Hej!
Dags att åka till Norge. Är det autopass.no som gäller för att registrera bilen? Eller är det andra tjänster som gäller nu?
Roadtrip genom Norge - Vad ska man tänka på?
Moderator: Redaktion
Re: Roadtrip genom Norge - Vad ska man tänka på?
Enklast är väl regga bilen på https://www.epass24.com/sv/ ?
Aha, ja den ser smidig ut. Tack.
Mercedes EQE SUV
Model 3 LR -21
- kenjon
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/kent 76750
Det står på deras hemsida att skälet för att välja epass24 är för att man inte kan lita på den lokala postgången.
Är det det enda skälet? Tar de ut en extra avgift för att sköta om faktureringen?
Jag har aldrig haft problem med vägavgifter, så jag ser inte fördelen med epass24...
Är det det enda skälet? Tar de ut en extra avgift för att sköta om faktureringen?
Jag har aldrig haft problem med vägavgifter, så jag ser inte fördelen med epass24...
Model 3 Performance 2020 blå (såld)
Model Y LR 2021 blå (ska säljas)
Model Y LR 2024 Midnight Cherry vit inredning
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri
Model Y LR 2021 blå (ska säljas)
Model Y LR 2024 Midnight Cherry vit inredning
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri
Nej ingen avgift tillkommer. Gillar man pappersfakturor och manuellt arbete så ska man undvika epass24.
Nu blev jag fundersam. Vad är ditt tips? Jag ska göra en spontanresa och hinner inte få transponder hemskickad och tänkte att epass24 skulle funka galant?kenjon skrev: ↑02 jul 2024 08:10Det står på deras hemsida att skälet för att välja epass24 är för att man inte kan lita på den lokala postgången.
Mercedes EQE SUV
Model 3 LR -21
-
Du får inte elbilsrabatten med Epassi så det blir dyrare. Skaffa en brobizz till nästa gång.
För smidigast betalning på färjorna så registrera bilen på https://ferrypay.no/
Då fotar de regplåten och betalningen sker automatiskt, så går processen snabbare för alla. Detta gäller om man kör utan autopass.
Då fotar de regplåten och betalningen sker automatiskt, så går processen snabbare för alla. Detta gäller om man kör utan autopass.
Model 3 LR AWD -19 *Såld*
Model 3 LR AWD -21
Model 3 LR AWD -21