Parkeringen mellan Coop och Willys, ca 2 km från E6, Onsala motet.
IMG_2768.jpeg
IMG_2766.jpeg
Så ännu en SuC som man bör undvika på långresa dagtid på helger. Liksom t.ex. A6 i Jönköping och 421 i Göteborg.
Tycker det är synd att Tesla allt oftare väljer att lägga nya SuC vid köpcentra/handelsområde. Förstår naturligtvis att det blir högre beläggning och därmed bättre för Tesla. Men det blir sämre för oss som bara använder SuC när det behövs på långkörningar, vilket var det enda uttalade syftet med SuC-nätverket när det började byggas.
Model Y P 2022 - TBA Model S P 2016 - 2022 Model S P 2015
Parkeringen mellan Coop och Willys, ca 2 km från E6, Onsala motet.
IMG_2768.jpeg
IMG_2766.jpeg
Så ännu en SuC som man bör undvika på långresa dagtid på helger. Liksom t.ex. A6 i Jönköping och 421 i Göteborg.
Tycker det är synd att Tesla allt oftare väljer att lägga nya SuC vid köpcentra/handelsområde. Förstår naturligtvis att det blir högre beläggning och därmed bättre för Tesla. Men det blir sämre för oss som bara använder SuC när det behövs på långkörningar, vilket var det enda uttalade syftet med SuC-nätverket när det började byggas.
Undrar hur länge de kommer fortsätta bygga utan att få koppla in på potentiellt många år.
Ser ut som Tesla kan hålla ut länge.
Då har vi problemen med avtal på mark som i vissa fall bara sträcker sig i ett antal år, då de lagt ner vissa stationer redan pga. detta. Sedan att det blir ny teknik, med snabbare laddning (hänt några gånger nu), så laddarna och allt runt omkring behöver bytas ut.
Parkeringen mellan Coop och Willys, ca 2 km från E6, Onsala motet.
IMG_2768.jpeg
IMG_2766.jpeg
Så ännu en SuC som man bör undvika på långresa dagtid på helger. Liksom t.ex. A6 i Jönköping och 421 i Göteborg.
Tycker det är synd att Tesla allt oftare väljer att lägga nya SuC vid köpcentra/handelsområde. Förstår naturligtvis att det blir högre beläggning och därmed bättre för Tesla. Men det blir sämre för oss som bara använder SuC när det behövs på långkörningar, vilket var det enda uttalade syftet med SuC-nätverket när det började byggas.
Parkeringen mellan Coop och Willys, ca 2 km från E6, Onsala motet.
IMG_2768.jpeg
IMG_2766.jpeg
Så ännu en SuC som man bör undvika på långresa dagtid på helger. Liksom t.ex. A6 i Jönköping och 421 i Göteborg.
Tycker det är synd att Tesla allt oftare väljer att lägga nya SuC vid köpcentra/handelsområde. Förstår naturligtvis att det blir högre beläggning och därmed bättre för Tesla. Men det blir sämre för oss som bara använder SuC när det behövs på långkörningar, vilket var det enda uttalade syftet med SuC-nätverket när det började byggas.
Sedan 2017 heter A6 Asecs i skrift och tal.
Gäller bara Jönköpingsbor.
Ja för övriga kommer det alltid att heta A6 liksom det gjort sedan 1914
Känns som det kvittar, jag undviker den ändå när Jönköpingsborna helgshoppar.
Model Y P 2022 - TBA Model S P 2016 - 2022 Model S P 2015
Parkeringen mellan Coop och Willys, ca 2 km från E6, Onsala motet.
IMG_2768.jpeg
IMG_2766.jpeg
Så ännu en SuC som man bör undvika på långresa dagtid på helger. Liksom t.ex. A6 i Jönköping och 421 i Göteborg.
Tycker det är synd att Tesla allt oftare väljer att lägga nya SuC vid köpcentra/handelsområde. Förstår naturligtvis att det blir högre beläggning och därmed bättre för Tesla. Men det blir sämre för oss som bara använder SuC när det behövs på långkörningar, vilket var det enda uttalade syftet med SuC-nätverket när det började byggas.
Sedan 2017 heter A6 Asecs i skrift och tal.
Gäller bara Jönköpingsbor.
Ja för övriga kommer det alltid att heta A6 liksom det gjort sedan 1914
Känns som det kvittar, jag undviker den ändå när Jönköpingsborna helgshoppar.
