Inbyte mot nyare bil

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
mati
elbilist

Re: Inbyte mot nyare bil

Inlägg av mati »

Bjelke skrev:
:lol: Precis, det var just den haken... Jag behåller min iaf 8-)
Samma här. Jag ser just nu ingen anledning att byta bort den. Hoppas den håller ihop många många år till.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Heiko
Teslaägare

Inlägg av Heiko »

Bjelke skrev:
SolnaGnagarn skrev:
Min säljare på Tesla sa att dom knappt lägger på nåt. Dom ska inte tjäna nåt på inbytesbilarna.

Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Det borde ju vara enkelt att kolla, vad "knappt" betyder för dom alltså, vi har väl ett gäng som gått via Tesla, hur mycket har dom lagt på? Ngn som vet?
Jag bytte in min i december och de har lagt på 50Tkr på när man kikar på deras hemsida.
Tesla Model 3 Highland
Användarvisningsbild
Bonden75
Teslaägare

Inlägg av Bonden75 »

Heiko skrev:
Bjelke skrev:
SolnaGnagarn skrev:
Min säljare på Tesla sa att dom knappt lägger på nåt. Dom ska inte tjäna nåt på inbytesbilarna.

Det borde ju vara enkelt att kolla, vad "knappt" betyder för dom alltså, vi har väl ett gäng som gått via Tesla, hur mycket har dom lagt på? Ngn som vet?
Jag bytte in min i december och de har lagt på 50Tkr på när man kikar på deras hemsida.
Har de uppdaterat bilen? Lagt på AP, större laddaren? Gissar att tex de nya S60 alltid kommer säljas som S70 begagnade :)

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
mahulkp
Teslaägare

Inlägg av mahulkp »

Heiko skrev:
Bjelke skrev:
SolnaGnagarn skrev:

Ett helt rimligt påslag tycker jag.
Model YP 2024
Reservation Cybertruck Trimotor
Användarvisningsbild
SolnaGnagarn
Teslaägare

Inlägg av SolnaGnagarn »

mahulkp skrev:
Heiko skrev:
Bjelke skrev:
SolnaGnagarn skrev:

Ett helt rimligt påslag tycker jag.
Håller med, dom måste ju gå igenom bilen och rekonda osv. Men den stora grejen är väl den förnyade garantin som dom måste ta höjd för. Dom vet ju med säkerhet att bilen kommer in x antal ggr på besök Bild
Användarvisningsbild
SolnaGnagarn
Teslaägare

Inlägg av SolnaGnagarn »

Jag fick 560" för min XC90 Inscription när jag bytte in den mot en ny XC90 R design. Dom sålde sen min för ca 650". Hade 679" på prislappen.

Användarvisningsbild
Heiko
Teslaägare

Inlägg av Heiko »

Bonden75 skrev:
Heiko skrev:
Bjelke skrev:
SolnaGnagarn skrev:

Har de uppdaterat bilen? Lagt på AP, större laddaren? Gissar att tex de nya S60 alltid kommer säljas som S70 begagnade :)

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Den är komplett förutom stolarna baktill på bilen.
Det som inte står med i beskrivningen är att jag lagt på en keramisk behandling och solfilm.
Tesla Model 3 Highland
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael1178

Inlägg av Bjelke »

DÅ verkar det som att dom lägger på ett helt rimligt påslag med tanke på förnyad garanti och genomgång av bilen såklart :)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
AGCF
Teslaägare
Referralkod: ts.la/alexander7331
Kontakt:

Inlägg av AGCF »

Jag säljer nog på KvD 6 månader innan model 3 kommer. Har ju ändå beställt en. Så får man den härliga känslan som man hade när man väntade på model S åter :)
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

AGCF skrev:
Jag säljer nog på KvD 6 månader innan model 3 kommer. Har ju ändå beställt en. Så får man den härliga känslan som man hade när man väntade på model S åter :)
frågan är om du behåller din prioriterade plats i kön av Model 3 (som Teslaägare) om du säljer Model S innan du haft möjlighet att beställa/få leverans bekräftad av Model 3?
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

HelectriC skrev:
AGCF skrev:
frågan är om du behåller din prioriterade plats i kön av Model 3 (som Teslaägare) om du säljer Model S innan du haft möjlighet att beställa/få leverans bekräftad av Model 3?
Kan nog vara en timingfråga. Säljs bilen innan beställning kan göras så tror jag inte man får förtur. Säljs den efter beställning men innan tillverkning är det nog svårt att veta vad som gäller. Säljs den efter Model 3 har fått VIN-nummer så har man nog förtur. Det är sannolikt flera (3 eller fler, drygt 4 månader för min Model X Signature) månader från VIN till leverans.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
jjmaskin
Teslaägare

Inlägg av jjmaskin »

Jag fick förslag på 530000:- för en -14 uttagen jan-15 med AP, pano, ultra hifi, teknik paket, luft fjädring, ineriörbelysning och mittkonsol, som gått 9000 Mil detta utan att dom sett bilen så det är nog ännu lägre eg. Säljaren bubblade om hur lite den sjunkit i pris procentuellt sett bla bla bla jämfört med vad jag köpte den för 880000:- typ 175 000:-/år eller 39:-/Mil men vad gör det den kostar ju bara 2:-/Mil i el. :D
Skriv svar