Exakt. Efter de skickade ut en revision med fix för vatteningress så ska typ alla fel vara borta. Det är inte cellerna, utan vattnet som pajar elektroniken i batteriet.EnzoF1 skrev: ↑14 jan 2025 23:08Med tanke på värdeminskningen på t ex en ny My så kan man ju knappast säga att det blir så
Dyrt med en beg s. Min är uppe i +31k mil och jag har inte lagt så mkt på reparationer. Känns fortfarande fräsch. Går skönare på motorväg än vår My23. Jag gillar stolarna bättre. Blir det en batterirep så småningom må det vara hänt. Pendlar 20 mil om dagen så det blir ett schysst avdrag. Pengar man kan lägga i en repfond. Det dyraste jag fått laga är handbromsoken. Annars är det lite länkarmar. Vindrutetorkarens länkage (oem del för 1600) lite handtag men peppar peppar verkar de hålla nu. Samt en luftbälg. Om man köper en beg ms för 300 så motsvarar ju det värdeminskningen på en my på några år. Och värdelös lär inte ms vara om tre år.
Det är en sen 2015 så vad jag förstår är det rev D på batteriet och de ska hålla bra. Degraderingen har i princip avstannat skulle jag säga. Knappt hänt nåt de senaste 2 åren
Bilens värde efter 30 000 mil?
Moderator: Redaktion
- Jaegaern
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/simon82910
Re: Bilens värde efter 30 000 mil?
Model Y LR AWD vit/svart 2024
Model 3 RWD blå/svart 2022
Model Y LR AWD vit/svart 2021 - såld
Model 3 RWD blå/svart 2022
Model Y LR AWD vit/svart 2021 - såld
Vi skaffade vår första Model S redan vintern 2013, och jag minns fortfarande äventyret att köra hem den från Tyskland! Under åren har jag haft flera olika Model S: en S85, två 90D, två 100D, en P100DL och nu en ny Long Range.manneson skrev: ↑07 jan 2025 11:33Aluminium korroderar också. Men problemen med S och X är att allt annat går sönder. Finns nästan inget på bilen som inte strular. Som sagt se Grufmans video ovan.Sportbilsentusiasten skrev: ↑07 jan 2025 10:50Så hur ny (vilken årsmodell) ska en Tesla S vara enl er, för att vara OK att köpa?
Att den är helt igenom Alu gör att den inte rostar, som en vanlig bil tex Tesla 3.
Nog mindre risk för dyra reparationer med en sån här(och ungefär lika bekväm/praktisk): https://www.kvd.se/auktioner/vw-id-4-77kwh-204hk-239921
De problem som "ofta" uppstod på våra tidigare bilar handlade mest om mindre saker som dörrhandtag, plastdetaljer och enklare komponenter, som knappen till bagageluckan. På de äldre modellerna var detta ganska vanligt, men å andra sidan är det små och enkla saker att åtgärda. Jag har aldrig upplevt större problem, som med hjulupphängning eller liknande, trots att sådana problem ofta nämns i diskussioner om tidiga modeller.
Om man inte har tummen mitt i handen, eller är beredd att lägga 1 000–5 000 kronor per år på reparationer, tycker jag att en äldre Model S kan vara ett riktigt fynd. Det är svårt att hitta så mycket bil för pengarna som man kan få för runt 200 000 kronor, exempelvis via KVD.
Idag kör jag en ny Model S, och den är helt fantastisk och felfri. Samtidigt kan det vara svårt att motivera priset för en ny modell, när äldre modeller erbjuder så mycket bil för betydligt mindre pengar – även om de har sina barnsjukdomar. Jag är kluven, men valde ändå att byta upp mig.
Mvh
Richard @ Statsskuld.se
Hitta en rabattkod hos: Rabattkod.tips
Tidigare bilar: S85, P85, S90D, S100D, S P100D, X100D
Richard @ Statsskuld.se
Hitta en rabattkod hos: Rabattkod.tips
Tidigare bilar: S85, P85, S90D, S100D, S P100D, X100D
- Sportbilsentusiasten
Oj vad ID.3/4 sjunker i värde.Arctic Drifter skrev: ↑15 jan 2025 14:08Nä, ska man ha låg värdeminskning ska man nog gå på diesel!Soeri skrev: ↑08 jan 2025 15:44ID.4 krånglar dom med, batteriluckor, handtag, värmepumpar, däckslitage, bakvagn, korta garantier mm så dom blir nog inte billigare än äldre Teslor när dom också blir till åren.manneson skrev: ↑07 jan 2025 11:33Aluminium korroderar också. Men problemen med S och X är att allt annat går sönder. Finns nästan inget på bilen som inte strular. Som sagt se Grufmans video ovan.Sportbilsentusiasten skrev: ↑07 jan 2025 10:50Så hur ny (vilken årsmodell) ska en Tesla S vara enl er, för att vara OK att köpa?
Att den är helt igenom Alu gör att den inte rostar, som en vanlig bil tex Tesla 3.
Nog mindre risk för dyra reparationer med en sån här(och ungefär lika bekväm/praktisk): https://www.kvd.se/auktioner/vw-id-4-77kwh-204hk-239921
Här är en ID.4 Pro Performance, 2021 med 17 kmil, begärt pris 219' på firma https://www.blocket.se/annons/1002229677
Bilnjutare som äntligen köpt elbil
- C40 Twin Ultimate 2024, plus all extrautrustning
- MB E-klass 2018 AMG-paket, Burmester, akustikpaket, glastak, självkörande
- Miata ND 2017 Recarostolar, moddad motor/chassi för bana, Cup2-däck, omtunad för etanol
- C40 Twin Ultimate 2024, plus all extrautrustning
- MB E-klass 2018 AMG-paket, Burmester, akustikpaket, glastak, självkörande
- Miata ND 2017 Recarostolar, moddad motor/chassi för bana, Cup2-däck, omtunad för etanol