Precis just detta har jag exakt noll intresse av att göra och det dödar en hel del av intresset för bilen.SwedishAdvocate skrev: ↑22 nov 2023 16:28Om jag var rejält intresserad av att köpa en i4 skulle jag börja med att göra en konfig. på datorn. Om jag hade något som kändes oklart eller som jag ville dubbelkolla eller fråga om så skulle jag boka tid med en säljare hos en BMW-återförsäljare för att räta ut de här frågetecknen. Antingen skulle den konfig. jag gjort på datorn kvarstå, eller så skulle den ha blivit korrigerad ihop med säljaren. Därefter skulle jag be om ett bästa pris. Sen skulle jag gått hem och 'sovit på saken' (or some such). Kanske hade jag kollat med andra återförsäljare ifall de hade kunnat ge ett bättre pris. Det borde ju vara rätt enkelt att göra när man väl har en konfig...Legato skrev: ↑22 nov 2023 16:04...] Alldeles för stor del av min lediga tid går just nu åt till att vela kring vad jag ska ha för andrabil... Det senaste som snurrat är just i4M50 (med bra kampanjpriser), men nästa dag kan det lika gärna vara Highland P, Taycan, e-Tron RS, i-Pace eller EV6 GT som lockar mest
Mer on subject så håller jag inte med konsensus i tråden. Ja, Model Y har försämrats men för mig som tycker S/X/3 är mer spännande så har bilarna blivit mycket, mycket bättre totalt sett trots vissa solklara försämringar.
Finns också saker jag verkligen genuint hatar med allt annat än Tesla... Säljare, konfiguration av oändliga kombinationer i usla webbinterface och frånvaron av Rangers tex.
Fick min gamla Taxi-trea servad hemma på gården nyss när jag satt på jobbet. Så otroligt smidigt att inte behöva lyfta ett finger vid många typer av service/reparationer.
Som jag förstått det så missade t.ex. iAkita på ngt sätt det utökade shadowline-paketet...
viewtopic.php?p=749286#p749286
Taycan är iofs ännu värre...
Tesla har varit helt fantastiska med att ta bort massor av helt onödig friktion som detta. Friktion som kostar tid, pengar och intresse (åtminstone för mig).
Köper man en bil för att ha den i 5-10 år så har jag full förståelse för att man kan intressera sig för varenda liten detalj. För mig som älskar omväxling så är det dock helt ointressant.