Spännande! Har du fått bekräftat tillverkningen via My tesla eller din DS?Svenssons skrev:Jag hoppas att min Model X är med på samma båt men den kan mycket väl ha missat den. Tror att min Model X blev färdigbyggd den 15:e. Vet inte hur lång tid det tar att frakta över bilen över USA sedan.Mikael skrev:Fick just reda på att 70D:n har precis klivit på en båt och är på väg hem. Leveransdatum andra halva av juni.
Leveransförseningar
Moderator: Redaktion
Re: Leveransförseningar
Model YP 2024
Reservation Cybertruck Trimotor
Reservation Cybertruck Trimotor
Inte direkt något av det. Fick reda på att bilen var färdig för lackering den 11:e maj och sedan har jag i princip dagligen testat att starta Tesla-appen i något år nu. Ända till den 15:e maj så fick jag meddelande om att det inte fanns någon bil kopplad till mitt konto. Från den 15:e får jag nu istället meddelande om att det inte går att nå My Tesla för närvarande.mahulkp skrev:Spännande! Har du fått bekräftat tillverkningen via My tesla eller din DS?Svenssons skrev:Jag hoppas att min Model X är med på samma båt men den kan mycket väl ha missat den. Tror att min Model X blev färdigbyggd den 15:e. Vet inte hur lång tid det tar att frakta över bilen över USA sedan.Mikael skrev:Fick just reda på att 70D:n har precis klivit på en båt och är på väg hem. Leveransdatum andra halva av juni.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Gött att det närmar sig @Svenssons!Svenssons skrev:Inte direkt något av det. Fick reda på att bilen var färdig för lackering den 11:e maj och sedan har jag i princip dagligen testat att starta Tesla-appen i något år nu. Ända till den 15:e maj så fick jag meddelande om att det inte fanns någon bil kopplad till mitt konto. Från den 15:e får jag nu istället meddelande om att det inte går att nå My Tesla för närvarande.mahulkp skrev:Spännande! Har du fått bekräftat tillverkningen via My tesla eller din DS?Svenssons skrev:Jag hoppas att min Model X är med på samma båt men den kan mycket väl ha missat den. Tror att min Model X blev färdigbyggd den 15:e. Vet inte hur lång tid det tar att frakta över bilen över USA sedan.Mikael skrev:Fick just reda på att 70D:n har precis klivit på en båt och är på väg hem. Leveransdatum andra halva av juni.
Du kanske har spammat MyTesla så att de blockat dig?

Mest troligt kommer bilen inte att bli kopplad innan du mottagit leverans.
http://--- | Levererans mottagen 2015-06-29
Ja, så är det tror jag. Upp till 12 timmar efter leverans innan kopplingen i äpplen fungerar. För mig tog det knappt två timmar om jag minns rätt...
Jo, det är ju också en möjlighet eftersom jag har skript som kollar statusförändringar var 10:e minut.... Tror dock inte det. Jag kommer ju in på My Tesla på datorn som gör anropen. Det är bara Android-appen som har fått ny status-information om att det inte går att komma åt My Tesla istället för att säga att det inte finns någon bil kopplad till kontot.bladh skrev:Gött att det närmar sig @Svenssons!Svenssons skrev:Inte direkt något av det. Fick reda på att bilen var färdig för lackering den 11:e maj och sedan har jag i princip dagligen testat att starta Tesla-appen i något år nu. Ända till den 15:e maj så fick jag meddelande om att det inte fanns någon bil kopplad till mitt konto. Från den 15:e får jag nu istället meddelande om att det inte går att nå My Tesla för närvarande.mahulkp skrev:Spännande! Har du fått bekräftat tillverkningen via My tesla eller din DS?Svenssons skrev:Jag hoppas att min Model X är med på samma båt men den kan mycket väl ha missat den. Tror att min Model X blev färdigbyggd den 15:e. Vet inte hur lång tid det tar att frakta över bilen över USA sedan.Mikael skrev:Fick just reda på att 70D:n har precis klivit på en båt och är på väg hem. Leveransdatum andra halva av juni.
Du kanske har spammat MyTesla så att de blockat dig?![]()
Mest troligt kommer bilen inte att bli kopplad innan du mottagit leverans.
Nu är det ju inte så att appen kommer fungera förrän efter leverans men det intressanta är att statusmeddelandet ändrades samtidigt som det är rimligt att bilen fanns färdig. Jag har ingen tro att jag kommer komma in i appen förrän efter leverans.jtesla skrev:Ja, så är det tror jag. Upp till 12 timmar efter leverans innan kopplingen i äpplen fungerar. För mig tog det knappt två timmar om jag minns rätt...
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.