Chance to see Model 3 unveiled

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
_TonyV
Teslaägare
Inlägg: 845
Blev medlem: 15 dec 2014 14:02
Ort: Stockholm

Re: Chance to see Model 3 unveiled

Inlägg av _TonyV »

Surfaren skrev:
Svenssons skrev:
Reservationer kan inte överflyttas till annan person heller så det man får göra är att köpa bilen för att sedan sälja den vidare.
Hmm. Det verkade iaf gå bra att byta ägare från att man la en beställning tills att man bekräftade den. Men det kanske var för att jag som skulle använda bilen ändå var samma person? Undrar nu hur det blir med min plan att boka 3 bilar för att lämna över till familj och vänner... Iofs kan jag ju hämta ut bilarna åt dem och de får själva betala fakturorna.
Känns som om man får boka valfritt antal och intresset för bilen blir stort (som förväntat) att det skapas en skuggmarknad initialt, folk beställer bilar för att direkt sälja vidare till hugade spekulanter för en dyrare peng.
Leaf 24, 30, 40, Skoda CitiGo, ID3, MYP -22, M3 -21
MYLR-24
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Inlägg: 7259
Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: Chance to see Model 3 unveiled

Inlägg av danni »

_TonyV skrev:
Surfaren skrev:
Svenssons skrev:
Reservationer kan inte överflyttas till annan person heller så det man får göra är att köpa bilen för att sedan sälja den vidare.
Hmm. Det verkade iaf gå bra att byta ägare från att man la en beställning tills att man bekräftade den. Men det kanske var för att jag som skulle använda bilen ändå var samma person? Undrar nu hur det blir med min plan att boka 3 bilar för att lämna över till familj och vänner... Iofs kan jag ju hämta ut bilarna åt dem och de får själva betala fakturorna.
Känns som om man får boka valfritt antal och intresset för bilen blir stort (som förväntat) att det skapas en skuggmarknad initialt, folk beställer bilar för att direkt sälja vidare till hugade spekulanter för en dyrare peng.
Att direkt hämta ut en av de första Model 3 i Sverige och sen direkt lägga ut den på KVD eller liknande kan nog bli en bra affär, ja. Risken finns dock att Tesla lackar ur och så får du inte köpa några fler bilar av dem. De vill ju inte att folk ska agera som återförsäljare.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Inlägg: 7259
Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: Chance to see Model 3 unveiled

Inlägg av danni »

Svenssons skrev:
matsm skrev:
Svenssons skrev:
Den svartmaskerade bilen är i princip en kopia av Model S:
Copy.png
Misstänker att Model 3 inte exakt kommer se ut som Model S utan att de bara använt Model S som en mall. Dock tyder det på att Model 3 kommer likna Model S.
Liknar en nedskalad Model S förutom sidospeglarna som går längre ut från bilen på M3.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk
Backspeglarna går inte längre ut. Det är i princip en identisk kopia av Model S. Att bilen är helt svart gör att det ser ut som att den är lite mindre men så är inte fallet.
En video som kanske gör det ännu tydligare:

Det betyder ju dock inte att det är så Model 3 kommer se ut. Troligen har de gjort det lätt för sig och för att undvika mer läckor och spekulationer helt enkelt använt en Model S för att göra den bilden.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
pegs
Teslaägare
Inlägg: 1026
Blev medlem: 21 dec 2014 22:05
Ort: Kisa

Re: Chance to see Model 3 unveiled

Inlägg av pegs »

Satte upp mig på listan. Stora våndan börjar ju om man får en plats. :-)
Model Y (Tidigare Model S 100D, Model S 85)
Användarvisningsbild
chpaulin
Teslaägare
Inlägg: 1928
Blev medlem: 11 jun 2015 10:25
Ort: Upplands Väsby

Re: Chance to see Model 3 unveiled

Inlägg av chpaulin »

En fördel är ju att man kan reservera i butik innan bilen ens visats. Det gör ju iaf att jag hamna före alla osäkra (bortsätt från ägare då).
Chefsarkitekt på Hälsa Hemma

Model S 75D -17
Renault Zoe 22kWh -16
Model S LR -19
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Chance to see Model 3 unveiled

