Nästa BMW EV kommer 2021....
Moderator: Redaktion
-
Re: Nästa BMW EV kommer 2021....
Här är tydligen läckor:
Får se om de stämmer snart, då den ska presenteras kl 14 idag.
AjForce-Walker skrev:Här är tydligen läckor:

Instrumentpanelen var inte den vackraste direkt... Ser ut som de har radat upp ett antal tablets och stående telefoner i någon märklig vinkel bakom ratten och sedan märkt att ratten var i vägen så då har de deformerat ratten.wcarlsson skrev:AjForce-Walker skrev:Här är tydligen läckor:
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Force-Walker skrev:Här är tydligen läckor:
Annorlunda och modigt. Blir den inte alldeles för dyr kan jag tänka mig en.
Mycket större bil än vad jag räknat med, men verkar vara fylld med intressant teknik. Ska bli intressant att följa.
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
Får lite Alfa-vibbar i vissa vinklar. Gillar BMW, men inte helt övertygad om proportionerna även om det finns något som tilltalar. Blir säkert bättre i verkligheten än på bild precis som så många andra bilar.
Senast redigerad av helix, redigerad totalt 2 gång.
https://www.mestmotor.se/recharge/artik ... 00-hastar/
Räckvidden utlovas till mer än 600 km. Snittförbukningen enligt WLTP ska vara mindre än 21 kWh per 100 km. DC-laddning är möjlig upp till 200 kW.
Första kommentaren på Mestmotor.
My god, man trodde inte att BMW kunde göra en fulare modell, men det lyckades de motbevisa!
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Riktigt illa faktiskt. Oväntat med 21" som "minsta" fälg, tycker det är ganska konstigt (även på Tesla) att man inte kör mindre fälgar som standard för att få upp den officiella räckvidden.Svenssons skrev:Instrumentpanelen var inte den vackraste direkt... Ser ut som de har radat upp ett antal tablets och stående telefoner i någon märklig vinkel bakom ratten och sedan märkt att ratten var i vägen så då har de deformerat ratten.wcarlsson skrev:AjForce-Walker skrev:Här är tydligen läckor:
https://evexperten.se
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Snittförbukningen enligt WLTP ska vara mindre än 21 kWh per 100 km.
Känns sådär rimligt med den förbrukningen på en best i X5-storlek

Den är lägre än en vanlig SUV och har ett Cd-värde på 0,25 så det är inte alls orimligt.micke_r skrev:Snittförbukningen enligt WLTP ska vara mindre än 21 kWh per 100 km.
Den ska ladda med 200 kW och ha en WLTP-range på över 600 km. 0-100 under 5 sekunder.
Interiören är helt nyskapande med en trevlig lounge-känsla.
Jag tror att jag älskar den.
Enormt ful grill (trodde inte BMW kunde bli ännu sämre på den punkten), men mycket positivt överraskad av interiören. Ser både rymlig och luftig ut. Gillar skarpt.

NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
BMW verkar komma inpå banan igen vilket är positivt och gör klokt i att inte göra en variant av Teslas bilar utan en kombi. Märkte att det var ramlösa dörrar och det var därför inte heller det där stabila ljudet när dörrarna stängdes.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Tycker karmlösa dörrar är obegripligt men BMW har ju det på ganska många modeller sedan innan. Gran Turisimo och Gran Cupé t.ex.
Tillför ju nästan bara problem är min erfarenhet.
Tillför ju nästan bara problem är min erfarenhet.
Rymlig och luftig kanske men definitivt inte min grej. Urk. Men smaken är ju delad som..martinot skrev:Enormt ful grill (trodde inte BMW kunde bli ännu sämre på den punkten), men mycket positivt överraskad av interiören. Ser både rymlig och luftig ut. Gillar skarpt.
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Ser ut lite ut som den där billiga Kina-kopian av en BMW X5 typ 

