Hehe jag förstår var du vill komma. Jag tänker mer på att de senaste 20 åren har 99% av all kunskap i världen gjorts tillgänglig för nästan hela världen gratis tack vare internet och därför fungerar världens hjärnor idag mer och mer som en superhjärna som kommer lösa världens utmaningar en en ständigt accelererande takt vilket är utan jämförelse i världshistorien. Visst betalar kommunalskatten för skolan, mer och mer för varje år, med sämre skolresultat för varje år.Jerker skrev:En mycket hedervärd inställning. Alltså är skolan en nyckel till en bättre miljö. Och vad bekostar skolan? Jo, skatteinkomster.AGCF skrev:Vem räddar världen med nya skatter?
---
Jag tror på kunskap och människors fria informerade val.
Motioner i riksdagen, kring miljö och främst elbilar
Moderator: Redaktion
- AGCF
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/alexander7331
- Kontakt:
Re: Motioner i riksdagen, kring miljö och främst elbilar
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
Problemet är bara att Internet är en källa för vad som helst. Man kan hitta stöd för vilken åsikt man än har. Konsten är att kunna värdera information och för det krävs en grundläggande utbildning.AGCF skrev:Hehe jag förstår var du vill komma. Jag tänker mer på att de senaste 20 åren har 99% av all kunskap i världen gjorts tillgänglig för nästan hela världen gratis tack vare internet och därför fungerar världens hjärnor idag mer och mer som en superhjärna som kommer lösa världens utmaningar en en ständigt accelererande takt vilket är utan jämförelse i världshistorien. Visst betalar kommunalskatten för skolan, mer och mer för varje år, med sämre skolresultat för varje år.Jerker skrev:En mycket hedervärd inställning. Alltså är skolan en nyckel till en bättre miljö. Och vad bekostar skolan? Jo, skatteinkomster.AGCF skrev:Vem räddar världen med nya skatter?
---
Jag tror på kunskap och människors fria informerade val.
Varför skolan fungerar allt sämre är en komplex fråga som vi knappast kan lösa här, men det som vi i Sverige visar fram så stolt, vårt förakt för auktoriteter, är nog ett svar. Att folk inte uppfostrar sina barn utan anser att det är skolans sak, är ett annat. Jag skulle inte vilja vara lärare. Har både vänner och släktingar som är lärare och jag det jag får höra är skrämmande. Föräldrar ställer sig på sina barns sida även när barnen begått rent kriminella handlingar i skolan och lärarna är maktlösa. Skolan har hela ansvaret och föräldrarna har inget. De är bakbundna av ett regelverk som kantrat över. I sin vilja att förhindra sjuka lärare att trakassera elever så har man nu istället vänt på steken och det har blivit tvärtom.
...men nu tror jag att vi har spårat ur rejält...

- AGCF
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/alexander7331
- Kontakt:
Låt tyskarna sköta sina kolbitar själva. Staten får gärna sälja hela vattenfall för min del. Gör samma sak med de andra statliga bolagen. Lägg alla pengar i en ny pensionsfond som har direktiv att bara investera i grön infrastruktur inom sveriges gränser. En hyperloop exempelvis 

Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
Även om det är OT så måste jag bara instämma. Jag växte i princip upp i skolan, min mamma var lärare och jag fick skolan så att säga med modersmjölken. Det är två saker jag fick höra hela tiden:Jerker skrev:.. en massa bra saker om skolan från Jerker...
1. Vad du än gör, bli inte lärare! Gör vad du vill, men bli aldrig aldrig lärare!
2. När det gäller skolan så tror alla att de är experter, eftersom alla någon gång har gått i skolan. Just den punkten tål en extra funderare tycker jag.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14