Inlägg av Svenssons »

danni skrev:
Svenssons skrev:
matsm skrev:
Svenssons skrev:
Den svartmaskerade bilen är i princip en kopia av Model S:
Copy.png
Misstänker att Model 3 inte exakt kommer se ut som Model S utan att de bara använt Model S som en mall. Dock tyder det på att Model 3 kommer likna Model S.
Liknar en nedskalad Model S förutom sidospeglarna som går längre ut från bilen på M3.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk
Backspeglarna går inte längre ut. Det är i princip en identisk kopia av Model S. Att bilen är helt svart gör att det ser ut som att den är lite mindre men så är inte fallet.
En video som kanske gör det ännu tydligare:

Det betyder ju dock inte att det är så Model 3 kommer se ut. Troligen har de gjort det lätt för sig och för att undvika mer läckor och spekulationer helt enkelt använt en Model S för att göra den bilden.
Det var i princip detta jag gjorde för min bild på http://teslaclubsweden.se/forum/viewtop ... 888#p71143 Jag var dock inte så nog med att få med exakta kanten på skuggan. Att de använder Model S som mall tyder på att den ska likna Model S i alla fall.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
_TonyV
Teslaägare
Inlägg: 845
Blev medlem: 15 dec 2014 14:02
Ort: Stockholm

Re: Chance to see Model 3 unveiled

Inlägg av _TonyV »

danni skrev:
Att direkt hämta ut en av de första Model 3 i Sverige och sen direkt lägga ut den på KVD eller liknande kan nog bli en bra affär, ja. Risken finns dock att Tesla lackar ur och så får du inte köpa några fler bilar av dem. De vill ju inte att folk ska agera som återförsäljare.
Ur den aspekten så borde väl en som säljer vidare vara ganska safe, för då måste tesla efterhand spåra ett VIN och koppla samman det med första köparen. Inte bara en gång utan flera.
Leaf 24, 30, 40, Skoda CitiGo, ID3, MYP -22, M3 -21
MYLR-24
12man
Teslaägare
Inlägg: 3030
Blev medlem: 21 jun 2014 13:40
Ort: Norrviken, Sollentuna

Re: Chance to see Model 3 unveiled

Inlägg av 12man »

du/köparen måste flytta appaccessen så de får ingte extra jobb
ms 76132 "Eleamore"
Användarvisningsbild
Ferro94
Teslaägare
Inlägg: 313
Blev medlem: 09 jan 2016 22:19
Ort: Uppsala

Re: Chance to see Model 3 unveiled

Inlägg av Ferro94 »

Svenssons skrev:
Ferro94 skrev:
Är i NYC den 31:a... och på ett plan över Atlanten när onlinebeställningarna går igång senare samma dag... :( Tror ni man kan reservera i butiken på Manhattan för framtida leverans till Sverige?
Borde fungera tycker jag.
Jag måste bara dit och prova. Om inte annat för att få brottas med lite jänkare :D Undrar bara vad frun tycker om att jag smiter ifrån med "min andra älskling"... :lol:
Fisker Ocean One, Night Drive, Black Abyss Plus, levererad i november-23
MB EQC, Obsidian Black, levererad i april-21
S100D Obsidian Black, levererad i okt-18
S90D Pärlvit, levererad i dec-15
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Inlägg: 7259
Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: Chance to see Model 3 unveiled

Inlägg av danni »

_TonyV skrev:
danni skrev:
Att direkt hämta ut en av de första Model 3 i Sverige och sen direkt lägga ut den på KVD eller liknande kan nog bli en bra affär, ja. Risken finns dock att Tesla lackar ur och så får du inte köpa några fler bilar av dem. De vill ju inte att folk ska agera som återförsäljare.
Ur den aspekten så borde väl en som säljer vidare vara ganska safe, för då måste tesla efterhand spåra ett VIN och koppla samman det med första köparen. Inte bara en gång utan flera.
Det är inga problem att hålla koll på när bilar man tillverkat byter ägare. Jag vet faktiskt de som blivit kontaktade av biltillverkaren strax efter de köpt begagnade bilar. Och som påpekats ovan är ju Tesla dessutom ett specialfall, eftersom du behöver hjälp av Tesla vid en försäljning, för att flytta över bilen från ditt Tesla-konto till köparens konto.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19603
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Chance to see Model 3 unveiled