Parkeringen mellan Coop och Willys, ca 2 km från E6, Onsala motet.
IMG_2768.jpeg
IMG_2766.jpeg
Så ännu en SuC som man bör undvika på långresa dagtid på helger. Liksom t.ex. A6 i Jönköping och 421 i Göteborg.
Tycker det är synd att Tesla allt oftare väljer att lägga nya SuC vid köpcentra/handelsområde. Förstår naturligtvis att det blir högre beläggning och därmed bättre för Tesla. Men det blir sämre för oss som bara använder SuC när det behövs på långkörningar, vilket var det enda uttalade syftet med SuC-nätverket när det började byggas.
Undrar hur länge de kommer fortsätta bygga utan att få koppla in på potentiellt många år.
Så länge bidragen från EU fortsätter att trilla in tror jag de fortsätter bygga.
Det kan i längden gynna deras case. IFmetal har i praktiken kidnappat laddinfrastruktur som finansierats av EUs skattebetalare och ska vara tillgänglig för alla.
Model Y P 2022 - TBA Model S P 2016 - 2022 Model S P 2015
Undrar hur länge de kommer fortsätta bygga utan att få koppla in på potentiellt många år.
Så länge bidragen från EU fortsätter att trilla in tror jag de fortsätter bygga.
Det kan i längden gynna deras case. IFmetal har i praktiken kidnappat laddinfrastruktur som finansierats av EUs skattebetalare och ska vara tillgänglig för alla.
Eller tvärtom, Tesla slösar med skattepengar genom att vägra skriva på kollektivavtal. Jag säger inte att det ena eller andra synsättet är rätt eller fel, men precis som i konflikten i stort finns det två motstridiga synsätt beroende på vilken grundläggande utgångspunkt man bekänner sig till.
Parkeringen mellan Coop och Willys, ca 2 km från E6, Onsala motet.
IMG_2768.jpeg
IMG_2766.jpeg
Så ännu en SuC som man bör undvika på långresa dagtid på helger. Liksom t.ex. A6 i Jönköping och 421 i Göteborg.
Tycker det är synd att Tesla allt oftare väljer att lägga nya SuC vid köpcentra/handelsområde. Förstår naturligtvis att det blir högre beläggning och därmed bättre för Tesla. Men det blir sämre för oss som bara använder SuC när det behövs på långkörningar, vilket var det enda uttalade syftet med SuC-nätverket när det började byggas.
Grundprincipen är att SuC ska byggas där det finns ett matställe. Då är det antingen handelsområde eller rastplats med restaurang. Oftast är det nog mycket enklare både med marktillgång och elförsörjning vid handelsplatser.
Så ännu en SuC som man bör undvika på långresa dagtid på helger. Liksom t.ex. A6 i Jönköping och 421 i Göteborg.
Tycker det är synd att Tesla allt oftare väljer att lägga nya SuC vid köpcentra/handelsområde. Förstår naturligtvis att det blir högre beläggning och därmed bättre för Tesla. Men det blir sämre för oss som bara använder SuC när det behövs på långkörningar, vilket var det enda uttalade syftet med SuC-nätverket när det började byggas.
Sedan 2017 heter A6 Asecs i skrift och tal.
Gäller bara Jönköpingsbor.
Ja för övriga kommer det alltid att heta A6 liksom det gjort sedan 1914
Känns som det kvittar, jag undviker den ändå när Jönköpingsborna helgshoppar.
Varför ska Jönköpingsborna ladda där?
Taxi?
Bor i lägenhet, har inte laddmöjlighet hemma?
För att man planerat dåligt?
För att man vill använda upp gratis-kilometrarna man får med när man köpt en ny Tesla (de har väl ett utlämningsställe i Jönköping så folk kanske kommer hem på de procent man har vid utlämning)? Tänk på att Jönköping ligger i Småland
Undrar hur länge de kommer fortsätta bygga utan att få koppla in på potentiellt många år.
Så länge bidragen från EU fortsätter att trilla in tror jag de fortsätter bygga.
Det kan i längden gynna deras case. IFmetal har i praktiken kidnappat laddinfrastruktur som finansierats av EUs skattebetalare och ska vara tillgänglig för alla.
