Zalman3 skrev:505,37 dollar.
När går Tesla om VW gruppen, och blir världens näst störta, näst efter Toyota?
Aktien TSLA
Moderator: Redaktion
Kategoriregler
Diskussioner om Elon Musks politiska aktiviteter hänvisas till: viewtopic.php?t=37057
Diskussioner om Elon Musks politiska aktiviteter hänvisas till: viewtopic.php?t=37057
Re: Aktien TSLA
https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... 1052727546
Zalman3 skrev:505,37 dollar.
Världens högst värderade. Inte största. 367 tusen bilar är inte mycket mot 10 miljoner...
Jerker skrev:517 ! Man skulle ha köpt vid 470...
Finns mycket man borde ha gjort när det kommer till börsen. Jag tycker det är för hög risk i aktien TSLA för att vilja äga några men det är ju ändå roligt när det går upp.

Börsvärde reflekterar framtida inkomst. Marknaden börjar alltmer inse vilket företag som kommer få majoriteten av den framtida inkomsten.Verdi skrev:Zalman3 skrev:505,37 dollar.
Världens högst värderade. Inte största. 367 tusen bilar är inte mycket mot 10 miljoner...
Att nå en produktion på 367 tusen av en banbrytande produkt med vettiga marginaler är mycket svårt. Men att sedan kopiera det man har åstadkommit genom att bygga liknande produktionslinor i andra fabriker är lättare. Utvecklingsarbetet är redan gjort.
Jordad skrev:Börsvärde reflekterar framtida inkomst. Marknaden börjar alltmer inse vilket företag som kommer få majoriteten av den framtida inkomsten.Verdi skrev:Zalman3 skrev:505,37 dollar.
Att nå en produktion på 367 tusen av en banbrytande produkt med vettiga marginaler är mycket svårt. Men att sedan kopiera det man har åstadkommit genom att bygga liknande produktionslinor i andra fabriker är lättare. Utvecklingsarbetet är redan gjort.
Javisst. Men det är samtidigt viktigt att inte gå händelserna i förväg. Jag som jobbade inom IT-branchen redan i slutet på 90-talet såg en hel del minst sagt hisnande börsuppgångar. Och nu på senare tid kan vi ju se på vad som hände Fingerprint. Säger absolut inte att Tesla går samma väg men förhoppningar om framtida vinster är inte samma sak som garanterade framtida vinster.
För ett tag sedan snackade någon om 12% av marknaden. Hur många bilar är det? 10 miljoner ungefär?
- TiborBlomhall
- Referralkod: ts.la/tibor72449
Vid vilken höjd måste man börja bära syrgasmask?
Tyvärr tror jag att när Q4 earnings report kommer kommer kursen dyka. Även om Tesla visar jättevinst.

Tyvärr tror jag att när Q4 earnings report kommer kommer kursen dyka. Även om Tesla visar jättevinst.
Ja aktien kommer nog gå upp och ner framöver som den brukar. Däremot ska man nog inte jämföra Tesla med Fingerprint. Tesla beter sig helt väsensskilt från alla nutida bolag. 50% konstant produktionsökning samtidigt som man bygger en mycket komplex och banbrytande industriprodukt i en av de mest konkurrensutsatta branscherna. Något liknande har inte hänt på väldigt många år.Verdi skrev:Javisst. Men det är samtidigt viktigt att inte gå händelserna i förväg. Jag som jobbade inom IT-branchen redan i slutet på 90-talet såg en hel del minst sagt hisnande börsuppgångar. Och nu på senare tid kan vi ju se på vad som hände Fingerprint. Säger absolut inte att Tesla går samma väg men förhoppningar om framtida vinster är inte samma sak som garanterade framtida vinster.
Är det någon som behöver aktietips så vänd er inte till mig.tor skrev:Nu hoppade jag av tåget på 430,41. Känns som det kommer en nedgång i samband med att leveranser för året osv presenteras. Inte för att det nödvändigtvis är dåligt men att marknaden kommer se det som dåligt. Känns inte som att Tesla kan leverera de galet höga förväntningar som marknaden har nu. Chansar på att hoppa på igen en bit efter nästa "earnings call".
Men vad vet jag. Är amatör och hanterar småpengar bara för det är kul.

- Teslaspolen
- Teslaägare
Jag vill ha rea så jag hoppas du får rätt.TiborBlomhall skrev:Vid vilken höjd måste man börja bära syrgasmask?![]()

Har tagit det oranga pillret https://www.youtube.com/channel/UC0intL ... G-xAvUEO-A
Jag tror aktiens väg efter rapporten kommer handla betydligt mer om hur de ser på 2020 än om de gjorde en vinst på 100 eller 300 miljoner dollar. En förlust vill jag dock inte tänka på aktiens gång...TiborBlomhall skrev:Vid vilken höjd måste man börja bära syrgasmask?![]()
Som sagt, de stora frågorna inför rapporten är snarare vad som kommer ut i samtalet efter. Hur går det egentligen med produktionen i Kina, ökar produktionen snabbt eller har de stött på problem? Hur lång tid efter produktionen i USA kommer det få innan Model Y börjar produceras även där?
Och då kommer vi in på nästa stor fråga, hur går det med Model Y. Senast sa de att de låg före planeringen och om jag inte minns helt fel så var några analytiker hos Tesla för ett tag sedan och sa att de också trodde Tesla låg bra till med Model Y. Finns det chans att de första leveranserna börjar redan under andra kvartalet?(Kom i håg, ni läste det här först