Inlägg av Bjelke »

StefL skrev:
bylund skrev:
Nja, eventet börjar kl 19.00 PST (UTC-8). 20.30 PST börjar onlinereservationerna. Man kan alltså reservera i butik innan eventet.
Det bör alltså om jag räknar rätt innebära att onlinereservation öppnar 5:30 i vår tidszon? Bara att ställa klockan då och kliva upp så man har en reservation att mysa över till frukost innan dagens cykelrunda i de spanska bergen :P
Shit va najs! Att cykla i Spanska berg alltså :)
Själv sitter man i gamla (kalla och platta) Svedala då...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
pegs
Teslaägare
Inlägg: 1026
Blev medlem: 21 dec 2014 22:05
Ort: Kisa

Re: Chance to see Model 3 unveiled

Inlägg av pegs »

Ferro94 skrev:
Svenssons skrev:
Ferro94 skrev:
Är i NYC den 31:a... och på ett plan över Atlanten när onlinebeställningarna går igång senare samma dag... :( Tror ni man kan reservera i butiken på Manhattan för framtida leverans till Sverige?
Borde fungera tycker jag.
Jag måste bara dit och prova. Om inte annat för att få brottas med lite jänkare :D Undrar bara vad frun tycker om att jag smiter ifrån med "min andra älskling"... :lol:
Kolla takpannorna först bara ;-)
Model Y (Tidigare Model S 100D, Model S 85)
Användarvisningsbild
Ferro94
Teslaägare
Inlägg: 313
Blev medlem: 09 jan 2016 22:19
Ort: Uppsala

Re: Chance to see Model 3 unveiled

Inlägg av Ferro94 »

pegs skrev:
Ferro94 skrev:
Svenssons skrev:
Ferro94 skrev:
Är i NYC den 31:a... och på ett plan över Atlanten när onlinebeställningarna går igång senare samma dag... :( Tror ni man kan reservera i butiken på Manhattan för framtida leverans till Sverige?
Borde fungera tycker jag.
Jag måste bara dit och prova. Om inte annat för att få brottas med lite jänkare :D Undrar bara vad frun tycker om att jag smiter ifrån med "min andra älskling"... :lol:
Kolla takpannorna först bara ;-)
HaHaBild Gjorde en stunt igår kväll och klättrade upp på taket. Alla satt som berget. Bara synd att en grinig jäkel skulle hinna falla ner på pärlan INNAN jag kollat...

Ska precis in på besiktning. Håll tummarna för att domen inte blir alltför hård...
Fisker Ocean One, Night Drive, Black Abyss Plus, levererad i november-23
MB EQC, Obsidian Black, levererad i april-21
S100D Obsidian Black, levererad i okt-18
S90D Pärlvit, levererad i dec-15
Användarvisningsbild
StefL
Inlägg: 980
Blev medlem: 11 feb 2016 15:43
Ort: Solna

Re: Chance to see Model 3 unveiled

Inlägg av StefL »

Bjelke skrev:
StefL skrev:
bylund skrev:
Nja, eventet börjar kl 19.00 PST (UTC-8). 20.30 PST börjar onlinereservationerna. Man kan alltså reservera i butik innan eventet.
Det bör alltså om jag räknar rätt innebära att onlinereservation öppnar 5:30 i vår tidszon? Bara att ställa klockan då och kliva upp så man har en reservation att mysa över till frukost innan dagens cykelrunda i de spanska bergen :P
Shit va najs! Att cykla i Spanska berg alltså :)
Själv sitter man i gamla (kalla och platta) Svedala då...
Fast du kan ju alltid ta en tur med bilen :D
Model 3 reserverad 2016-04-01, reservationen vilande tills vidare (borde väl ta retur på den). Skoda Octavia Bensin/Etanol får tjänstgöra vidare tills jag hittar den elbil som passar behoven praktiskt och ekonomiskt då jag köpt min sista fossilbil.
Användarvisningsbild
malkolmen
Inlägg: 30
Blev medlem: 09 apr 2015 16:28
Ort: Göteborg

Re: Chance to see Model 3 unveiled

Inlägg av malkolmen »