Eller tvärtom, Tesla slösar med skattepengar genom att vägra skriva på kollektivavtal. Jag säger inte att det ena eller andra synsättet är rätt eller fel, men precis som i konflikten i stort finns det två motstridiga synsätt beroende på vilken grundläggande utgångspunkt man bekänner sig till.
Fast nu var väl frågan hur länge Tesla kommer fortsätta bygga laddstationer som inte blir inkopplade?
Hade Tesla trott som du att det kommer ligga dem i fatet så hade de nog slutat bygga. Jag tror att Tesla ser det som jag skrev tidigare. Det har ingenting med vilket sida man bekänner sig till.
Model Y P 2022 - TBA Model S P 2016 - 2022 Model S P 2015
Parkeringen mellan Coop och Willys, ca 2 km från E6, Onsala motet.
IMG_2768.jpeg
IMG_2766.jpeg
Så ännu en SuC som man bör undvika på långresa dagtid på helger. Liksom t.ex. A6 i Jönköping och 421 i Göteborg.
Tycker det är synd att Tesla allt oftare väljer att lägga nya SuC vid köpcentra/handelsområde. Förstår naturligtvis att det blir högre beläggning och därmed bättre för Tesla. Men det blir sämre för oss som bara använder SuC när det behövs på långkörningar, vilket var det enda uttalade syftet med SuC-nätverket när det började byggas.
Grundprincipen är att SuC ska byggas där det finns ett matställe. Då är det antingen handelsområde eller rastplats med restaurang. Oftast är det nog mycket enklare både med marktillgång och elförsörjning vid handelsplatser.
Och då är placeringen mellan Willys och COOP på Inlag en av de sämre i Kungsbacka, finns ju inte något matställe på bekvämt avstånd om man inte räknar fiket på COOP.
Jättekonstig placering tycker jag, ute vid Onsalamotet hade varit betydligt bättre för resande men det finns väl nån anledning till att det inte blev så.
Parkeringen mellan Coop och Willys, ca 2 km från E6, Onsala motet.
IMG_2768.jpeg
IMG_2766.jpeg
Så ännu en SuC som man bör undvika på långresa dagtid på helger. Liksom t.ex. A6 i Jönköping och 421 i Göteborg.
Tycker det är synd att Tesla allt oftare väljer att lägga nya SuC vid köpcentra/handelsområde. Förstår naturligtvis att det blir högre beläggning och därmed bättre för Tesla. Men det blir sämre för oss som bara använder SuC när det behövs på långkörningar, vilket var det enda uttalade syftet med SuC-nätverket när det började byggas.
Grundprincipen är att SuC ska byggas där det finns ett matställe. Då är det antingen handelsområde eller rastplats med restaurang. Oftast är det nog mycket enklare både med marktillgång och elförsörjning vid handelsplatser.
Och då är placeringen mellan Willys och COOP på Inlag en av de sämre i Kungsbacka, finns ju inte något matställe på bekvämt avstånd om man inte räknar fiket på COOP.
Jättekonstig placering tycker jag, ute vid Onsalamotet hade varit betydligt bättre för resande men det finns väl nån anledning till att det inte blev så.
I storstäder är väl placering av snabbladdare vid köpcentra väldigt bra under förutsättning att det också finns vid genomfartsled eller tillräckligt för alla som vill ladda. Kan man inte enkelt ladda hemma är det ju perfekt att ladda medans man handlar. För många sammanfaller ju inte behovet att ladda bilen med behovet att äta mat. Personligen vill jag hellre ha möjligheten till en kopp premiumkaffe när jag laddar hellre än mat. Jag tycker många av bensinkedjorna har kaffemaskiner som gör gott kaffe.
Parkeringen mellan Coop och Willys, ca 2 km från E6, Onsala motet.
IMG_2768.jpeg
IMG_2766.jpeg
Så ännu en SuC som man bör undvika på långresa dagtid på helger. Liksom t.ex. A6 i Jönköping och 421 i Göteborg.
Tycker det är synd att Tesla allt oftare väljer att lägga nya SuC vid köpcentra/handelsområde. Förstår naturligtvis att det blir högre beläggning och därmed bättre för Tesla. Men det blir sämre för oss som bara använder SuC när det behövs på långkörningar, vilket var det enda uttalade syftet med SuC-nätverket när det började byggas.
Du kan utan problem ladda här oavsett tid på dygnet. Denna parkering är otroligt stor i förhållande till antal bilar. Vid en lönefredag när alla ska handla mat på Willys och Coop brukar den vara knappt halvfull.
