Dagens klagomål: Någon rookie har fått för sig att blockera min personliga parkeringsplats med sin fossilbil. Det står visserligen i någon rutin att vi inte har personliga men alla som jobbat här ett tag vet att vi inofficiellt har det...
I onsdags var det en som satte sig på min stol i fikarummet!
Snöröjningen i Stockholms innerstad.
Igår körde jag för en gångs skull bil inne i stan.
Man tar inte bort snön, bara plogar ihop. På många ställen var det en plogvall i mitten av gatan som gjorde att det inte gick att köra två bilar bredd trots att gatan har två körfält.
Man tar inte bort snön, bara plogar ihop. På många ställen var det en plogvall i mitten av gatan som gjorde att det inte gick att köra två bilar bredd trots att gatan har två körfält.
Instämmer. Jäkligt dåligt med parkeringsplatser på grund av snövallar också...
Jag kokar ner din klagan till ett koncentrat: snö i städer. Så jäkla onödigt. Det får gärna snöa ute i naturen och i parker och så men att snö faller på asfalterade gator och trottoarer är bara så jäkla onödigt.
Jag kokar ner din klagan till ett koncentrat: snö i städer. Så jäkla onödigt. Det får gärna snöa ute i naturen och i parker och så men att snö faller på asfalterade gator och trottoarer är bara så jäkla onödigt.
Precis bra tolkning, samt det ska absolut inte snöa, töa och sedan frysa till igen, sådant sattyg får inte ske inom tätbebyggda områden.
Precis bra tolkning, samt det ska absolut inte snöa, töa och sedan frysa till igen, sådant sattyg får inte ske inom tätbebyggda områden.
Det borde komma lagstiftning om sånt.
here, here! Vi borde kunna stämma klimatet som åsamkar oss så mycket sveda och värk! (vadå om klimatrörelsen stämmer regeringar så bör det motsatta kunna ske )
Det borde komma lagstiftning om sånt.
here, here! Vi borde kunna stämma klimatet som åsamkar oss så mycket sveda och värk! (vadå om klimatrörelsen stämmer regeringar så bör det motsatta kunna ske )
'Hear, hear' is an expression used by members of parliament to show their support for a speech. It is a short form of 'hear them, hear them' and is a way of saying, 'listen to what is being said—it's important!' The saying has a long history in the UK Parliament."
Det som är onödigt är att inte lösa problemen.
För en gångs skull är det bättre snöröjning i Solna än i Stockholm.
Sedan är jag ursprungligen från en stad i Norrland, och jag gjorde lumpen i en annan Norrländsk stad, så jag vet att det går att snöröja i städer.
Lösningen heter hjullastare, lokal deponi direkt och därefter bortforsling. Något som inte praktiseras vare sig i Stockholm eller Solna. Istället kör man med plogbilar inne i stadsmiljö och hoppas att snön skall smälta bort.