Argumentet för ett förbud var säkerhet. Om nästan alla kör runt med bilar som är 95-99% säkrare än människor så är det inte så galet att tänka sig att det finns ett massivt stöd för att förbjuda de andra. Det räcker med en dödsolycka att något barn blir påkört av en "vanlig" bil.
Autonoma bilar som "lär" sig av varje incident kan mycket väl bli 99,9% säkrare. Tänk "haveriutredning" för varje olycka som blir mer och mer ovanlig. Människor däremot lär sig aldrig
Seminarium om självkörande bilar
Moderator: Redaktion
Kategoriregler
Diskussioner om Elon Musks politiska aktiviteter hänvisas till: viewtopic.php?t=37057
Diskussioner om Elon Musks politiska aktiviteter hänvisas till: viewtopic.php?t=37057
- AGCF
- Teslaägare
- Inlägg: 2351
- Blev medlem: 18 apr 2014 20:25
- Ort: Söderköping
- Referralkod: ts.la/alexander7331
- Kontakt:
Re: Seminarium om självkörande bilar
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
- AGCF
- Teslaägare
- Inlägg: 2351
- Blev medlem: 18 apr 2014 20:25
- Ort: Söderköping
- Referralkod: ts.la/alexander7331
- Kontakt:
Re: Seminarium om självkörande bilar
Tack. Tyvärr blev det aldrig några djuplodande diskussionerNicklas skrev:Tack @AGCF för denna recension!

Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
Re: Seminarium om självkörande bilar
Inga förbud ska behövas. Räcker med skillnad i trafikförsäkring och säkerhet för att de flesta ändå skall byta. Ju säkrare och ju dyrare trafikförsäkring, desto fler lär äldre bilar lär skrotas.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.