Re: P85D med 21". square eller staggered setup?
Postat: 08 nov 2014 21:40
PS2?
Ja, kolla på bythjul.comhybris skrev:PS2?
Beror helt på typ av AWD. Mest äldre sorter som brukar få problem med det. Inget jag väntar mig ska vara ett problem på en rymdraket.hybris skrev:På AWD brukar man behöva byta alla fyra
Traditionella bilar har ju en kardan som håller samman fram- och bakaxel, då gäller det att mitt-diffen är förlåtande om man har olik rullomkrets på fram- resp bakhjul, och om den låser upp så blir drivningen märklig, eftersom utväxlingen inte kan kompensera.Surfaren skrev:Beror helt på typ av AWD. Mest äldre sorter som brukar få problem med det. Inget jag väntar mig ska vara ett problem på en rymdraket.hybris skrev:På AWD brukar man behöva byta alla fyra
Parametriseringen av frekvensomriktarna sker antagligen i första hand genom att sätta önskade börvärden för fördelning av vridmoment för främre och bakre motor. Hastigheterna på axlarna och därmed hjulomkretsen är av sekundär betydelse, men beaktas förstås om hjulspinn eller blockering vid bromsning uppstår.dstr skrev:Traditionella bilar har ju en kardan som håller samman fram- och bakaxel, då gäller det att mitt-diffen är förlåtande om man har olik rullomkrets på fram- resp bakhjul, och om den låser upp så blir drivningen märklig, eftersom utväxlingen inte kan kompensera.Surfaren skrev:Beror helt på typ av AWD. Mest äldre sorter som brukar få problem med det. Inget jag väntar mig ska vara ett problem på en rymdraket.hybris skrev:På AWD brukar man behöva byta alla fyra
Man blir bra nyfiken på hur Teslan löser det - förväntar sig elektroniken att det är samma omkrets, eller är den smart nog att klura ut det?