Re: Model S på Nürburg ring
Postat: 20 sep 2019 07:37
Har inte Taycan dragkrok eller varför kunde inte den bogsera?
Henrik Torphammar skrev:Har inte Taycan dragkrok eller varför kunde inte den bogsera?
"Ganska" stor diffusorvigge50 skrev:Nu är Tesla tillbaka och har lyckats modifiera bilarna ytterligare, även luftutsläpp på sidorna och den blå har ganska stor diffusor baktill.
https://teknikensvarld.se/tesla-tillbak ... ordforsok/
Finns det någon källa på att Taycan inte var i standardutförande mer än en bur som de flesta försöks görs med?Svenssons skrev:Taycan var ju en rätt ombyggd förproduktionsbil, Tesla ska inte sätta några rekord nu utan senare, antagligen närmare försäljning av den.dd88 skrev:Priset skiter jag i, men man måste förstå att det är skillnad på en förproduktionsbil och en prototyp. Hade Teslan sagt att bilen dom kör med är en förproduktionsbil så hade det varit en annan sak, men då hade även förväntan varit att den mer eller mindre är produktionsklar med samma prestanda.
Med tanke på att Tesla säger att det är en prototyp så sätter det en rimlig förväntan, den kan både vara mycket långsammare eller mycket snabbare när den väl går i produktion, om den går i produktion.
Fick iaf mig att tappa intresset.
Jag tycker som sagt var det är märkligt när man sätter olika krav på bilmärkena för att det ska gå att jämföra dem. Teslas måste vara en billig, beställbar bil i standardutförande för leverans snart och tiden måste vara officiell för banan. Porsches kan vara i en ombyggd förproduktionsbil som inte kan fås i utförandet som den var ombyggd med och tiden är inte officiell.
Porsche har ju inte själva påstått att den var i standardutförande, utan en förproduktionsbil. Skulle dock tro att produktionsbilen hamnar på ungefär samma tider. Mer spännande i så fall tycker jag om Turbo S blir snabbare eller ej (då det ju tydligen var en "vanlig" Turbo som testades).vigge50 skrev:Finns det någon källa på att Taycan inte var i standardutförande mer än en bur som de flesta försöks görs med?Svenssons skrev:Taycan var ju en rätt ombyggd förproduktionsbil, Tesla ska inte sätta några rekord nu utan senare, antagligen närmare försäljning av den.dd88 skrev:Priset skiter jag i, men man måste förstå att det är skillnad på en förproduktionsbil och en prototyp. Hade Teslan sagt att bilen dom kör med är en förproduktionsbil så hade det varit en annan sak, men då hade även förväntan varit att den mer eller mindre är produktionsklar med samma prestanda.
Med tanke på att Tesla säger att det är en prototyp så sätter det en rimlig förväntan, den kan både vara mycket långsammare eller mycket snabbare när den väl går i produktion, om den går i produktion.
Fick iaf mig att tappa intresset.
Jag tycker som sagt var det är märkligt när man sätter olika krav på bilmärkena för att det ska gå att jämföra dem. Teslas måste vara en billig, beställbar bil i standardutförande för leverans snart och tiden måste vara officiell för banan. Porsches kan vara i en ombyggd förproduktionsbil som inte kan fås i utförandet som den var ombyggd med och tiden är inte officiell.
P100DL vs Taycan Turbo S?Zalman3 skrev:Tesla vs Taycan.
Car Benchmarks med hela 37 prenumeranter. Ja det känns ju inte direkt seriöst. Ska bli kul när det kommer vettiga och objektiva tester, borde inte dröja så länge.MDurante skrev:P100DL vs Taycan Turbo S?Zalman3 skrev:Tesla vs Taycan.
Varför inte använda raven som gör 0-100km/h på 2.6 mot Taycans 2.8?
Undertonen i rösten ger mig reklamvibbar.