Sen kan jag tycka att den ligger lite onödigt långt från E6.
Två korsningar och fem rondeller för att komma dit...
Parkeringen mellan Coop och Willys, ca 2 km från E6, Onsala motet.
IMG_2768.jpeg
IMG_2766.jpeg
Så ännu en SuC som man bör undvika på långresa dagtid på helger. Liksom t.ex. A6 i Jönköping och 421 i Göteborg.
Tycker det är synd att Tesla allt oftare väljer att lägga nya SuC vid köpcentra/handelsområde. Förstår naturligtvis att det blir högre beläggning och därmed bättre för Tesla. Men det blir sämre för oss som bara använder SuC när det behövs på långkörningar, vilket var det enda uttalade syftet med SuC-nätverket när det började byggas.
Du kan utan problem ladda här oavsett tid på dygnet. Denna parkering är otroligt stor i förhållande till antal bilar. Vid en lönefredag när alla ska handla mat på Willys och Coop brukar den vara knappt halvfull.
Sen kan jag tycka att den ligger lite onödigt långt från E6.
Två korsningar och fem rondeller för att komma dit...
Va, var kör du då? Från motorvägen är det väl två rondeller och en sväng in på parkeringen?
Parkeringen mellan Coop och Willys, ca 2 km från E6, Onsala motet.
IMG_2768.jpeg
IMG_2766.jpeg
Så ännu en SuC som man bör undvika på långresa dagtid på helger. Liksom t.ex. A6 i Jönköping och 421 i Göteborg.
Tycker det är synd att Tesla allt oftare väljer att lägga nya SuC vid köpcentra/handelsområde. Förstår naturligtvis att det blir högre beläggning och därmed bättre för Tesla. Men det blir sämre för oss som bara använder SuC när det behövs på långkörningar, vilket var det enda uttalade syftet med SuC-nätverket när det började byggas.
Du kan utan problem ladda här oavsett tid på dygnet. Denna parkering är otroligt stor i förhållande till antal bilar. Vid en lönefredag när alla ska handla mat på Willys och Coop brukar den vara knappt halvfull.
Sen kan jag tycka att den ligger lite onödigt långt från E6.
Två korsningar och fem rondeller för att komma dit...
Va, var kör du då? Från motorvägen är det väl två rondeller och en sväng in på parkeringen?
Tror du tittar på fel Coop.
Ser absolut ut att var 5 rondeller och 2 korsningar.
Model Y P 2022 - TBA Model S P 2016 - 2022 Model S P 2015
Parkeringen mellan Coop och Willys, ca 2 km från E6, Onsala motet.
IMG_2768.jpeg
IMG_2766.jpeg
Så ännu en SuC som man bör undvika på långresa dagtid på helger. Liksom t.ex. A6 i Jönköping och 421 i Göteborg.
Tycker det är synd att Tesla allt oftare väljer att lägga nya SuC vid köpcentra/handelsområde. Förstår naturligtvis att det blir högre beläggning och därmed bättre för Tesla. Men det blir sämre för oss som bara använder SuC när det behövs på långkörningar, vilket var det enda uttalade syftet med SuC-nätverket när det började byggas.
Du kan utan problem ladda här oavsett tid på dygnet. Denna parkering är otroligt stor i förhållande till antal bilar. Vid en lönefredag när alla ska handla mat på Willys och Coop brukar den vara knappt halvfull.
Sen kan jag tycka att den ligger lite onödigt långt från E6.
Två korsningar och fem rondeller för att komma dit...
Va, var kör du då? Från motorvägen är det väl två rondeller och en sväng in på parkeringen?
Tror du tittar på fel Coop.
Ser absolut ut att var 5 rondeller och 2 korsningar.
Finns bara ett ställe där det är ett Coop och ett Willys vid samma parkering. Men jag räknade en rondell för lite. Fel av mig. 3 rondeller och en sväng in på parkeringen. Dock håller jag med om att placeringen borde varit närmare E6..
Finns bara ett ställe där det är ett Coop och ett Willys vid samma parkering. Men jag räknade en rondell för lite. Fel av mig. 3 rondeller och en sväng in på parkeringen. Dock håller jag med om att placeringen borde varit närmare E6..
Du underskattar Kungsbackas rondellutbud. Jag kör sträckan nästan varje dag, jag lovar att det är 5.