Model S P85DL+
Range Rover SDV8 Autobiography - offline, o-smart, mekanisk, skönt
Range Rover SDV8 Autobiography - offline, o-smart, mekanisk, skönt
Gillade inte just färgen på interiören ovan i tråden, men kikar man på andra, som tex. den blåa, så tycker jag att den ser helt Ok ut:

NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
Jag skulle gärna se textilklädsel på annat än instegsmodeller. Gillar inte läder och vinyl och skulle vilja se fler val.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Ganska exakt som X alltså.Zalman3 skrev:
XLR kostar ca £83k.
https://evexperten.se
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
När kommer BMW i4 undrar jag
Tesla Model S P85DL+ (nr 9)
Tidigare bilar
Model S P100D+ Tars Edition
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Model S P85 levererad 12 juni 2014
Tidigare bilar
Model S P100D+ Tars Edition
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Model S P85 levererad 12 juni 2014
Den är här redan nu!Niclas skrev:När kommer BMW i4 undrar jag
https://www.rull.se/Elbil_Beamer_i4_12V ... GAQAvD_BwE

Senast redigerad av Svenssons, redigerad totalt 1 gånger.
Introduktion nästa år: https://g80.bimmerpost.com/forums/showt ... p?t=901686Niclas skrev:När kommer BMW i4 undrar jag
jag förstår inte helt BMW, det verkar som två företag i samma nu för tiden. På ena kanten säger dom att de ska göra bilar som kan ha både elektrisk och fossildrift, som X3 och iX3. Sen kommer denna iX där de säger att framtiden för med sig ca 12 helelektriska bilar de kommande 3 åren. Hur ska de ha det? Sen är ju iX3 och iX inte helt olika varken storleksmässigt eller typ av bil. Helsnurrigt, varför ha två!
Oavsett så gillar jag interiören, men absolut inte exteriören på iX. På iX3 känner jag inget habegär på varken in- eller utsida. Den känns bara gammal på alla sätt och vis.
Oavsett så gillar jag interiören, men absolut inte exteriören på iX. På iX3 känner jag inget habegär på varken in- eller utsida. Den känns bara gammal på alla sätt och vis.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
iX3 är en omarbetat X3 för att snabbt kunna få ut en elbil, iX, i4 osv är en fortsättning på i3-konceptet.HelectriC skrev:jag förstår inte helt BMW, det verkar som två företag i samma nu för tiden. På ena kanten säger dom att de ska göra bilar som kan ha både elektrisk och fossildrift, som X3 och iX3. Sen kommer denna iX där de säger att framtiden för med sig ca 12 helelektriska bilar de kommande 3 åren. Hur ska de ha det? Sen är ju iX3 och iX inte helt olika varken storleksmässigt eller typ av bil. Helsnurrigt, varför ha två!
iX är betydligt större än iX3, så det finns plats för båda.
ja det är ju det jag skriver, men jag förstår inte strategin med att ha två olika program som går paralellt. Men det kanske är som med Volvo, bara att Volvo har lagt sin BEV-satsning under eget märke (Polestar). Det är iaf ingen klar röd tråd i det BMW gör tycker jag. iX och iX3 kommer ju ut nästan samtidigt, så ser inte helt tidsbesparingen. Ok, iX är lite större, men ingen jätteskillnad.dd88 skrev:iX3 är en omarbetat X3 för att snabbt kunna få ut en elbil, iX, i4 osv är en fortsättning på i3-konceptet.HelectriC skrev:jag förstår inte helt BMW, det verkar som två företag i samma nu för tiden. På ena kanten säger dom att de ska göra bilar som kan ha både elektrisk och fossildrift, som X3 och iX3. Sen kommer denna iX där de säger att framtiden för med sig ca 12 helelektriska bilar de kommande 3 åren. Hur ska de ha det? Sen är ju iX3 och iX inte helt olika varken storleksmässigt eller typ av bil. Helsnurrigt, varför ha två!
iX är betydligt större än iX3, så det finns plats för båda.
Model 3-24/Polestar 3-24