vad roliga ni är

Moderator: Redaktion
Jag pissar längst.HelectriC skrev:...för min pappa har större bil än din.....
vad roliga ni är
bilen brukar bli större och pinkavståndet mindre ju äldre man blirSteffen skrev:Att kunna pinka långt är stort..att ha stor bil är inget att vara stolt över[GRINNING FACE WITH SMILING EYES]
Det lustiga är att ingen MC dragit mig vid rödljuset... Mycket snack verkar det som IRL...Steffen skrev:Moppen slår din ludicrous både på 0-100 och på kvartsmilen. Däremot är den livsfarlig och går på bensin = usch. Ingen AP och obekväm som tusan.
Jo dragit Ducati också. Kan inte MC dra snabbt eller vad är problemet? Dåligt grepp och teoretiska tider eller?Steffen skrev:Ingen Ducati skulle jag tro.. med Teslan är det hittills ingen som spöat mig. Skitkul att förnedra... trots att jag inte har ludicrous. Om ett tag ska jag låta någon kompis sätta plattan i mattan så ska jag vrida gasrullen i bott. Återkommer med rapport. För att återgå till tråden..nu är 21" på o bilen blivit ännu snyggare,
Jag hade tänk foliera kromet. Wrapzone hade testat på några Teslor och rekommenderade att inte göra det. Blir inte bra enligt dem. Kommer lossna. Största problemet är backspeglarna liksom att kromet inne i dimljusen inte går att foliera. Även chromelisten bak rekommenderade de att inte foliera. Så jag hoppade det även fast jag hatar chrome.Steffen skrev:Det kan ju också bero på vad som finns bakom styret. Som jag sa tidigare så håller min ögonsten på att ändra karaktär, från två till fyra hjul. Nu är sommarsulorna på och då funderar jag på att foliera alla kromdetaljer men det finns inte så många bilar med krom nuförtiden...så får fundera ett tag till.
Plastidip ska sitta bra har kag hört gäller då att hitta bra plastidip firmahybris skrev:Jag hade tänk foliera kromet. Wrapzone hade testat på några Teslor och rekommenderade att inte göra det. Blir inte bra enligt dem. Kommer lossna. Största problemet är backspeglarna liksom att kromet inne i dimljusen inte går att foliera. Även chromelisten bak rekommenderade de att inte foliera. Så jag hoppade det även fast jag hatar chrome.Steffen skrev:Det kan ju också bero på vad som finns bakom styret. Som jag sa tidigare så håller min ögonsten på att ändra karaktär, från två till fyra hjul. Nu är sommarsulorna på och då funderar jag på att foliera alla kromdetaljer men det finns inte så många bilar med krom nuförtiden...så får fundera ett tag till.
Gällande Mc så måste alltså de flesta bakom styret vara kassa. Dragit Mcs varje gång vid rödljuset. Upp till 150 blir de förnedrade. Sedan kommer de...
Fast vad kostar en extra uppsättning krom-detaljer? Bättre att slipa och lacka ordentligt.e5m1r skrev:Plastidip ska sitta bra har kag hört gäller då att hitta bra plastidip firmahybris skrev:Jag hade tänk foliera kromet. Wrapzone hade testat på några Teslor och rekommenderade att inte göra det. Blir inte bra enligt dem. Kommer lossna. Största problemet är backspeglarna liksom att kromet inne i dimljusen inte går att foliera. Även chromelisten bak rekommenderade de att inte foliera. Så jag hoppade det även fast jag hatar chrome.Steffen skrev:Det kan ju också bero på vad som finns bakom styret. Som jag sa tidigare så håller min ögonsten på att ändra karaktär, från två till fyra hjul. Nu är sommarsulorna på och då funderar jag på att foliera alla kromdetaljer men det finns inte så många bilar med krom nuförtiden...så får fundera ett tag till.
Gällande Mc så måste alltså de flesta bakom styret vara kassa. Dragit Mcs varje gång vid rödljuset. Upp till 150 blir de förnedrade. Sedan kommer de...
hybris skrev:Jo dragit Ducati också. Kan inte MC dra snabbt eller vad är problemet? Dåligt grepp och teoretiska tider eller?Steffen skrev:Ingen Ducati skulle jag tro.. med Teslan är det hittills ingen som spöat mig. Skitkul att förnedra... trots att jag inte har ludicrous. Om ett tag ska jag låta någon kompis sätta plattan i mattan så ska jag vrida gasrullen i bott. Återkommer med rapport. För att återgå till tråden..nu är 21" på o bilen blivit ännu snyggare,
Vianor hade laddat med 3.3 (kallt). Det verkar vara en bra start iaf.Haglund skrev:Mmmm sommardäck, alltså. Fick precis på mina. Vad kör ni för tryck?
Jag har 3 blankt i mina 21" (när bilen/däcken är kalla). C:a 3.3 efter lite rolig körning. Borde jag pumpa lite till?kangru skrev:Vianor hade laddat med 3.3 (kallt). Det verkar vara en bra start iaf.Haglund skrev:Mmmm sommardäck, alltså. Fick precis på mina. Vad kör ni för tryck?
Bra fråga. Däckia hade tryckt i 2,8-2,9 i mina 19". Jag hade gissat att jag vill ha 3,1 runt om. Vill bara höra mig för här först.Ferro94 skrev:Jag har 3 blankt i mina 21" (när bilen/däcken är kalla). C:a 3.3 efter lite rolig körning. Borde jag pumpa lite till?kangru skrev:Vianor hade laddat med 3.3 (kallt). Det verkar vara en bra start iaf.Haglund skrev:Mmmm sommardäck, alltså. Fick precis på mina. Vad kör ni för tryck?
Problemet är tre saker:HelectriC skrev:hybris skrev:
Jag hade tänk foliera kromet. Wrapzone hade testat på några Teslor och rekommenderade att inte göra det. Blir inte bra enligt dem. Kommer lossna. Största problemet är backspeglarna liksom att kromet inne i dimljusen inte går att foliera. Även chromelisten bak rekommenderade de att inte foliera. Så jag hoppade det även fast jag hatar chrome.
quote]
jag ser dagligen flera Model S med blacked out chrome genom folie och det ser bra ut. Har inte sett nån där det har börjat lossna, i så fall är det väl bara att lägga på lite nytt på den del problemet uppstått? Även plastidippade (för det mesta är de plastidippade mattsvart och de folierade glossy black, så man ser skillnaden) rullar det en del av här, ser helt ok ut det också om man gillar matt (vilket för mig ger ett billigare intryck, de flesta billiga bilar har matt gummi runt fönstren och det ser ju nästan likadant ut). Maskerar man bara ordentligt så är det inga problem att plastidippa den typen av tydliga raka kromlister, fälgarna är lite mer tricky för att komma åt från alla vinklar. Jag fick erbjudande om att foliera all krom på hela bilen för 5000, men har väntat med det eftersom jag gillar det till viss del för att framhäva kontrast mellan en annars mörk bil och tonade rutor. Några delar har dock fått folie även på min.