Ja hur var det för VW? 400% på en vecka? Skulle ju vara snyggttaliz skrev:Det kan vara en sk short squeeze på g.

Moderator: Redaktion
Ja hur var det för VW? 400% på en vecka? Skulle ju vara snyggttaliz skrev:Det kan vara en sk short squeeze på g.
Jag hoppas på att du är ironisk.Larofo skrev:På vilket sätt då?Jerker skrev:Den här sketchen är i allra högsta grad relevant:
Nej det var inte en ironiskt ställd fråga, måhända är jag lite trögtänkt.Jerker skrev:Jag hoppas på att du är ironisk.Larofo skrev:På vilket sätt då?Jerker skrev:Den här sketchen är i allra högsta grad relevant:
Har du missat att SD:s framgångssaga jämförs med nazisternas i 30-talets Tyskland? Att man röstade på ett parti som hade enkla lösningar på svåra frågor och man röstade på dem trots att de inte försökte dölja vilken agenda de egentligen hade. Det skulle, som Verdi påpekade, vara hemskt om så många som 25% verkligen vill genomföra det som står i SD:s partiprogram.Larofo skrev:Nej det var inte en ironiskt ställd fråga, måhända är jag lite trögtänkt.Jerker skrev:Jag hoppas på att du är ironisk.Larofo skrev:På vilket sätt då?Jerker skrev:Den här sketchen är i allra högsta grad relevant:
Kan du hjälpa mig förstå.
Det är ju dessutom väldigt trevligt just nuTiborBlomhall skrev:Kan vi snälla diskutera aktien TSLA istället?
Ja, det känns ju som att nu är förväntningarna inför ett starkt Q4 redan intecknade och det enda som kommer att hända när rapporten kommer är att aktien går ner.Leo skrev:Ja man funderar ju på om det är säljläge just nu trots allt? Vad skulle kunna motivera sannolikheten för uppgång snarare än hög sannolikhet för en nedgång? Svängningar har ju liksom varit ett tydligt signum för Teslas aktie. Dock om Shortarna nu fått kalla fötter och slutar engagera sig i Tesla och att försöka driva kursen så kanske den blir mer stabil framöver?
Jo och aktiviteten i denna tråd följer även aktiekursens utveckling. Upp många inlägg, Ner knäpptyst.Bjelke skrev:Det är ju dessutom väldigt trevligt just nuTiborBlomhall skrev:Kan vi snälla diskutera aktien TSLA istället?
Jag tror iofs Q4 blir starkt. Bra efterfrågan på en prishöjd Model 3 samt en hel del extraintäkter från accelerationsboosten.Jerker skrev:Ja, det känns ju som att nu är förväntningarna inför ett starkt Q4 redan intecknade och det enda som kommer att hända när rapporten kommer är att aktien går ner.Leo skrev:Ja man funderar ju på om det är säljläge just nu trots allt? Vad skulle kunna motivera sannolikheten för uppgång snarare än hög sannolikhet för en nedgång? Svängningar har ju liksom varit ett tydligt signum för Teslas aktie. Dock om Shortarna nu fått kalla fötter och slutar engagera sig i Tesla och att försöka driva kursen så kanske den blir mer stabil framöver?
Senaste uppdateringen jag såg från igår var att det var totalt 25,6 miljoner aktier som var blankade. Det kan låta mycket men om jag förstår Teslas mail rätt så bara igår så såldes och köptes det över 14 miljoner aktier.Company: Tesla, Inc.
Ticker: TSLA
Exchange: NASDAQ
Last Trade: $393.15
Change: 14.16
% Change: +3.74%
Volume: 14,116,680
Day's High: $395.22
Day's Low: $380.58
Previous Close: $378.99
Fast det är väl just då blankare hoppar på, när de anser aktien vara övervärderad?vigge50 skrev:Finns ju inte så mycket som gör att nya blankare hoppar på då TSLA är väldigt högt värderad just nu.
Precis det jag menade, varför läser du inte mina tankar istället för vad jag skriver?TiborBlomhall skrev:Fast det är väl just då blankare hoppar på, när de anser aktien vara övervärderad?vigge50 skrev:Finns ju inte så mycket som gör att nya blankare hoppar på då TSLA är väldigt högt värderad just nu.
Tycker du synd om dom?josve skrev:Förhandeln indikerar fortsatt uppgång...
Kan inte varit bra för humöret hos de som blankat aktien den senaste tiden. Måste finnas många med stora förluster.
25,6 miljoner aktier motsvarar 14% av hela bolaget. Det är såklart extremt mycket. Särskilt som en hel del av aktierna (tex Elons) antagligen inte ens finns tillgängliga för lån/blankning.vigge50 skrev:Frågan är nu om det verkligen kan bli en riktig squeez?
Fick detta mailet från Tesla idag som daglig uppdatering
Senaste uppdateringen jag såg från igår var att det var totalt 25,6 miljoner aktier som var blankade. Det kan låta mycket men om jag förstår Teslas mail rätt så bara igår så såldes och köptes det över 14 miljoner aktier.Company: Tesla, Inc.
Ticker: TSLA
Exchange: NASDAQ
Last Trade: $393.15
Change: 14.16
% Change: +3.74%
Volume: 14,116,680
Day's High: $395.22
Day's Low: $380.58
Previous Close: $378.99
Missförstår jag mailet eller skulle en faktiskt squeez kanske inte ha mycket mer påverkan än vad de hast senaste veckan? Finns ju inte så mycket som gör att nya blankare inte hoppar på då TSLA är väldigt högt värderad just nu.