Stort tack för svar! Men bör då vilka M3/MY fälgar som helst (även från första generation) passa?mikebike skrev: ↑03 jul 2024 10:52De passar inte. Model Y och Model 3 har annan bultcirkel än Model S och Model X.Cavemannn skrev: ↑03 jul 2024 10:51Jag är också på jakt efter ett par vinterdäck till min MY LR köpt 2024.
Hittar en hel del begagnade 19" fälgar till Model S. Hur vet jag om de passar till min MY? Enda jag har att gå på är att det är 5 muttrar på bilderna. Bör jag höra av mig till Tesla själva och fråga..?
Vilka vinterhjul? Ny model Y
Moderator: Redaktion
Re: Vilka vinterhjul? Ny model Y
Osäker här men jag tror att M3 har mindre bromsok, så det är inte garanterat att allt som passar M3 också passar MY.
- jonasl
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jonas44573
Model 3-fälgar kan passa men måste ha tillräckligt hög lastvikt (minst 750 kg vilket är samm som uberturbine).
Jag har en uppsättning Gemini som är lite småskrapade som jag kan sälja för 8000 kr. Har inte orkat ta tag i att lägga ut på annons. Aero-kapslarna medföljer.
Jag har en uppsättning Gemini som är lite småskrapade som jag kan sälja för 8000 kr. Har inte orkat ta tag i att lägga ut på annons. Aero-kapslarna medföljer.
Model Y LR AWD 2022
Pm skickatjonasl skrev: ↑15 jul 2024 11:37Model 3-fälgar kan passa men måste ha tillräckligt hög lastvikt (minst 750 kg vilket är samm som uberturbine).