Oj vad vanlig den bilen såg ut. Ska den se ut så i 7 år framåt alltså?
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
Det verkar hända massor av spännande saker på årets motormässa. Är det någon från forumet som kommer att vara där. Elbilen i Sverige kommer säkert att vara där, men då måsta jag vänte på reportage och tålamod är inte min bästa gren. Jag vill ha bilder och rapporterinig direkt.
Teknikens Värld och Auto Motor och de andra kommer ju bara att skriva om fossilbilar och dem har jag tappat intresset för.
Model S85 uttagen juli 2014. Nästa bil blir en Model ≡ P1xxD
Det verkar hända massor av spännande saker på årets motormässa. Är det någon från forumet som kommer att vara där. Elbilen i Sverige kommer säkert att vara där, men då måsta jag vänte på reportage och tålamod är inte min bästa gren. Jag vill ha bilder och rapporterinig direkt.
Teknikens Värld och Auto Motor och de andra kommer ju bara att skriva om fossilbilar och dem har jag tappat intresset för.
Franz lär ju vara där och fylla ett antal minneskort åt oss...
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer.
Franz lär ju vara där och fylla ett antal minneskort åt oss...
Klart jag är här! Skall försöka fixa lite bra länkar till alla elbilar som vi fotat men det kanske tar någon dag innan allt är uppladdat och matchat.
Mercedes visar tydligen sin bil också. Ska levereras 2019.
Dock ser inredningen ut som den inte är klar, lite för spejsad för att dom ska klara av att tillverka dom så.
Annars är det väl fri hummersås för alla journalister.
S P85D -15 | röd | S 100D -18 | röd | 3 LR- 19 | vit |
MYP -22 | MIB | svart/svart
Mercedes visar tydligen sin bil också. Ska levereras 2019.
Dock ser inredningen ut som den inte är klar, lite för spejsad för att dom ska klara av att tillverka dom så.
Annars är det väl fri hummersås för alla journalister.
Jag satt precis i pressutrymmet för mässan och där var det fri Champagne. Det är ju dock i Frankrike får man ju komma ihåg. Sedan är ju inte Champagnen från någon speciell biltillverkare utan från mässan centralt (till vilka utställarna så klart betalar).
VW nya ID bil låter märkvärdigt lik BMW i3 , 170 hk på bakhjulen, liten vändradie, mindre än Golf, rymlig invändigt... fattas bara kolfiber och aluminium...
Inget nytt uder solen.
-"Generation EQ featuring two electric motors, one on each axle, that can produce 300kW of power and last for as long as 500km (310 miles) on a single charge of the battery integrated into the vehicle floor. Mercedes also envisions fast charging solutions that will add 100 miles of extra range to the car from just five minutes of charging. Oh, and the Generation EQ can go from 0 to 60mph in under five seconds."
Senast redigerad av gellerstam, redigerad totalt 1 gånger.
Jättestor motorhuv men ingen frunk. Är de för stolta?
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
Det verkar ju som att det går att bygga vettiga elbilar, utan att det behöver stå Tesla på bakluckan. Synd bara att det mesta är bara konceptbilar. Jag säger bara en sak, sätt igång och bygg dem. Och gör det nu, inte om 100 år.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Inget nytt uder solen.
-"Generation EQ featuring two electric motors, one on each axle, that can produce 300kW of power and last for as long as 500km (310 miles) on a single charge of the battery integrated into the vehicle floor. Mercedes also envisions fast charging solutions that will add 100 miles of extra range to the car from just five minutes of charging. Oh, and the Generation EQ can go from 0 to 60mph in under five seconds."
Varför skall alla göra spetsade rymdskepp med tramsiga blåa detaljer. Vore det inte bättre att de byggde något som såg ut som folk vill ha?
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Blå Model S Long Range 2019 (Raven)
Blå Model S 90D februari 2016 - januari 2020
2 st 3:or reserverade.
VW nya ID bil låter märkvärdigt lik BMW i3 , 170 hk på bakhjulen, liten vändradie, mindre än Golf, rymlig invändigt... fattas bara kolfiber och aluminium...
Ctrl C, ctrl V.
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning
Inget nytt uder solen.
Riktigt skitful tycker jag.
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning
Men varför in i helvete måste bilen se ut som en freakad jävla julgranskula från Rusta för? Är det bara för att man ska fatta att det är en elbil? Tesla kan ju sälja elbilar utan att göra dem asfula.
En konceptbil kan ju vara intressant. Men hittar inte ett endast ord om vilket år mercedes tänker sig släppa en liknande bil? 2025? 5-8 år som alla andra?