Re: M3 från Kina säljs i Europa.
Postat: 14 jan 2021 17:32
När jag hämtade min bil 2019 så hämtade jag och gick igenom bilen i en hall. Beror väll på hur mycket leveranser det är den dagen
+ Covidvibrationsfri skrev:När jag hämtade min bil 2019 så hämtade jag och gick igenom bilen i en hall. Beror väll på hur mycket leveranser det är den dagen
Var läser man vikten på hemsidan?esteen skrev:Det jag noterata är att vikten på en SR+ på svenska sidan motsvarar vikten på de Kinesiska sidan och de är tyngre än de som finns på den Amerikanska sidan.
Så min slutsatts är att SR+ kommer från Kina även 2021...
Jag hittade vikten nu.esteen skrev:Det jag noterata är att vikten på en SR+ på svenska sidan motsvarar vikten på de Kinesiska sidan och de är tyngre än de som finns på den Amerikanska sidan.
Så min slutsatts är att SR+ kommer från Kina även 2021...
Hampus M3 skrev:Jag hittade vikten nu.esteen skrev:Det jag noterata är att vikten på en SR+ på svenska sidan motsvarar vikten på de Kinesiska sidan och de är tyngre än de som finns på den Amerikanska sidan.
Så min slutsatts är att SR+ kommer från Kina även 2021...
Brittiska, amerikanska, kanadensiska (engelsk) irländska, hongkong (engelsk) (kinesiska) och australiensiska bilar väger 1625kg.
Svenska, norska, spanska, franska, kanadensisk (franska), kina och tyska väger 1745kg
Jag tror att det som skiljer specifikationen är vilket språk det är skrivet på. Engelska=1625kg. Annat språk=1745kg.
Det som styrker min tes är dom olika vikterna i Kanada, motsägelsen är att dom väger samma oavsett språk i Hongkong.
Minst sagt rörigt...esteen skrev:Hampus M3 skrev:Jag hittade vikten nu.esteen skrev:Det jag noterata är att vikten på en SR+ på svenska sidan motsvarar vikten på de Kinesiska sidan och de är tyngre än de som finns på den Amerikanska sidan.
Så min slutsatts är att SR+ kommer från Kina även 2021...
Brittiska, amerikanska, kanadensiska (engelsk) irländska, hongkong (engelsk) (kinesiska) och australiensiska bilar väger 1625kg.
Svenska, norska, spanska, franska, kanadensisk (franska), kina och tyska väger 1745kg
Jag tror att det som skiljer specifikationen är vilket språk det är skrivet på. Engelska=1625kg. Annat språk=1745kg.
Det som styrker min tes är dom olika vikterna i Kanada, motsägelsen är att dom väger samma oavsett språk i Hongkong.
Nja, när jag kikar så är det 1745 Kg på engelska sidor också förutom USA.
Men vi får väl se vad det blir... Det är ju alltid överraskningar med Tesla.
Ja, riktigt rörigt...Hampus M3 skrev:esteen skrev:Hampus M3 skrev:Jag hittade vikten nu.esteen skrev:Det jag noterata är att vikten på en SR+ på svenska sidan motsvarar vikten på de Kinesiska sidan och de är tyngre än de som finns på den Amerikanska sidan.
Så min slutsatts är att SR+ kommer från Kina även 2021...
Brittiska, amerikanska, kanadensiska (engelsk) irländska, hongkong (engelsk) (kinesiska) och australiensiska bilar väger 1625kg.
Svenska, norska, spanska, franska, kanadensisk (franska), kina och tyska väger 1745kg
Jag tror att det som skiljer specifikationen är vilket språk det är skrivet på. Engelska=1625kg. Annat språk=1745kg.
Det som styrker min tes är dom olika vikterna i Kanada, motsägelsen är att dom väger samma oavsett språk i Hongkong.
Nja, när jag kikar så är det 1745 Kg på engelska sidor också förutom USA.
Men vi får väl se vad det blir... Det är ju alltid överraskningar med Tesla.
Minst sagt rörigt...
Men det är så konstigt för att för mig blir det 1625kg i United kingdom. Se högerstyrda bilden och vikten.
Ja, 75 kg gäller för en europeisk man. I Asien är det 55kgFredrik j skrev:Det kanske är så att det är "tjänstevikt" det pratas om. Sättet att beräkna tjänstevikt kan ju variera. Det är ju 75kg förare, bränsle, kylvätska, spolarvätska som gäller här. Kanske skiljer sig definitionen mellan olika marknader?
Och USA 230kg.Jontez skrev:Ja, 75 kg gäller för en europeisk man. I Asien är det 55kgFredrik j skrev:Det kanske är så att det är "tjänstevikt" det pratas om. Sättet att beräkna tjänstevikt kan ju variera. Det är ju 75kg förare, bränsle, kylvätska, spolarvätska som gäller här. Kanske skiljer sig definitionen mellan olika marknader?
(Förlåt)
iAkita skrev:Nu kanske man ska ta det här med en nypa salt, men tråkigt om det stämmer:
https://en.pingwest.com/amp/a/8154
Dåliga arbetsförhållanden och bristande miljöhänsyn är väl dessvärre inte ovanligt i Kina, men det gör det bara värre att sticka ut från mängden på ett negativt sätt i de hänseendena.
https://www.tesmanian.com/blogs/tesmani ... ense-mediaTesla China Takes Legal Action Against FUD (Fake News) from Nonsense Media.
Tesla has sent an indictment and other legal notices to Chinese news agency PingWest on a report released on December 25 that reported harsh working conditions and quality control problems at Tesla's Gigafactory Shanghai.
The article published by PingWest, which contained false information, attracted a lot of public attention, negatively affecting the image of Giga Shanghai and Tesla as a whole. Now Tesla seeks to achieve justice and is suing the publication, Benzinga reports.
The report, which was published in both Chinese and English, in order to attract a lot of public attention, argued that workers are working in "sweatshop" conditions in a factory in Shanghai and are facing great pressure from superiors.