Re: Taxi blockerar superchargers
Postat: 11 aug 2018 16:24
3/6 platser vid SuC Sollentuna blockerad av Taxi och en på kö. Irriterande att man bara får det som är över kraftmäasigt när de har sin egna SuC på Arlanda.
Varför laddar du inte hemma? Måste väl vara bekvämare och mer tidsbesparande?Remuz skrev:Ångesten har börjat växa, imorgon vid 10.30 ungefär behöver jag ladda vid infra. Har 24% nu, lär vara 22% vid avfärd. Det visar 0% i abrp vid ankomst till Uppsala, känns lite väl tajt även för mig. Ska jag räkna med en halvtimme kö? Ska vara framme 12, så jag har tid med lite kö.
..
Om man bortser från att jag blockerar 5 grannar och en väg så är det smidigt+46 skrev:Varför laddar du inte hemma? Måste väl vara bekvämare och mer tidsbesparande?Remuz skrev:Ångesten har börjat växa, imorgon vid 10.30 ungefär behöver jag ladda vid infra. Har 24% nu, lär vara 22% vid avfärd. Det visar 0% i abrp vid ankomst till Uppsala, känns lite väl tajt även för mig. Ska jag räkna med en halvtimme kö? Ska vara framme 12, så jag har tid med lite kö.
..
Sätt farthållaren på 90km/h så är det lugnt.Remuz skrev:Ångesten har börjat växa, imorgon vid 10.30 ungefär behöver jag ladda vid infra. Har 24% nu, lär vara 22% vid avfärd. Det visar 0% i abrp vid ankomst till Uppsala, känns lite väl tajt även för mig. Ska jag räkna med en halvtimme kö? Ska vara framme 12, så jag har tid med lite kö.
..
Jag har kört in på SuC på Arlanda två ggr utan problem. Det brukar ta ca. 30 min. att hämta ankommande och då har jag fått lite extra i batteriet.Soltesla skrev:Får man ladda på Arlanda? Jag trodde att superchargerna där bara var till för Taxi.
Jag laddade där för några månader sedan, då fick jag en varningstext som sa att det kommer bli konsekvenser om jag laddar här fler gånger osv.. :/Arild skrev:Jag har kört in på SuC på Arlanda två ggr utan problem. Det brukar ta ca. 30 min. att hämta ankommande och då har jag fått lite extra i batteriet.Soltesla skrev:Får man ladda på Arlanda? Jag trodde att superchargerna där bara var till för Taxi.
Bortsett från lite konstiga miner från de taxibilar som finns inne på taxi-området, var det inga problem att köra den långa vägen förbi deras stuga, runda den och hitta till Teslas laddstolpar längst in. Det är ca. 10 min promenad till ankomsthallen för terminal 5.
Är effekten begränsad till 60 kW? Tyckte det gick lite långsammare.
Det är väl Urban SUC på Arlanda? Dvs 72 kW dedikerat.Arild skrev:
Är effekten begränsad till 60 kW? Tyckte det gick lite långsammare.
Sant. Det stämmer att det är Fast Chargers (och ja, de finns även på Schiphol).jpetters skrev:Nja, de ser ju ut som vanliga SuC, Urban SuC ser ju rätt så annorlunda ut.
Så det kanske är ”Fastchargers”, dvs halvfart mot SuC. Samma som i Karlskrona.
Håller med. Det står TYDLIGT skyltat också så varför utmana ödet?Limokungen skrev:Hur svårt kan det vara?
Laddarna på Arlanda är tillför Taxi, punkt!
Det har varit ett jäkla gnäll på att taxi blokerat SuC i Bredden, men nu när taxii fått en egen laddstation på Arlanda så ska privatbilar ladda där ändå, trots att det finns SuC i Uppsala, Bredden och Enköping.
Tränger sig i kön, står kvar efter full laddning, skräpar ner, hotar andra, paxar platser i kön till kollegor...Tars skrev:Håller med. Det står TYDLIGT skyltat också så varför utmana ödet?Limokungen skrev:Hur svårt kan det vara?
Laddarna på Arlanda är tillför Taxi, punkt!
Det har varit ett jäkla gnäll på att taxi blokerat SuC i Bredden, men nu när taxii fått en egen laddstation på Arlanda så ska privatbilar ladda där ändå, trots att det finns SuC i Uppsala, Bredden och Enköping.
Folk vill ju ladda vid Arlanda för att taxi fortfarande blockerar vid Bredden. Ser inget konstigt med att om taxis använder Bredden som parkeringsplats så åker man till Arlanda, vill de inte att man laddar vid Arlanda kanske de inte skulle parkerat vid Bredden?Limokungen skrev:Hur svårt kan det vara?
Laddarna på Arlanda är tillför Taxi, punkt!
Det har varit ett jäkla gnäll på att taxi blokerat SuC i Bredden, men nu när taxii fått en egen laddstation på Arlanda så ska privatbilar ladda där ändå, trots att det finns SuC i Uppsala, Bredden och Enköping.
Fast "taxi" är ju inte en person. Laddar man på Arlanda så "straffar" man ju de taxi som ställt upp och skrivit på att de ej laddar vid Bredden. De som i så fall borde straffas är ju de vid Bredden och för dem är det ju snarare bättre om folk åker till Arlanda...OfarligTesla skrev:Folk vill ju ladda vid Arlanda för att taxi fortfarande blockerar vid Bredden. Ser inget konstigt med att om taxis använder Bredden som parkeringsplats så åker man till Arlanda, vill de inte att man laddar vid Arlanda kanske de inte skulle parkerat vid Bredden?Limokungen skrev:Hur svårt kan det vara?
Laddarna på Arlanda är tillför Taxi, punkt!
Det har varit ett jäkla gnäll på att taxi blokerat SuC i Bredden, men nu när taxii fått en egen laddstation på Arlanda så ska privatbilar ladda där ändå, trots att det finns SuC i Uppsala, Bredden och Enköping.
Fast det handlar inte om att straffa någon, det handlar om vad som tar kortast tid för oss andra, stå i kö i Bredden för att den agerar parkeringsplats eller åka vidare en mil och ta Arlanda. Har man laddning nog för att ta sig till Uppsala lär man ju göra det oavsett. Det är ju inte som att man vill ladda i Bredden ändå där man måste övervaka bilen so man inte får dörruppslag eller reper och sitta runt allt skräp taxichaufförerna slängt.Legato skrev:Fast "taxi" är ju inte en person. Laddar man på Arlanda så "straffar" man ju de taxi som ställt upp och skrivit på att de ej laddar vid Bredden. De som i så fall borde straffas är ju de vid Bredden och för dem är det ju snarare bättre om folk åker till Arlanda...