Parkeringen mellan Coop och Willys, ca 2 km från E6, Onsala motet.
IMG_2768.jpeg
IMG_2766.jpeg
Så ännu en SuC som man bör undvika på långresa dagtid på helger. Liksom t.ex. A6 i Jönköping och 421 i Göteborg.
Tycker det är synd att Tesla allt oftare väljer att lägga nya SuC vid köpcentra/handelsområde. Förstår naturligtvis att det blir högre beläggning och därmed bättre för Tesla. Men det blir sämre för oss som bara använder SuC när det behövs på långkörningar, vilket var det enda uttalade syftet med SuC-nätverket när det började byggas.
Grundprincipen är att SuC ska byggas där det finns ett matställe. Då är det antingen handelsområde eller rastplats med restaurang. Oftast är det nog mycket enklare både med marktillgång och elförsörjning vid handelsplatser.
Och då är placeringen mellan Willys och COOP på Inlag en av de sämre i Kungsbacka, finns ju inte något matställe på bekvämt avstånd om man inte räknar fiket på COOP.
Jättekonstig placering tycker jag, ute vid Onsalamotet hade varit betydligt bättre för resande men det finns väl nån anledning till att det inte blev så.
I storstäder är väl placering av snabbladdare vid köpcentra väldigt bra under förutsättning att det också finns vid genomfartsled eller tillräckligt för alla som vill ladda. Kan man inte enkelt ladda hemma är det ju perfekt att ladda medans man handlar. För många sammanfaller ju inte behovet att ladda bilen med behovet att äta mat. Personligen vill jag hellre ha möjligheten till en kopp premiumkaffe när jag laddar hellre än mat. Jag tycker många av bensinkedjorna har kaffemaskiner som gör gott kaffe.
Jag skulle hellre se dubbelt så många semisnabba laddare vid köpcentrum än snabbladdare. Så kan de riktigt snabba laddarna vara där det är genomfartstrafik för de som är på resande fot.
Då går det att ladda i lugn och ro när jag handlar och behöver inte fundera på att flytta på bilen för att den är färdigladdad innan jag är färdighandlad.
Parkeringen mellan Coop och Willys, ca 2 km från E6, Onsala motet.
IMG_2768.jpeg
IMG_2766.jpeg
Så ännu en SuC som man bör undvika på långresa dagtid på helger. Liksom t.ex. A6 i Jönköping och 421 i Göteborg.
Tycker det är synd att Tesla allt oftare väljer att lägga nya SuC vid köpcentra/handelsområde. Förstår naturligtvis att det blir högre beläggning och därmed bättre för Tesla. Men det blir sämre för oss som bara använder SuC när det behövs på långkörningar, vilket var det enda uttalade syftet med SuC-nätverket när det började byggas.
Du kan utan problem ladda här oavsett tid på dygnet. Denna parkering är otroligt stor i förhållande till antal bilar. Vid en lönefredag när alla ska handla mat på Willys och Coop brukar den vara knappt halvfull.
Sen kan jag tycka att den ligger lite onödigt långt från E6.
Två korsningar och fem rondeller för att komma dit...
Jag är inte rädd att parkeringen ska vara full.
Problemet på andra SuC som ligger vid köpcentra/handelsområde är att väldigt många "passar på" att ladda när man ändå är där och handlar. Och då blir det många gånger laddkö på helgen. Så parkeringens storlek är inte problemet jag ser. Men det är möjligt att Kungsbacka är för litet för att dessa problem ska uppstå just nu, men på sikt så blir det fler och fler elbilar som ska laddas.
Jag hade förväntat mig att SuC:en skulle hamna ute vid E6:an vid Circle K, McDonalds och Chop-chop. Det hade varit en bättre plats för de som använder SuC vid långresor.
Men det är mycket möjligt att det var Teslas förstaval men det inte gick att få till.
Model Y P 2022 - TBA Model S P 2016 - 2022 Model S P 2015
Är detta den första helt nya stationen att öppna sedan blockaden mot nätbolagen? Om så, vore det intressant att läsa hur de lyckades med det. Håller tummarna för Gamlestan och Kba.
Model 3 LR 2021 (Midnight silver, 18" Aero, Drag, Svart inredning, 82kWh-Freemont), SÅLD
Model Y LR 2023 (Vit, Svart inredning, 20" Induction, Berlinbyggd 2/3-´23)