Blinkersspak till highland såg jag en på finn.no för 2000 beg (3990 ny)så verkar ha kommit
Angående ljud så rekommenderar jag att man rostskyddar hjulhusen. Ett lager på all plåt + norsk plast och lister samt fullpackad skuff minskade bruset mätbart med biltema mätare. 235/50 däck och smalare fälg gör färden mjukare,energisnålare och rappare i styrningen. Tystare beror nog på däckval
255/45 däcken på mylr kanske är bra om man pressar i 200 på autobahn men totalt överkurs om man kryssar i max 120
Komforten i min nya Y
Moderator: Redaktion
- jonasl
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jonas44573
Re: Komforten i min nya Y
Vänta tills det börjar bli mörkt igen!

Men jag håller med, just nu funkar det ok.
Model Y LR AWD 2022
Tycker knapparna fungerar bra men dom är dock lite okänsliga och man behöver träffa väldigt rätt. Vindrutetorkaren tycker jag fungerar bättre med knapp än spak, kanske för att i dagens bilar så är just funktionerna på spaken så pillriga med en massa små reglage hit och dit och olika på alla bilar.OscarA skrev: ↑06 jul 2024 19:42Borde kanske tillägga att det är med Yoken!carlf skrev: ↑06 jul 2024 19:21Har iofs inga större problem med rattknapparna, men jag sitter inte och intalar mig att de är bättre än spakarna. Typisk innovation som inte förändrar till det bättre.
Fick inte alls samma känsla av Highland med rund ratt, men det kanske är en vanesak..
Jag kan verkligen förstå att de flesta föredrar en spak, men jag föredrar yoke med knappar.
Ny kör jag MYP med spak igen.
Vindrutetorkaren som touchknapp gillade jag dock inte
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Var bodde du när du hade en model 3 från 2018?Walker skrev: ↑06 jul 2024 08:19Det här med komfort och buller upplevs ju väldigt olika beroende på vilka frekvenser som stör en. Så följande inlägg är givetvis en subjektiv bedömning jag gör efter min personliga upplevelse. Jag har ju kört en tidig 3’a, en Hyundai IQ5 och nu senast en Y -22. Hyundaien upplevde jag inte som så otroligt mycket tystare och komfortablare än min Y, trots att jag vet att de flesta tycker det. Provade en EV9 och den är tyst och mjuk så det nästan gungar. Men jag tycker att man förlorar lite körkänsla i den. Man ÅKER EV9, man KÖR den inte. Provade också Highland (kanske med lite för högt ställda förväntningar) och hade nog väntat mig mer. Visst, stor skillnad mot mun förra 3’a (2018). Men inte så brutalt bättre än min Y. Så hämtade jag ut min nya Y i fredags och den tycker jag går tystare och mjukare än Highlanden. Det hade jag inte väntat mig. Är sjukt nöjd med bytet.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR AWD Vit
U’schäkta. mars 2019Pontus skrev: ↑08 jul 2024 13:24Var bodde du när du hade en model 3 från 2018?Walker skrev: ↑06 jul 2024 08:19Det här med komfort och buller upplevs ju väldigt olika beroende på vilka frekvenser som stör en. Så följande inlägg är givetvis en subjektiv bedömning jag gör efter min personliga upplevelse. Jag har ju kört en tidig 3’a, en Hyundai IQ5 och nu senast en Y -22. Hyundaien upplevde jag inte som så otroligt mycket tystare och komfortablare än min Y, trots att jag vet att de flesta tycker det. Provade en EV9 och den är tyst och mjuk så det nästan gungar. Men jag tycker att man förlorar lite körkänsla i den. Man ÅKER EV9, man KÖR den inte. Provade också Highland (kanske med lite för högt ställda förväntningar) och hade nog väntat mig mer. Visst, stor skillnad mot mun förra 3’a (2018). Men inte så brutalt bättre än min Y. Så hämtade jag ut min nya Y i fredags och den tycker jag går tystare och mjukare än Highlanden. Det hade jag inte väntat mig. Är sjukt nöjd med bytet.
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24