Känns köpt, tråkigt för jag tror det hade blivit en riktigt tight match mellan bägge om förutsättningarna är rätt. Blir inte förvånad om Taycan kammar hem det ändå men att jämföra en P100D från 2016 i vått väder utan att veta SoC på bägge bilarna, ludi+ aktiverat etc känns inte fair.Legato skrev:Car Benchmarks med hela 37 prenumeranter. Ja det känns ju inte direkt seriöst. Ska bli kul när det kommer vettiga och objektiva tester, borde inte dröja så länge.MDurante skrev:P100DL vs Taycan Turbo S?Zalman3 skrev:Tesla vs Taycan.
Varför inte använda raven som gör 0-100km/h på 2.6 mot Taycans 2.8?
Undertonen i rösten ger mig reklamvibbar.
Det är ju det bästa från respektive tillverkare man vill ses testas precis som du säger.
Uppladdaren inte skaparen av klippet, det är ett av Tysklands största motorprogram och en av förarna (Alexander Bloch) är troligtvis en av de bättre motorjournalisterna i Tyskland, gör även uppdrag för Auto Motor Sport där han har fokuserat mycket på EV de senaste åren.Legato skrev:Car Benchmarks med hela 37 prenumeranter. Ja det känns ju inte direkt seriöst. Ska bli kul när det kommer vettiga och objektiva tester, borde inte dröja så länge.MDurante skrev:P100DL vs Taycan Turbo S?Zalman3 skrev:Tesla vs Taycan.
Varför inte använda raven som gör 0-100km/h på 2.6 mot Taycans 2.8?
Undertonen i rösten ger mig reklamvibbar.
Det är ju det bästa från respektive tillverkare man vill ses testas precis som du säger.
Det om något förklarar eventuell partiskhet, en tyskmotorjournalist testar en tysk och en amerikansk bil.dd88 skrev:
Uppladdaren inte skaparen av klippet, det är ett av Tysklands största motorprogram och en av förarna (Alexander Bloch) är troligtvis en av de bättre motorjournalisterna i Tyskland, gör även uppdrag för Auto Motor Sport där han har fokuserat mycket på EV de senaste åren.
Hela klippet kan ses här (Kapitel 2, 12 min in): https://www.tvnow.de/shows/auto-mobil-1 ... auto-mobil
Fanns P100D ens 2016? Eller är detta bara en lätt överdrift? Jag har inte lyssnat på inslaget.MDurante skrev:Känns köpt, tråkigt för jag tror det hade blivit en riktigt tight match mellan bägge om förutsättningarna är rätt. Blir inte förvånad om Taycan kammar hem det ändå men att jämföra en P100D från 2016 i vått väder utan att veta SoC på bägge bilarna, ludi+ aktiverat etc känns inte fair.Legato skrev:Car Benchmarks med hela 37 prenumeranter. Ja det känns ju inte direkt seriöst. Ska bli kul när det kommer vettiga och objektiva tester, borde inte dröja så länge.MDurante skrev:P100DL vs Taycan Turbo S?Zalman3 skrev:Tesla vs Taycan.
Varför inte använda raven som gör 0-100km/h på 2.6 mot Taycans 2.8?
Undertonen i rösten ger mig reklamvibbar.
Det är ju det bästa från respektive tillverkare man vill ses testas precis som du säger.
On August 23, 2016, Tesla introduced the Model S P100D with ludicrousPontus skrev:Fanns P100D ens 2016? Eller är detta bara en lätt överdrift? Jag har inte lyssnat på inslaget.
Ser man på det var så länge sedan.JorgenM skrev:On August 23, 2016, Tesla introduced the Model S P100D with ludicrousPontus skrev:Fanns P100D ens 2016? Eller är detta bara en lätt överdrift? Jag har inte lyssnat på inslaget.
https://lmgtfy.com/?q=first+p100d+deliverd
Vilket hade varit ironiskt med tanke på den skit han fått i Tyskland för att ifrågasätta de inhemska biltillverkarnas EV-satsningar.LarsL skrev:Det om något förklarar eventuell partiskhet, en tyskmotorjournalist testar en tysk och en amerikansk bil.dd88 skrev:
Uppladdaren inte skaparen av klippet, det är ett av Tysklands största motorprogram och en av förarna (Alexander Bloch) är troligtvis en av de bättre motorjournalisterna i Tyskland, gör även uppdrag för Auto Motor Sport där han har fokuserat mycket på EV de senaste åren.
