Väntrum model Y Juniper
Moderator: Redaktion
Re: Väntrum model Y Juniper
Nu sitter jag helt och hållet i väntrummet också. Fick inbyteserbjudande idag och tacka ja.
Hoppas dom lägger i en högre växel nere i Berlin nu så det kommer leverans inom närmaste.
Hoppas dom lägger i en högre växel nere i Berlin nu så det kommer leverans inom närmaste.
2025: MYLR AWD Juniper, Diamond Black - Beställd.
- Pansar
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jesper283443
Ja jag vet att det har varit så ett par gånger med, så tänkte om någon hade gjort det.
När jag köpte min bil med dåvarande 1.99% ränta så kunde jag välja 96 månader i DNBs ansökan.
Ledsen att jag hijackade tråden.
MY RWD -24
-
- Referralkod: ts.la/andreas737353
Också fått mitt inbyteserbjudande under dagen, men har en kredit på bilen så kan inte godkänna den än.
Någon som vet vilka bilar som ger 40.000kr i inbytesbonus? Räcker det med att den är besiktad och skattad, eller är det andra krav.? Jag har en gammal bil som är vard hälften, eller åtminstone 25.000kr ifall jag skrotar den.
Är rätt sugen på en Juniper och vill ha kvar min M3 2021.
-
Körbar och besiktad minst 4 månader när den lämnas in.M3170 skrev: ↑26 aug 2025 23:35Någon som vet vilka bilar som ger 40.000kr i inbytesbonus? Räcker det med att den är besiktad och skattad, eller är det andra krav.? Jag har en gammal bil som är vard hälften, eller åtminstone 25.000kr ifall jag skrotar den.
Låter perfekt ju, jag besiktiga den för 3 månader sedan och den rullar på fortfarande. Får ta en sväng till Tesla i Mall of Scandinavia i morgon och lägga en beställning då.Andreasrh skrev: ↑26 aug 2025 23:50Körbar och besiktad minst 4 månader när den lämnas in.M3170 skrev: ↑26 aug 2025 23:35Någon som vet vilka bilar som ger 40.000kr i inbytesbonus? Räcker det med att den är besiktad och skattad, eller är det andra krav.? Jag har en gammal bil som är vard hälften, eller åtminstone 25.000kr ifall jag skrotar den.
Jag lade min beställning 8/8 med förhoppningen att få till en leverans första halvan av september. Det kan man förmodligen glömma känns det som. Det borde väl vara minst tio dagar från färdig bil till leverans i Örebro gissar jag.
- Tellus
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ove13063
Ca 5 dagar om Örebro hinner med.
3P 19.3 / $ Pläd 22.12 / YP 23.8 / Juniper AWD 25.6 / SigenStor 14,8kWp 25kWh
Om Örebro hinner med? Hur menar du? Hänger inte med riktigt...

Väntar också på bil till Örebro. Beställd 17/7...
Model Y Juniper AWD, Stealth Grey - Beställd 17/7
Om Tesla i Örebro hinner med såklart...
Varför skulle de vara flaskhalsen? De står ju också och väntar på bilar för att leverera till köparna.
Model Y Juniper AWD, Stealth Grey - Beställd 17/7
Om beställningar speglar kvartal två så producerar dom väl Sveriges beställningar på en vecka. Det här löser sig. 
Ni som fått era riktiga inbytesvärden på er gamla Tesla, är ni nöjda med värderingarna? Något att tänka på? Jag har inte fotat bilen än.
Jag justerade min beställning från MYSR till MYLR. Verkar som att det ändrar beställningsdatumet. Kan det ha någon som helst betydelse för leverans?
Order Booked Date: 2025-07-29T20:55:28.561536 -> 2025-08-22T09:32:28.782352
Order Booked Date: 2025-07-29T20:55:28.561536 -> 2025-08-22T09:32:28.782352
- jonasl
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jonas44573
Jag fick lägga vårt lån på 7 år med ränterabatten och nyligen fick jag erbjudande från DnB att förlänga med ett år med bibelhållna villkor för sista året.
Model Y LR AWD 2022
Hej,
hur gjorde du för att förlänga tiden till 7 år?
är man tvungen att amortera på detta lån eller kan man skjuta på det till slutet av perioden
hur gjorde du för att förlänga tiden till 7 år?
är man tvungen att amortera på detta lån eller kan man skjuta på det till slutet av perioden
Jag har tackat ja till imbytesofferten och ska skicka in foton på regbevis och ägarbevis.
Vad är ägarbevis för något?
Jag har bara 2 delar reg-bevis på bilen. Den är reggae i min frus namn ifall det spelar någon roll.
Vad är ägarbevis för något?
Jag har bara 2 delar reg-bevis på bilen. Den är reggae i min frus namn ifall det spelar någon roll.
-
- Referralkod: ts.la/martin499347
Hur gjorde du det? Jag fick bara välja på max 60 månader i min ansökan
MYLR AWD Juniper, Stealth Grey - Beställd.
-
- Referralkod: ts.la/martin499347
Det är väl det blåa och gula papprena som det står del 1 och del 2 på ifrån transportstyrelsen? Det blå är regbevis och det gula är ägarbevis tänker jag?
MYLR AWD Juniper, Stealth Grey - Beställd.
Någon som hämtat sin bil och också bytt in den gamla? Hur gick det till?
Senast redigerad av PSMKA, redigerad totalt 2 gång.
- T4s
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/tobias894955
-
Finns en svart AWD i Stockholm med 4km på mätaren där erbjudande om 40000 och 0% ränta gäller.
Intressant. Varför kommer den inte upp för mig om jag går via - "Tidigare hämtning är möjlig
Välj en liknande fordonsdesign för tidigare hämtning"?
Kan det vara för att min upphämtningsplats inte är i Stockholm eller för att bilen inte är ny? Jag gissar att det är pga provkörningsbil. Den är lurig. Lär väl vara folk som kört som idioter, iofs bara 3km. Kanske stått i hallen som visningsbil och det känns inte lika farligt.
-
Tror det är en visningsbil med så få km, alla bilar finns inte i appen vs hemsidan. https://www.tesla.com/sv_SE/my/order/XP ... o#overviewPSMKA skrev: ↑28 aug 2025 17:10Intressant. Varför kommer den inte upp för mig om jag går via - "Tidigare hämtning är möjlig
Välj en liknande fordonsdesign för tidigare hämtning"?
Kan det vara för att min upphämtningsplats inte är i Stockholm eller för att bilen inte är ny? Jag gissar att det är pga provkörningsbil. Den är lurig. Lär väl vara folk som kört som idioter, iofs bara 3km. Kanske stått i hallen som visningsbil och det känns inte lika farligt.