Men i det här fallet är det ju tyvärr så att det som inte funkar aldrig kommer att funka, och mjukvaran är väl vad jag förstår nästan att betrakta som halvfärdig?
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Man kan ju testa bilen och ser vad som funkar eller inte. Den statusen bör ju bestå ganska väl. Men visst är det en högriskbil. I värsta fall blir man stående med ett batteripack.
Man kan ju testa bilen och ser vad som funkar eller inte. Den statusen bör ju bestå ganska väl. Men visst är det en högriskbil. I värsta fall blir man stående med ett batteripack.
Ja, det kanske är så den ska värderas, andrahandsvärdet på säljbara delar plus någon procentsats?
Blir den stående av någon anledning så är ju restvärdet i praktiken vad man kan få om man slaktar den för delar.
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Man kan ju testa bilen och ser vad som funkar eller inte. Den statusen bör ju bestå ganska väl. Men visst är det en högriskbil. I värsta fall blir man stående med ett batteripack.
Ja, det kanske är så den ska värderas, andrahandsvärdet på säljbara delar plus någon procentsats?
Blir den stående av någon anledning så är ju restvärdet i praktiken vad man kan få om man slaktar den för delar.
Man kan ju testa bilen och ser vad som funkar eller inte. Den statusen bör ju bestå ganska väl. Men visst är det en högriskbil. I värsta fall blir man stående med ett batteripack.
Ja, det kanske är så den ska värderas, andrahandsvärdet på säljbara delar plus någon procentsats?
Blir den stående av någon anledning så är ju restvärdet i praktiken vad man kan få om man slaktar den för delar.
/fth
Man får väl köpa två stycken då
Blir det något mjukvaruproblem så stannar väl iofs båda, då står man där med två gigantiska tegelstenar på garageuppfarten.
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Man kan ju testa bilen och ser vad som funkar eller inte. Den statusen bör ju bestå ganska väl. Men visst är det en högriskbil. I värsta fall blir man stående med ett batteripack.
Ja, det kanske är så den ska värderas, andrahandsvärdet på säljbara delar plus någon procentsats?
Blir den stående av någon anledning så är ju restvärdet i praktiken vad man kan få om man slaktar den för delar.
/fth
Man får väl köpa två stycken då
Blir det något mjukvaruproblem så stannar väl iofs båda, då står man där med två gigantiska tegelstenar på garageuppfarten.
Man kan ju testa bilen och ser vad som funkar eller inte. Den statusen bör ju bestå ganska väl. Men visst är det en högriskbil. I värsta fall blir man stående med ett batteripack.
Ja, det kanske är så den ska värderas, andrahandsvärdet på säljbara delar plus någon procentsats?
Blir den stående av någon anledning så är ju restvärdet i praktiken vad man kan få om man slaktar den för delar.
/fth
Man får väl köpa två stycken då
Blir det något mjukvaruproblem så stannar väl iofs båda, då står man där med två gigantiska tegelstenar på garageuppfarten.
/fth
True.
2 * 113kWh hemmabatteri, då kan man nästan gå off-grid även på vintern
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Nu finns det en Fisker Ocean på KVD att buda på: https://www.kvd.se/auktioner/fisker-oce ... 4hk-235609
Utgångspris 242 000 kr, undrar om någon kommer lägga ett bud?
Nybilsgaranti till 2027 så då borde allt vara lugnt
Nu finns det en Fisker Ocean på KVD att buda på: https://www.kvd.se/auktioner/fisker-oce ... 4hk-235609
Utgångspris 242 000 kr, undrar om någon kommer lägga ett bud?
Nybilsgaranti till 2027 så då borde allt vara lugnt
Gillar friskrivningen(?)…
Nybilsgaranti 2027-02-01 (uppgiften är preliminär, för ett definitivt besked vänligen kontakta en auktoriserad verkstad)
I USA verkar det ju finnas lite community kring det och möjlighet att få hjälp, finns folk som kan gamla Karma där som säkert kommer fortsätta med Oceanbilarna också.
Här hemma känns det som en rätt vild chansning att köpa en, även om det nu är otroligt mycket bil för 300k.
I USA verkar det ju finnas lite community kring det och möjlighet att få hjälp, finns folk som kan gamla Karma där som säkert kommer fortsätta med Oceanbilarna också.
Här hemma känns det som en rätt vild chansning att köpa en, även om det nu är otroligt mycket bil för 300k.
Som jag förstått det är det Magna i Österrike som utvecklad åtm. infotainment. Bilen är ju även byggd i Österrike, så det kanske finns ett community kring de här bilarna i Europa också… Och det finns väl folk som kört Karma även i Europa… Finns det kanske även ett 'transatlantiskt community' kring de här bilarna?…
Nu har jag inte hängt med i alla svängar men så här har jag förstått det: Företaget American lease har köpt upp inventarier och annat från konkursboet. De har i sin tur licenserat ut mycket till Fisker Owner Association, bl.a. clouded inklusive vad jag förstår det mjukvaran. Så det blir den här ägarklubben som blir ansvarig för för mjukvaran i framtiden. Tror även att det har startats ett reservdelsbolag som FOA i sin tur har samarbete med.
Det ryktas att kostnaden som FOA har dragit på sig i och med detta innebär en kostnad på ca $50 i månaden per bil om alla Fisker-ägare går med.