer en makita dtw300 mutterdragare inkl laddare och batteri, krafthylsor och en garagedomkraft.
Tanken med garantin här tror jag att WALL-E tänker på att Tesla är kända för att vara griniga
om man har icke-Tesla-saker i/på bilen och kan vägra att godkänna garanti-jobb om dom tycker
att det kan finnas en koppling till dessa delar, som tex ett klonk-ljud i framvagnen kan dom
skylla på ”fel” fälgar och liknande, eller vägra att montera bort dessa hjul för att göra jobb
innanför osv osv osv osv.
Ibland har det varit rena komiken från deras sida tyvärr.
Precis så tänker jag 👍 Nu är fälgar och däck beställda från tesla, samt tid bokat för montering 🙌 En liknade uppsättning hos lokal däckfirma hamnade på 21500kr till 23000kr. I detta fall kändes det självklart att gå på original!

Prisnivån är stort sett detsamma på nätet som i vanlig handel !
WALL-E
Inlägg: 10
Blev medlem: 12 sep 2021 21:43

Re: Köp inte vinterdäcken av Tesla

Inlägg av WALL-E »

Då är däcken monterade på bilen, allt avlöpt utan några konstigheter, trots strejk ✌️Dock upptäcktes att ena navmuttern inte var åtdragen! Någon annan som har drabbat?
Användarvisningsbild
Collin87
Teslaägare
Inlägg: 514
Blev medlem: 14 mar 2023 15:06
Ort: Bohuslän
Referralkod: ts.la/kenny368061

Re: Köp inte vinterdäcken av Tesla

Inlägg av Collin87 »

pejvic skrev: 08 nov 2023 13:43
Exakt, full förståelse för att man lämnar bort det. skulle heller inte vilja stå ute i regn osv.
21" är lite tuffare än 15 absolut men jag brukar sätta mig på något på backen och skruva i två bultar.
Just på Teslorna upplever jag det väldigt enkelt att passa in hjulen jämfört med många andra bilar jag bytt på.
Treorna hissade jag bara en gång per sida men inte testat det på Y:n ännu.
Lyfter bara bak på vår Y, så det funkar fint.
VW ID.7 Pro Edition -24
MY RWD 19" Vit/svart -23
VW ID.4 1st -21
VW ID.3 Pro Performance -21 (såld)
Skriv svar