Så du trycker på baksidan (framsidan egentligen) isf sidan som vetter emot dig, men på samma plats? Vad är det som är lättare? Att ytan är större?
Sitter på samma plats som växlingspaddlarna på min Audi.
-Intiutivt, de sitter precis där man har händerna, det är lätt att blinka. Man vet alltid var den är.
-Man känner den, behöver inte titta.
En bra funktion som kom i den senaste uppdateringen av Commandern är att man nu kan få en blindspot indikering till vänster respektive höger om man har S3XY dash uppe. Detta är kanon tycker jag. Markeringen är gulorange. Skulle du blinka vänster när någon ligger i din blindspot blir indikeringen i dashen röd istället. Just den röda markeringen ser du ju även på stora skärmen men jag tycker det är suveränt då jag monterat min telefon bakom ratten. så den ser jag väldigt lätt.
Blindspot indikering förutsätter gen 2 commander och att den är monterad fram.
Höger blinkers. Satt en knapp på baksidan av min yoke som gör att jag kan blinka ut ur rondeller, något som är i princip omöjligt med standardknapparna på ratten.
Men roterar inte den knappen med när du vrider ratten? Då blir det väl samma sak som de vanliga knapparna?
Den följer med ratten ja.
Nej, det blir exakt som med växelpaddlar på en bil, fungerar perfekt!
Jag kör en på varje sida på yoke’n, klockrent.
Så du trycker på baksidan (framsidan egentligen) isf sidan som vetter emot dig, men på samma plats? Vad är det som är lättare? Att ytan är större?
Den stora skillnaden är att det är en stor fysisk knapp som sticker ut på baksidan ungefär där ena handen ändå är när man åker runt i rondellen. Lätt att hitta eftersom man känner var den är. Den riktiga knappen på ratten har i detta läge hamnat oftast någonstans långt ned till höger och upp-och-ner.
Höger blinkers. Satt en knapp på baksidan av min yoke som gör att jag kan blinka ut ur rondeller, något som är i princip omöjligt med standardknapparna på ratten.
Men roterar inte den knappen med när du vrider ratten? Då blir det väl samma sak som de vanliga knapparna?
Den följer med ratten ja.
Nej, det blir exakt som med växelpaddlar på en bil, fungerar perfekt!
Jag kör en på varje sida på yoke’n, klockrent.
Så du trycker på baksidan (framsidan egentligen) isf sidan som vetter emot dig, men på samma plats? Vad är det som är lättare? Att ytan är större?
Den stora skillnaden är att det är en stor fysisk knapp som sticker ut på baksidan ungefär där ena handen ändå är när man åker runt i rondellen. Lätt att hitta eftersom man känner var den är. Den riktiga knappen på ratten har i detta läge hamnat oftast någonstans långt ned till höger och upp-och-ner.
Jag hittar den på känn eftersom det är en "ridge" mellan blinkersknapparna, men jag kan föreställa mig att en stor knapp är lättare att lokalisera.
Fick precis min sexy knob som jag tänkte försöka mig på att installera. Lite bekymrad dock att plasten spricker då jag måste vara ute i minusgrader. Får testa med hårtork
Fick precis min sexy knob som jag tänkte försöka mig på att installera. Lite bekymrad dock att plasten spricker då jag måste vara ute i minusgrader. Får testa med hårtork
Inget köpcentrum i närheten?
Jag har monterat stänkskydd mm i Mall of Scandinavia.
Att plast är skörare i kyla är ingen nyhet. Jag tänkte på sidostycket som skall bort
Den plasten känns inte särskilt skör eller hård ens i minusgrader. Jag drog inte loss den så mycket som de gör i instruktionsvideon heller det går att komma åt bra ändå.
Är det mer än jag som behövt koppla ur och in commandern för att den ska starta?
Har fått göra det 2 ggr senaste veckan. Har aldrig hänt tidigare.
Tur jag inte monterade den innanför plastkåpan.
Nej, var längesen jag fick starta om den nu.
Ryktas om att dom ska lägga till att bakljusen alltid är tända igen
Det vore fint.
Mina bakljus flimrade ganska mycket så jag stängde av funktionen redan innan de tog bort den. Får hoppas det funkar bättre denna gången.
Är det mer än jag som behövt koppla ur och in commandern för att den ska starta?
Har fått göra det 2 ggr senaste veckan. Har aldrig hänt tidigare.
Tur jag inte monterade den innanför plastkåpan.
Nej, var längesen jag fick starta om den nu.
Ryktas om att dom ska lägga till att bakljusen alltid är tända igen
Det vore fint.
Mina bakljus flimrade ganska mycket så jag stängde av funktionen redan innan de tog bort den. Får hoppas det funkar bättre denna gången.
Ja mina flimmrade oxå ibland. Men var en fin funktion om den funkar.
Fick min M3 Performance förra veckan och hade redan innan beställt en Commander och Knob. Tyckte installationen var rätt enkel även om frun fick lite spel när jag monterade bort inredning efter fem dagars ägande, men hon är rätt van att jag monterar ned saker efter 25 år.
Måste säga att jag uppskattar att man nu kan justera "speed warning", det är extremt irriterande åtminstone i Stockholmsområdet då en hel del vägar har FEL hastighet angiven.
Annars köpte jag den mest för att få återaktivering av AP samt manuell förvärmning av batteri. Hade det inte varit Black-friday-pris samt att man hade extra rabatt från Teslabjörn så hade jag nog bara köpt en commander.
Fick min M3 Performance förra veckan och hade redan innan beställt en Commander och Knob. Tyckte installationen var rätt enkel även om frun fick lite spel när jag monterade bort inredning efter fem dagars ägande, men hon är rätt van att jag monterar ned saker efter 25 år.
Måste säga att jag uppskattar att man nu kan justera "speed warning", det är extremt irriterande åtminstone i Stockholmsområdet då en hel del vägar har FEL hastighet angiven.
Annars köpte jag den mest för att få återaktivering av AP samt manuell förvärmning av batteri. Hade det inte varit Black-friday-pris samt att man hade extra rabatt från Teslabjörn så hade jag nog bara köpt en commander.
Nice. Är det inte störigt att titta ner och pilla på den när man kör?
Nice. Är det inte störigt att titta ner och pilla på den när man kör?
Man har väl autopilot av en anledning?
Nejdå, men det känns väl inte riktigt som den är primärt för att använda under körning.. Men för att göra det enklare med muskelminne har jag lagt att battery preheat, drive mode och temperature som "mittenactions", d.v.s man trycker bara direkt på knob och inte på sidoknapparna. För mig är det framförallt pre-heat och drive mode man kanske vill åt under körning... Nu har jag ju också använt Knob i exakt två dygn och kanske två timmars körning, så jag kan väl uppdatera om nån månad.
Annat som handsfack, slip start, fälla in speglar är ju mer när det är stationärt så att säga och bara smidigt att slippa gå i menyer för.