Re: Kommer dragkrok till 3:an senare?
Postat: 08 maj 2019 06:45
Så nu är det bara model S kvar då 

Högst sannolikt bara installation på fabrik.skegge skrev:Intressant!jpetters skrev:Där kom den!
Har inte brytt mig så mycket om den tidigare egentligen men nu blev det intressant
Med ”kan inte installeras efter leverans”
Menar de då efter den lämnar fabrik eller kan SC montera innan den levereras till kund?
//Christian
Vad i helvete, jag har en Model S på order och har viljat ha en dragkrok sedan flera år tillbaka. Nu är jag väldigt nära att helt enkelt avboka rubbet och ta en long range Model 3 istället med krok. Ska fundera rejält under dagen idag.jpetters skrev:Högst sannolikt bara installation på fabrik.skegge skrev:Intressant!jpetters skrev:Där kom den!
Har inte brytt mig så mycket om den tidigare egentligen men nu blev det intressant
Med ”kan inte installeras efter leverans”
Menar de då efter den lämnar fabrik eller kan SC montera innan den levereras till kund?
//Christian
Men då vet du alltså inte om det går att nedgradera den till den enklaste versionen via telefon och fortfarande få dragkrok? Antar att nån måste ringa Tesla och fråga, och kanske har de inget svar på den frågan i dagsläget.chaffis75 skrev:Jag testade konfigurerar direkt, fick ett pris på 542300 kr före dokumentation avgift och statens bidrag. Ingen billig bil men samtidigt är de nog den billigaste elbilen med krok idag.Jerker skrev:Så, ni som har koll på priser, vad kostar den billigaste versionen med dragkrok?
Går den att få med den allra billigaste versionen som går att beställa via telefonnedgraderingar?
Hmm ja är det då går det bortjpetters skrev:Högst sannolikt bara installation på fabrik.skegge skrev:Intressant!jpetters skrev:Där kom den!
Har inte brytt mig så mycket om den tidigare egentligen men nu blev det intressant
Med ”kan inte installeras efter leverans”
Menar de då efter den lämnar fabrik eller kan SC montera innan den levereras till kund?
//Christian
Ring in och lägg till dragkrok i beställningen! Borde fungeraskegge skrev:Hmm ja är det då går det bortjpetters skrev:Högst sannolikt bara installation på fabrik.skegge skrev:Intressant!jpetters skrev:Där kom den!
Har inte brytt mig så mycket om den tidigare egentligen men nu blev det intressant
Med ”kan inte installeras efter leverans”
Menar de då efter den lämnar fabrik eller kan SC montera innan den levereras till kund?
//Christian
Då tappar jag inkl AP på min LR RWD
Då blev det plötsligt en väldans dyr krok
//Christian
Will do thatFlyingBlue skrev:Ring in och lägg till dragkrok i beställningen! Borde fungeraskegge skrev:Hmm ja är det då går det bortjpetters skrev:Högst sannolikt bara installation på fabrik.skegge skrev:Intressant!jpetters skrev:Där kom den!
Har inte brytt mig så mycket om den tidigare egentligen men nu blev det intressant
Med ”kan inte installeras efter leverans”
Menar de då efter den lämnar fabrik eller kan SC montera innan den levereras till kund?
//Christian
Då tappar jag inkl AP på min LR RWD
Då blev det plötsligt en väldans dyr krok
//Christian
Vi har tjatat sönder Elon från lilla SverigeJjonas skrev:Intressant är att det inte verkar gå att få dragkrok i USA!
Haha... nu kom dragkroken, då blev bilen för liten. Undra om det finns en lösning på det också och vad som blir nästa hake?LarsL skrev:Bra!
Nu återstår att Model 3 förmodligen är en för liten bil för oss. Ytterligare en begränsning är att den inte klarar mer än 910 kg, en av mina kärror ligger på 1250 kg. Kostnaden måste hålla en ordentlig distans till en begagnad/inventarie Model X som ju inte har ovanstående nackdelar.
