Uppdatering 8.0

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Uppdatering 8.0

Inlägg av Bjelke »

Det var senaste versionen jag fick i bilen nu :) dvs 2.42.40
Hann inte testa om diverse problem med V8 som diskuterats har fixats men det mesta verka funka iaf.
Är det bara jag som inbillar mig men är inte ljudet bra mycket bättre nu i V8? Jag har ultra HiFi-paketet...
AP:n verkar helt klart arbeta lite annorlunda men vet inte om det är bättre än förut men det kändes så iaf :)
Mediespelarens utseende känns supersnikigt men gillar att man nu kan skifta direkt mellan radio/Spotify osv :)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807

Inlägg av Nicke Nyfiken »

Bjelke skrev:
Mediespelarens utseende känns supersnikigt men gillar att man nu kan skifta direkt mellan radio/Spotify osv :)
Något jag inte gillar med v.8 är att man inte längre kan skifta mellan favoritradiostationerna med rattknapparna. Istället går den bara till nästliggande radiostation frekvensmässigt.

Eller har jag missat något?
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Användarvisningsbild
mati
elbilist

Inlägg av mati »

vigge50 skrev:
Tydligen så ska de förbättra spelningen av musik från USB minnen.

https://forums.tesla.com/forum/forums/u ... uild-24240
Aha, det var ju superviktigt.
Det som behöver åtgärdas istället och ganska omgående är:
- Navigatorn/kartan. Fastän den fungerar nu bättre än direkt efter uppdateringen så är den klart sämre än tidigare. Vita rutor eller en helt vit karta är numera vardagsmat.
- Telefonvolym. Så fort man ändrar volym under ett telefonsamtal så bryts samtalet. Bilen läger på luren helt enkelt.
- Automatiskt halvljus tänds mycket senare än tidigare. Vet inte om det ska vara så, men jag upplever det som rentav farligt när halvljuset inte tänds t.ex i tunnlar eller i garaget. Det funkade förut, så nånting är ändrat.
- Jag vill absolut inte att menyn försvinner automatiskt. Helt vansinnigt att man måste peka nånstans för att få upp en funktion som alltid har funnits en pekning bort. Nu är det två pekningar. Snälla, gör en inställning för detta om man nu absolut vill ha det så. Det var bra som det var förut.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Tjell
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av Tjell »

Bra idéer där, mati.

Själv skrev jag en diger lista på förändringar jag vill se:

Things and changes I'd like to see:

1. In the Map:
> A Compass (maybe even without having the Map up, maybe have it in the Dashboard)
> Waypoints when planning a trip
> Scale in view
2. Wiper Timer manually controlled
3. Distance to car in front, should be bigger difference between 1 and 7. It's barely 3 seconds when set at 7
4. Tesla to understand other languages than only English. There are other speech synthesizer software available
5. Different User Modes, different settings to save under any name in a list just like Driver Profile
> Sleep Mode: Heat/Cool always on until I say otherwise as long as the Fob is in the car
> At Home Mode: E.g. Never lock, Handles always out, no auto detect of the Fob
> Car Wash Mode: Wipers up, Handles out, Unlocked
> Party Mode: Always on, not going to sleep
6. Display Brightness: Press Scroll Wheel again to dim to 0%
7. Stereo Equalizer: more bands
8. Spotify
> In Playlists, not so clear which song is playing (usually things engaged are marked with blue but that's not the case with playlists)
> Playlist not updated, i.e. screen not altered, not showing what song is playing
9. Download Manual to PC or MAC
10. App: Include trip management

I'm a Field Service Engineer. I've had my Tesla since March 2016, driven almost 40,000 km already.
Jag heter Kjell Gröndahl. Det står GRÖN på vår bil: All el till den kommer från förnyelsebar energiframställning (utom möjligen om jag laddar hos någon som inte tänkte sig för). Inköpet har jag jobbat hårt för!
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Inlägg av danni »

Nicke Nyfiken skrev:
Bjelke skrev:
Något jag inte gillar med v.8 är att man inte längre kan skifta mellan favoritradiostationerna med rattknapparna. Istället går den bara till nästliggande radiostation frekvensmässigt.

Jag använder aldrig någonsin radiofunktionen, men jag tror jag läste nåt om det här på ett annat forum. Prova att hålla nere knappen istället för att bara trycka på den.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
tobbeturbo
Teslaägare

Inlägg av tobbeturbo »

Tycker inte man behöver skämmas över de där fotona så himla mycket när de la ut koenigsegg-teslan med det här fotot
IMG_2077.PNG
Referral: http://---
Användarvisningsbild
Teslanorr
Teslaägare

Inlägg av Teslanorr »

Fick besked om ny version i morse.. Lagt den för genomförande inatt... Nån som kört och vet vad det är? Har 8.0 nu..
Användarvisningsbild
mati
elbilist

Inlägg av mati »

Senaste jag fick var ingen märkbar förändring mot första 8.0. Alla buggar är kvar. :?
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807

Inlägg av Nicke Nyfiken »

danni skrev:
Nicke Nyfiken skrev:
Bjelke skrev:

Jag använder aldrig någonsin radiofunktionen, men jag tror jag läste nåt om det här på ett annat forum. Prova att hålla nere knappen istället för att bara trycka på den.
Har provat men det funkar inte heller. :evil:
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
vigge50

Inlägg av vigge50 »

Denna tråden finns på TMC, har inte kollar igenom hela men det verkar vara mest förbättringar av musikspelaren.

https://teslamotorsclub.com/tmc/threads ... dio.80188/
Skriv svar