Det var någon här som frågade personer ifall de inte trodde på Teslas framtid eftersom det sålt delar eller alla aktier. Utan att ha en aning om deras situation så skulle jag dock inte dra några slutsatser. Själv tittar jag efter att köpa mitt första boende, där kommer aktiernas värde ha en påverkan på kontantinsatsen jag kan lägga. Kanske bör jag sälja allt nu innan rapporten släpps eller behålla tills den dagen jag faktiskt ska köpa? Just nu känner jag att jag plockat ut en del vinst och behåller resten av aktierna tills jag behöver pengarna, är det om tre veckor eller tre månader har jag i dagsläget ingen aning om. Jag kan bara hoppas vi inte ser ett rejält dyk framöver.
Med tanke på att dom redovisat hur många bilar som leverans kan man räkna fram ungefär vilken omsättning det blir.
Frågan är hur kostnaderna blev på G4 under Q4.
Därtill är det intressant hur långt FSD kommit sant vad Tesla ska visa upp på batteridagen.
Frågan är hur kostnaderna blev på G4 under Q4.
Därtill är det intressant hur långt FSD kommit sant vad Tesla ska visa upp på batteridagen.
MYP -22 | MIB | svart/svart
Du tänker på 4 kvartalet för helåret kommer vara en förlust tror jag.vigge50 skrev:Jag tror aktiens väg efter rapporten kommer handla betydligt mer om hur de ser på 2020 än om de gjorde en vinst på 100 eller 300 miljoner dollar. En förlust vill jag dock inte tänka på aktiens gång...
Aktien TSLA
Jo, jag skrev Q4.
Q1-Q3 finns ju redovisat resultat för.
Q1-Q3 finns ju redovisat resultat för.
MYP -22 | MIB | svart/svart
- TiborBlomhall
Om jag inte minns fel så stack den iväg rejält efter Q3 2019 resultatet?TiborBlomhall skrev:Teslas aktie har dippat efter varje kvartalsrapport. Även de som visade vinst.
250$ upp till över 300$.
- TiborBlomhall
TESLA är idag värderat till 1/14 del av Apple. Tycker att ett energi företag som Tesla när det fått växa tillsig borde värderas mer än ett mobil företag med lite krimskrams. Så min strategi är handla i svackor och sälja allt när jag blir ekonomiskt oberoende typ vid en kurs på 7000 dollars. Hittills har det varit lyckat, bara en liten bit kvar men med det här tempot är vi snart där 
S75D sep 2016
S75D dec 2018

S75D sep 2016
S75D dec 2018
Fin plan. Men varför sälja allt? Alltför många i denna grupp har släppt allt. Det är helt galet vad den går nu. Men som sagt, många tycker den är billig just nu.Schelin skrev:TESLA är idag värderat till 1/14 del av Apple. Tycker att ett energi företag som Tesla när det fått växa tillsig borde värderas mer än ett mobil företag med lite krimskrams. Så min strategi är handla i svackor och sälja allt när jag blir ekonomiskt oberoende typ vid en kurs på 7000 dollars. Hittills har det varit lyckat, bara en liten bit kvar men med det här tempot är vi snart där
S75D sep 2016
S75D dec 2018
525 nu, kommer sova gott inatt.pejvic skrev:Fin plan. Men varför sälja allt? Alltför många i denna grupp har släppt allt. Det är helt galet vad den går nu. Men som sagt, många tycker den är billig just nu.Schelin skrev:TESLA är idag värderat till 1/14 del av Apple. Tycker att ett energi företag som Tesla när det fått växa tillsig borde värderas mer än ett mobil företag med lite krimskrams. Så min strategi är handla i svackor och sälja allt när jag blir ekonomiskt oberoende typ vid en kurs på 7000 dollars. Hittills har det varit lyckat, bara en liten bit kvar men med det här tempot är vi snart där
S75D sep 2016
S75D dec 2018
Blir nog lagom till pension, är nog bäst att sälja allt då så man hinner bränna det mesta innan man dörpejvic skrev:Fin plan. Men varför sälja allt? Alltför många i denna grupp har släppt allt. Det är helt galet vad den går nu. Men som sagt, många tycker den är billig just nu.Schelin skrev:TESLA är idag värderat till 1/14 del av Apple. Tycker att ett energi företag som Tesla när det fått växa tillsig borde värderas mer än ett mobil företag med lite krimskrams. Så min strategi är handla i svackor och sälja allt när jag blir ekonomiskt oberoende typ vid en kurs på 7000 dollars. Hittills har det varit lyckat, bara en liten bit kvar men med det här tempot är vi snart där
S75D sep 2016
S75D dec 2018

S75D sep 2016
S75D dec 2018
Ja, vinst under kvartalet såklart. Vinst över hela 2019 finns det inte en chans på skulle jag vilja påstå.LarsL skrev:Du tänker på 4 kvartalet för helåret kommer vara en förlust tror jag.vigge50 skrev:Jag tror aktiens väg efter rapporten kommer handla betydligt mer om hur de ser på 2020 än om de gjorde en vinst på 100 eller 300 miljoner dollar. En förlust vill jag dock inte tänka på aktiens gång...