Samma här. Jag ser just nu ingen anledning att byta bort den. Hoppas den håller ihop många många år till.Bjelke skrev:Precis, det var just den haken... Jag behåller min iaf
Inbyte mot nyare bil
Moderator: Redaktion
Re: Inbyte mot nyare bil
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Jag bytte in min i december och de har lagt på 50Tkr på när man kikar på deras hemsida.Bjelke skrev:Det borde ju vara enkelt att kolla, vad "knappt" betyder för dom alltså, vi har väl ett gäng som gått via Tesla, hur mycket har dom lagt på? Ngn som vet?SolnaGnagarn skrev:Min säljare på Tesla sa att dom knappt lägger på nåt. Dom ska inte tjäna nåt på inbytesbilarna.
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Tesla Model 3 Highland
Har de uppdaterat bilen? Lagt på AP, större laddaren? Gissar att tex de nya S60 alltid kommer säljas som S70 begagnadeHeiko skrev:Jag bytte in min i december och de har lagt på 50Tkr på när man kikar på deras hemsida.Bjelke skrev:Det borde ju vara enkelt att kolla, vad "knappt" betyder för dom alltså, vi har väl ett gäng som gått via Tesla, hur mycket har dom lagt på? Ngn som vet?SolnaGnagarn skrev:Min säljare på Tesla sa att dom knappt lägger på nåt. Dom ska inte tjäna nåt på inbytesbilarna.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Ett helt rimligt påslag tycker jag.Heiko skrev:Jag bytte in min i december och de har lagt på 50Tkr på när man kikar på deras hemsida.Bjelke skrev:Det borde ju vara enkelt att kolla, vad "knappt" betyder för dom alltså, vi har väl ett gäng som gått via Tesla, hur mycket har dom lagt på? Ngn som vet?SolnaGnagarn skrev:Min säljare på Tesla sa att dom knappt lägger på nåt. Dom ska inte tjäna nåt på inbytesbilarna.
Model YP 2024
Reservation Cybertruck Trimotor
Reservation Cybertruck Trimotor
- SolnaGnagarn
- Teslaägare
Håller med, dom måste ju gå igenom bilen och rekonda osv. Men den stora grejen är väl den förnyade garantin som dom måste ta höjd för. Dom vet ju med säkerhet att bilen kommer in x antal ggr på besökmahulkp skrev:Ett helt rimligt påslag tycker jag.Heiko skrev:Jag bytte in min i december och de har lagt på 50Tkr på när man kikar på deras hemsida.Bjelke skrev:Det borde ju vara enkelt att kolla, vad "knappt" betyder för dom alltså, vi har väl ett gäng som gått via Tesla, hur mycket har dom lagt på? Ngn som vet?SolnaGnagarn skrev:Min säljare på Tesla sa att dom knappt lägger på nåt. Dom ska inte tjäna nåt på inbytesbilarna.

- SolnaGnagarn
- Teslaägare
Jag fick 560" för min XC90 Inscription när jag bytte in den mot en ny XC90 R design. Dom sålde sen min för ca 650". Hade 679" på prislappen.
Den är komplett förutom stolarna baktill på bilen.Bonden75 skrev:Har de uppdaterat bilen? Lagt på AP, större laddaren? Gissar att tex de nya S60 alltid kommer säljas som S70 begagnadeHeiko skrev:Jag bytte in min i december och de har lagt på 50Tkr på när man kikar på deras hemsida.Bjelke skrev:Det borde ju vara enkelt att kolla, vad "knappt" betyder för dom alltså, vi har väl ett gäng som gått via Tesla, hur mycket har dom lagt på? Ngn som vet?SolnaGnagarn skrev:Min säljare på Tesla sa att dom knappt lägger på nåt. Dom ska inte tjäna nåt på inbytesbilarna.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Det som inte står med i beskrivningen är att jag lagt på en keramisk behandling och solfilm.
Tesla Model 3 Highland
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
DÅ verkar det som att dom lägger på ett helt rimligt påslag med tanke på förnyad garanti och genomgång av bilen såklart 

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
- AGCF
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/alexander7331
- Kontakt:
Jag säljer nog på KvD 6 månader innan model 3 kommer. Har ju ändå beställt en. Så får man den härliga känslan som man hade när man väntade på model S åter 

Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
frågan är om du behåller din prioriterade plats i kön av Model 3 (som Teslaägare) om du säljer Model S innan du haft möjlighet att beställa/få leverans bekräftad av Model 3?AGCF skrev:Jag säljer nog på KvD 6 månader innan model 3 kommer. Har ju ändå beställt en. Så får man den härliga känslan som man hade när man väntade på model S åter
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Kan nog vara en timingfråga. Säljs bilen innan beställning kan göras så tror jag inte man får förtur. Säljs den efter beställning men innan tillverkning är det nog svårt att veta vad som gäller. Säljs den efter Model 3 har fått VIN-nummer så har man nog förtur. Det är sannolikt flera (3 eller fler, drygt 4 månader för min Model X Signature) månader från VIN till leverans.HelectriC skrev:frågan är om du behåller din prioriterade plats i kön av Model 3 (som Teslaägare) om du säljer Model S innan du haft möjlighet att beställa/få leverans bekräftad av Model 3?AGCF skrev:Jag säljer nog på KvD 6 månader innan model 3 kommer. Har ju ändå beställt en. Så får man den härliga känslan som man hade när man väntade på model S åter
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Jag fick förslag på 530000:- för en -14 uttagen jan-15 med AP, pano, ultra hifi, teknik paket, luft fjädring, ineriörbelysning och mittkonsol, som gått 9000 Mil detta utan att dom sett bilen så det är nog ännu lägre eg. Säljaren bubblade om hur lite den sjunkit i pris procentuellt sett bla bla bla jämfört med vad jag köpte den för 880000:- typ 175 000:-/år eller 39:-/Mil men vad gör det den kostar ju bara 2:-/Mil i el.