Hela klippet kan ses här (Kapitel 2, 12 min in): https://www.tvnow.de/shows/auto-mobil-1 ... auto-mobil
När Porsche dessutom offentligt skiter ner sig med satsningen på elbil och att de är rädda att omställningen kommer innebära förlorade intäkter så är det väl självklart att Tysklands största motorprogram hjälper de med bra PR. Påstår inte detta för att jag kör Tesla, men om man är så jäkla naiv bör man ta ut huvudet ur sanden och googla dieselgate så kanske man förstår hur långt alla Tyska biltillverkare går för att tjäna pengar och strunta i miljön/kunder.LarsL skrev:Det om något förklarar eventuell partiskhet, en tyskmotorjournalist testar en tysk och en amerikansk bil.dd88 skrev:
Uppladdaren inte skaparen av klippet, det är ett av Tysklands största motorprogram och en av förarna (Alexander Bloch) är troligtvis en av de bättre motorjournalisterna i Tyskland, gör även uppdrag för Auto Motor Sport där han har fokuserat mycket på EV de senaste åren.
Hela klippet kan ses här (Kapitel 2, 12 min in): https://www.tvnow.de/shows/auto-mobil-1 ... auto-mobil
OK. Konstigt att de är så otroligt oseriösa att de testar mot en gammal Tesla då.... Jag kan inte Tyska men talar de om under testet att de jämför med en gammal modell som inte längre säljs?dd88 skrev:Uppladdaren inte skaparen av klippet, det är ett av Tysklands största motorprogram och en av förarna (Alexander Bloch) är troligtvis en av de bättre motorjournalisterna i Tyskland, gör även uppdrag för Auto Motor Sport där han har fokuserat mycket på EV de senaste åren.Legato skrev:Car Benchmarks med hela 37 prenumeranter. Ja det känns ju inte direkt seriöst. Ska bli kul när det kommer vettiga och objektiva tester, borde inte dröja så länge.MDurante skrev:P100DL vs Taycan Turbo S?Zalman3 skrev:Tesla vs Taycan.
Varför inte använda raven som gör 0-100km/h på 2.6 mot Taycans 2.8?
Undertonen i rösten ger mig reklamvibbar.
Det är ju det bästa från respektive tillverkare man vill ses testas precis som du säger.
Hela klippet kan ses här (Kapitel 2, 12 min in): https://www.tvnow.de/shows/auto-mobil-1 ... auto-mobil
Personligen älskar jag policyn att helt skippa hummersåsen och låta mediabolagen köpa eller hyra bilar att testa. Det är givetvis inte Teslas ansvar att se till att en testare gör ett rättvist test, det är testarens. Har man varit inkonsekvent med detta så är det tråkigt.dd88 skrev:Att en av Tysklands bäst renommerade biljournalister, som gjort sig känd som EV-förespråkare och fått en stor följarskara på grund av sitt pedagogiska och objektiva material, samtidigt som han länge har hyllat Tesla och nyligen påstått att Model 3 är bättre än den nya 3-serien, skulle låta en Porsche vinna är såklart tjänstefel.
Den stora frågan är väl snarare hur mycket han fick betalt av den smutsiga oljeindustrin för att snedvrida testet?
Att Tesla, som inte verkar vilja att journalister ska testa deras bilar, inte har kunnat få fram den senaste modellen är givetvis någon annans fel. Samtidigt så kunde dom skaka fram en semi till en avdankad låtskrivare så det kanske handlar om prioriteringar?