Tesla hämtar ledande interiöringenjör från Volvo

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Anders77
Teslaägare

Re: Tesla hämtar ledande interiöringenjör från Volvo

Inlägg av Anders77 »

Träffar rätt ofta en av de som leder nån grupp med just utveckling av elbilar på Volvo. Svårt att få info ur honom men att de själva verkar tro på sina projekt är dock tydligt.

Sen undrar jag hur det kommer sig att personer med ledande befattningar inte kollat in konkurrenterna. Han har aldrig kört någon konkurrents elbil, vilket jag dock kommer lösa under våren :)
Svart X90D, bokat en M3.
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inlägg av bylund »

Anders77 skrev:
Träffar rätt ofta en av de som leder nån grupp med just utveckling av elbilar på Volvo. Svårt att få info ur honom men att de själva verkar tro på sina projekt är dock tydligt.

Sen undrar jag hur det kommer sig att personer med ledande befattningar inte kollat in konkurrenterna. Han har aldrig kört någon konkurrents elbil, vilket jag dock kommer lösa under våren :)
Det är ju helt galet faktiskt. Att lägga en halv arbetsdag på att provköra lite konkurrentbilar verkar självklart. Särskilt som Volvo sägs ha ett par Model S, varav minst en skruvats ner i beståndsdelar för att se hur de är byggda.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael1178

Inlägg av Bjelke »

Seregon skrev:
Känns nästan som att många här underskattar viljan hos folk att få nya utmaningar och att prova på något nytt efter ett gäng år på samma ställe.
Ja precis, jag är tex en sån :lol: och jag träffar ofta människor inom teknik/utveckling på ganska hög nivå och folk väljer
ofta att gå vidare av just sådana anledningar som utmaningar/nya erfarenheter och såklart möjlighet till högre
befattning/lön, och inte ovanligt att det betyder att byta företag :)
Inget konstigt med det alltså, men visst, ibland kan det absolut vara en varningssignal...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael1178

Inlägg av Bjelke »

bylund skrev:
Anders77 skrev:

Det är ju helt galet faktiskt. Att lägga en halv arbetsdag på att provköra lite konkurrentbilar verkar självklart. Särskilt som Volvo sägs ha ett par Model S, varav minst en skruvats ner i beståndsdelar för att se hur de är byggda.
Man får väl hoppas att dom redan har några som gjort detta redan, alltså "rätt" folk som testat andra bilar...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Referralkod: ts.la/lars74032

Inlägg av LarsL »

Bjelke skrev:
bylund skrev:
Anders77 skrev:

Man får väl hoppas att dom redan har några som gjort detta redan, alltså "rätt" folk som testat andra bilar...
Alla som jobbar med elbilar borde såklart provköra Tesla och även de andra elbilarna, vilket de säkert har gjort också... även om de inte vill erkänna det.
Användarvisningsbild
Leo
Teslaägare

Inlägg av Leo »

Tror det finns en stoooor poäng att även de som inte är direkt involverade även de provkör olika elbilar.

Om man nu jobbar i en bransch som enligt många (här i alla fall!) är mitt i ett paradigmskifte. Då är det nog väldigt befogat att få egen erfarenhet åt vilket håll "vindarna blåser"
Renault R5, Seat Mii, Tesla Roadster. Best BMW i3X
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.
Skriv svar