Det blir inte mer än att pappa och jag åker in till Aminogatan och beställer!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Min familj och jag väntar på Model 3.
Just nu har vi en BMW 3 Serie.
Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare
Inlägg: 3715
Blev medlem: 06 mar 2014 17:38

Re: Chance to see Model 3 unveiled

Inlägg av hybris »

Jag tänkte lägga en order på alla bilar! ;-)
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Användarvisningsbild
Wahll
Teslaägare
Inlägg: 519
Blev medlem: 13 jul 2014 17:25

Re: Chance to see Model 3 unveiled

Inlägg av Wahll »

skäl för namnet alltså :D
MODEL Y, DM LR Midnight Silver, Induction 20"
MODEL ≡, DM LR Svart Aero FSD
Nissan Leaf -15
Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare
Inlägg: 3715
Blev medlem: 06 mar 2014 17:38

Re: Chance to see Model 3 unveiled

Inlägg av hybris »

Wahll skrev:
skäl för namnet alltså :D
Exakt! ;-)
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Användarvisningsbild
jonas
Teslaägare
Inlägg: 1036
Blev medlem: 09 okt 2014 12:12
Ort: Linköping

Re: Chance to see Model 3 unveiled

Inlägg av jonas »

Fick inbjudan, försökte kolla flyg men Momondo lyckas inte hitta några resor vare sig från Linköping eller Stockholm :-(. Får nog avböja.
Beställd MYP
Tesla Model 3 SR RWD HW3
Zero FXS, Elmotorcykel 7,2kWh
City slicker Elmoped, 1,8kWh
Tesla Model 3 LR AWD FSD HW2,5 såld
Super soco TS 1200R, Elmoped 3,2kWh
Tesla Model S85,3~fasladdning såld
BMW i3 REX, 1~fasladdning såld
Think såld
Surfaren
elbilist
Inlägg: 2891
Blev medlem: 06 nov 2014 08:48
Ort: Huddinge

Re: Chance to see Model 3 unveiled

Inlägg av Surfaren »

Går det att överlåta inbjudan? Inte för att det är aktuellt för mig att åka, men jag tänker att det nog finns andra som gärna vill gå på eventet...
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Inlägg: 7420
Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tibor72449

Re: Chance to see Model 3 unveiled

Inlägg av TiborBlomhall »

Jonas om det går att fixa på nåt sätt är jag intresserad!
Användarvisningsbild
jonas
Teslaägare
Inlägg: 1036
Blev medlem: 09 okt 2014 12:12
Ort: Linköping

Re: Chance to see Model 3 unveiled

Inlägg av jonas »

Man kan välja flera gäster så det är nog inte personligt.
Beställd MYP
Tesla Model 3 SR RWD HW3
Zero FXS, Elmotorcykel 7,2kWh
City slicker Elmoped, 1,8kWh
Tesla Model 3 LR AWD FSD HW2,5 såld
Super soco TS 1200R, Elmoped 3,2kWh
Tesla Model S85,3~fasladdning såld
BMW i3 REX, 1~fasladdning såld
Think såld
Användarvisningsbild
Bod
Teslaägare
Inlägg: 1730
Blev medlem: 26 mar 2014 10:42
Ort: Täby

Re: Chance to see Model 3 unveiled

Inlägg av Bod »

Undrar om alla vi som fått inbjudan skall delta i lotteriet och den som vinner ger sin inbjudan till Tibor.
Model S85 uttagen juli 2014. Nästa bil blir en Model ≡ P1xxD
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Chance to see Model 3 unveiled

Inlägg av Svenssons »

Bod skrev:
Undrar om alla vi som fått inbjudan skall delta i lotteriet och den som vinner ger sin inbjudan till Tibor.
Dragningen var igår och Jonas verkar vara en av vinnarna. Har för mig att det stod att det inte gick att överlåta men det borde gå att försöka ändå.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 31 okt 2015 11:30
Ort: Värnamo
Kontakt:

Re: Chance to see Model 3 unveiled

Inlägg av e5m1r »

jonas skrev:
Fick inbjudan, försökte kolla flyg men Momondo lyckas inte hitta några resor vare sig från Linköping eller Stockholm :-(. Får nog avböja.
Går bra atr flyga från gbg till san jose
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Skriv svar