Jag har inte hört om någon som lyckats beställa en SR i Sverige. Jag pratade med en säljare i malmö precis när SR + hade lanserats, han sa att SR inte fanns i Sverige men å andra sidan har Tesla säljare haft fel förr.Jerker skrev:Men då vet du alltså inte om det går att nedgradera den till den enklaste versionen via telefon och fortfarande få dragkrok? Antar att nån måste ringa Tesla och fråga, och kanske har de inget svar på den frågan i dagsläget.chaffis75 skrev:Jag testade konfigurerar direkt, fick ett pris på 542300 kr före dokumentation avgift och statens bidrag. Ingen billig bil men samtidigt är de nog den billigaste elbilen med krok idag.Jerker skrev:Så, ni som har koll på priser, vad kostar den billigaste versionen med dragkrok?
Går den att få med den allra billigaste versionen som går att beställa via telefonnedgraderingar?
Skulle tro att det är den frågan man besvarar med "Dragkrok kan inte installeras efter leverans". Finns inte stöd i typgodkännandet för levererade bilar. Vad jag förstår så är det inte vanligt att ändra typgodkännanden efter leverans.Walker skrev:Hur tror ni det blir med redan levererade bilar? Kommer man kunna registrera om dem när det nu finns typgodkännande för modellen med krok?
Då kan man be Tars montera en och köra lagligt, även om alla garantier åker ut i avloppet.
ID kommer tydligen inte att ha dragkrok initialt, kommer eventuellt på senare modeller. Se Zalman3 inlägg - http://teslaclubsweden.se/forum/viewtop ... &start=510skegge skrev:Man kan ju inte sluta undra om detta kom just idag då VW börjar preorder av deras hatchback...
Känns som stor chans att den kommer med drag iomed detta
//Christian
ca 50kWh. 41 mils räckvidd enligt beställningssidan, men det får man väl ta med en nypa salt som vanligt.Jerker skrev:Så hur är det nu då med SR+, vad är det för batteristorlek/räckvidd? Har inte hängt med i dessa diskussioner.
SR beställs som SR+ och man låser sen "+" vid leverans eller senare och får tillbaka beloppet som "+" kostar. Sen kan man låsa upp igen vid senare tillfälle om så önskas. Bra lösning om man har behov för att pantsätta grejer och få lös kontanterchaffis75 skrev:Jag har inte hört om någon som lyckats beställa en SR i Sverige. Jag pratade med en säljare i malmö precis när SR + hade lanserats, han sa att SR inte fanns i Sverige men å andra sidan har Tesla säljare haft fel förr.Jerker skrev:Men då vet du alltså inte om det går att nedgradera den till den enklaste versionen via telefon och fortfarande få dragkrok? Antar att nån måste ringa Tesla och fråga, och kanske har de inget svar på den frågan i dagsläget.chaffis75 skrev:Jag testade konfigurerar direkt, fick ett pris på 542300 kr före dokumentation avgift och statens bidrag. Ingen billig bil men samtidigt är de nog den billigaste elbilen med krok idag.Jerker skrev:Så, ni som har koll på priser, vad kostar den billigaste versionen med dragkrok?
Går den att få med den allra billigaste versionen som går att beställa via telefonnedgraderingar?
Sen tycker jag att man får ganska mycket för de där sista dollarna mellan SR och SR + så jag personligen bryr mig inte utan känner mer att jag saknar midrange som aldrig kom till oss.
OK, så plusset gäller några funktioner, inte batteristorlek?pinussen skrev:ca 50kWh. 41 mils räckvidd enligt beställningssidan, men det får man väl ta med en nypa salt som vanligt.Jerker skrev:Så hur är det nu då med SR+, vad är det för batteristorlek/räckvidd? Har inte hängt med i dessa diskussioner.