Jag valde "Annat" av samma anledning som Kalle.
Model 3 (Första bilen)
Det är klart att det kan komma att bli någon annan elbil också, men det tvivlar jag på som det ser ut nu, delvis pga allt bakåtsträvande som alla andra biltillverkare sysslar med. Tror aldrig jag kommer ha råd med en I-Pace och en Model S är tyvärr definitivt utanför min prisbild.
Vilken bil planerar du att köpa i framtiden?
Moderator: Redaktion
Re: Vilken bil planerar du att köpa i framtiden?
Saknar det självklara alternativet Annan elbil (har ånglok).
Nu röstade jag på Tesla Model 3 (har ånglok).
Egentligen skulle jag ju dock helst av allt önska mig en elektrifiering av mitt ånglok Skoda Octavia om inte Tesla planerar en kombi av Model 3 - vilket vi alla vet att de inte gör. Småsuvar (Model Y) i alla ära, men utrymmeseffektiva är de inte i jämförelse med en mellanklasskombi.
Egentligen skulle jag ju dock helst av allt önska mig en elektrifiering av mitt ånglok Skoda Octavia om inte Tesla planerar en kombi av Model 3 - vilket vi alla vet att de inte gör. Småsuvar (Model Y) i alla ära, men utrymmeseffektiva är de inte i jämförelse med en mellanklasskombi.
Model 3 reserverad 2016-04-01, reservationen vilande tills vidare (borde väl ta retur på den). Skoda Octavia Bensin/Etanol får tjänstgöra vidare tills jag hittar den elbil som passar behoven praktiskt och ekonomiskt då jag köpt min sista fossilbil.
Har liknande åsikt, och jag inkluderar faktiskt även Nissan som om inte bakåtsträvare så heller inte framåtsträvare. Detta trots att de har sålt mest elbilar globalt sett. Leaf 2 är helt ok men jag hade förväntat mig mycket mer. Varför inte en crossover, en ännu mindre/billigare bil osv. Tekniken är utvecklad, dags att stoppa den i fler modeller. Har man nu tillverkat bilar i 84 år så ska det väl inte vara några problem (i Leaf presentationen angav man det som fördel jämfört med Tesla).Seregon skrev:Det är klart att det kan komma att bli någon annan elbil också, men det tvivlar jag på som det ser ut nu, delvis pga allt bakåtsträvande som alla andra biltillverkare sysslar med. Tror aldrig jag kommer ha råd med en I-Pace och en Model S är tyvärr definitivt utanför min prisbild.
Så jag håller mig till Tesla om inte något extremt oväntat inträffar. Som förstabil då. En eventuell andrabil kan bli en beggad Leaf eller dylikt. Blir Model 3, sen gissningsvis Model Y 3 år efter det.
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Jag har ingen bil alls. När jag kör bil är det oftast mina föräldrars Skoda Fabia.
Jag kommer att skaffa mig en Leaf2. Efter att ha sett presentationen tänkt igenom mina körbehov, hur långt jag kör och vad för laddningsmöjligheter så funkar Leaf2 in väldigt bra. Inte perfekt men det gör ingen bil än.
Jag kommer att skaffa mig en Leaf2. Efter att ha sett presentationen tänkt igenom mina körbehov, hur långt jag kör och vad för laddningsmöjligheter så funkar Leaf2 in väldigt bra. Inte perfekt men det gör ingen bil än.
Som sagt, jag glömde det alternativet tyvärr, och det går inte att ändra efteråt. Roligt nog skulle jag valt just det svaret själv, om jag nu inte hade glömt att lägga till det. Vårt ånglok ska ju så snart som möjligt ersättas med en elbil, men jag är inte säker om det blir en Leaf2 eller en Zoe. Chansen är 51-49 just nu, med lätt fördel för Leaf. Det blir ingen Model 3, den saken är tämligen säker, och det blir nog inte så många alternativ kvar heller med tanke på det dåliga utbudet.StefL skrev:Saknar det självklara alternativet Annan elbil (har ånglok).
Vilken bil jag kommer att ersätta min Model S med lär tiden visa, men som det ser ut idag kommer det nog inte att bli en Tesla.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Jag planerar att köra Model S i alla fall tills det dyker upp alternativ som fungerar för oss som har 2 barn och åker en hel del med mycket packning osv. Som det ser ut nu lär det dröja. Audi har väl presenterat nåt som skulle funka. Eldriven BMW X3 och Jaguar I-Pace är lite för små. Vi kommer ju ha bakåtvänd stol för dottern i nästan 3 år till.
Har även krav på prestanda, komfort, utseende osv. Jag vill ha en "premiumbil" helt enkelt. (hatar det uttrycket men...)
Har även krav på prestanda, komfort, utseende osv. Jag vill ha en "premiumbil" helt enkelt. (hatar det uttrycket men...)
Saknar det alternativ som borde vara verklighet för de flesta (kanske inte de flesta här på forumet, men flesta av nuvarande förare.)
Annan elbil (har annan avgas/hybridbil)
Edit:
Såg att det redan kommenterats.. och att rösterna försvinner om det ändras.. :/
Jag väljer "annat".
Annan elbil (har annan avgas/hybridbil)
Edit:
Såg att det redan kommenterats.. och att rösterna försvinner om det ändras.. :/
Jag väljer "annat".

Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Driving - Polestar 2, Dual motor LR