Har en MY 2022 LR, från kina.
Har aldrig varit på verkstad på snart 3 år.
Jag kan tänka mig att vissa har problem med "måndagsexemplar", men jag har väl haft tur och fått min bil ihopskrivad en "bra" dag.
Försäkring har jag via trygghansa, och det är inte dyrare än mina 2 tidigare bilar, som var en passat GTR och en touareg 3,0TFSI.
Jag ska byta bil nu kring mars 2025, och har kollat på "alla" andra elbilar, vill ha minst lika bra bil som idag, och det jag värdesätter med teslan är ruskigt bra integrering med GPS, spotify och liknande, riktig one-pedal-driving, otroligt stort lastutrymme, grym acceleration och körbarhet, inget jäkla låtsas keyless, utan riktigt keyless, ingen jäkla startknapp/tändning som det gamla gardet har, jag närmar mig bilen, öppnar dörren, sätter mig, trycker på bromsen, lägger i växeln och åker.
EDIT: Stereon! kan inte vara utan trycket i stereon, det är "inga" av de andra som kommer i närheten av dunket när man kör lite EDM och liknande.
Det jag tycker är dåligt är främst fjädringskomforten.
jag har kikat på ID.7 tourer, Q4, Q8, P3, P4, macan, eletre, EQE, mach-e mfl, och jag kan inte se att de kan leverera när det kommer till det jag uppskattar, de flesta kan hantera dålig fjädringskomfort genom luftfjädring eller aktiv fjädring. EDIT: Har även kikat på G6, G9 (var en sjuk stort besvikelse) och 001.
MEN, jag kommer definitivt vänta in nya Juniper, och om den är någorlunda i linje med vad som förväntas, så blir det till 95% en dylik, i performanceutförande.