Kommer Emily GT någonsin bli av?

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Kommer Emily GT någonsin bli av?

Nej den kommer aldrig i serieproduktion
95
79%
Knappt några kommer ens förboka den
5
4%
Den blir producerad i några få exemplar
14
12%
Den kommer kosta över en miljon, få som köper
2
2%
Den kommer kosta över två miljoner, ännu färre köper
1
1%
Den blir publiksuccé, bred massproduktion
4
3%
 
Antal röster: 121

Användarvisningsbild
FAberg
Teslaägare
Inlägg: 17
Blev medlem: 09 mar 2021 20:58
Ort: Norrköping

Re: Kommer Emily GT någonsin bli av?

Inlägg av FAberg »

martinot skrev: 24 maj 2024 16:14
TiborBlomhall skrev: 24 maj 2024 13:32
Nu avbryter NEVS affären med EV Electra
https://alltomelbil.se/nevs-avbryter-af ... -emily-gt/

De fick tydligen inte betalt :roll:
Historien upprepar sig, och inte det minsta förvånad att det inte fanns några pengar att betala med.

Nu skyller han dock på Trollhättans kommun och på judarna.
– Det handlar om andan, passionen, hjärtat, själen i produktionen. Utifrån min tekniska bakgrund tvivlar jag också på det Jihad säger. Det där med att börja tillverka bilar i augusti till exempel – hur då, frågar sig Frank Smit, tidigare teknisk chef på Nevs.

Jihad Muhammed skyller på kommunstyrlesens ordförande Peter Eriksson för att affären inte gick i lås:

– Vår relation med Nevs tog slut. Tack vare borgmästare Peter Eriksson och hans sionistiska tillhörighet som anklagade mig för att vara antisemit, skriver Jihad Muhammed på LinkedIn.
… Peter Eriksson och hans sionistiska tillhörighet…
Wow. Jisses.
X75D 2017
YLR 2022
Fredrik j
Inlägg: 11104
Blev medlem: 06 jun 2019 21:23

Re: Kommer Emily GT någonsin bli av?

Inlägg av Fredrik j »

Nu får vi hoppas att den där pajasen inte får mer mediautrymme och nej vi är inte intresserade av att veta vad som gick fel. Iallafall är inte jag det.
Användarvisningsbild
Verdi_
Teslaägare
Inlägg: 1459
Blev medlem: 23 okt 2023 13:49

Re: Kommer Emily GT någonsin bli av?

Inlägg av Verdi_ »

Kan man heta Jihad alltså? Heligt krig?
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11753
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Kommer Emily GT någonsin bli av?

Inlägg av martinot »

Fredrik j skrev: 24 maj 2024 18:54
nej vi är inte intresserade av att veta vad som gick fel. Iallafall är inte jag det.
Varför inte?
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Fredrik j
Inlägg: 11104
Blev medlem: 06 jun 2019 21:23

Re: Kommer Emily GT någonsin bli av?

Inlägg av Fredrik j »

martinot skrev: 25 maj 2024 21:17
Fredrik j skrev: 24 maj 2024 18:54
nej vi är inte intresserade av att veta vad som gick fel. Iallafall är inte jag det.
Varför inte?
Eftersom trovärdigheten är låg. Trollhättans ”borgmästare” är tydligen sionist.
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11753
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Kommer Emily GT någonsin bli av?

Inlägg av martinot »

Fredrik j skrev: 25 maj 2024 21:28
martinot skrev: 25 maj 2024 21:17
Fredrik j skrev: 24 maj 2024 18:54
nej vi är inte intresserade av att veta vad som gick fel. Iallafall är inte jag det.
Varför inte?
Eftersom trovärdigheten är låg. Trollhättans ”borgmästare” är tydligen sionist.
Nu menar jag inte att vi skall ta Jihads svar seröst eller för sanningen. Det är det nog ingen som gör.

Men däremot så vore det ju intressant att få reda på mer från NEVS och andra om vad som verkligen hände.

Personligen så tycker jag att det är rätt naivt och ansvarslöst av NEVS att lita på en uppenbar skojare som Jihad, och dessutom gå ut så hårt med press och PR innan de ens granskat personen/bolaget och dess betalningsförmåga.

NEVS gör ju bara sig själva till ett åtlöje genom detta. Men historien är iaf. intressant tycker jag. :)
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8774
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: Kommer Emily GT någonsin bli av?

Inlägg av Pontus »

Det helt uppenbart att sitter man och säger att produktionen av en bil startar om 3 månader när man inte ens sett några tekniska underlag eller liknande då är man helt verklighetsfrånkopplad eller så söker man bara uppmärksamhet med uppenbara lögner.
Kanske är han lite av båda men mest det senare. Jag gissar dessutom att han inte har någon känsla över huvudtaget för teknik och tror själv att skriker jag tillräckligt mycket på folk kommer jag få som jag vill och produktionen kan start jätte snabbt eftersom jag är jättebra på att skrika på folk.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9356
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Kommer Emily GT någonsin bli av?

Inlägg av bylund »

Verdi_ skrev: 25 maj 2024 08:54
Kan man heta Jihad alltså? Heligt krig?
Det är väl den mest extrema betydelsen. Betyder väl snarare "kamp", "strävan" eller "ansträngning".
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Skriv svar