Du har självklart din uppfattning och det är helt ok, men du behöver inte sprida lögner. PS2 har inget fast servicebehov som du beskriver. Den behöver en (1) service efter 2år, sen är det färdigt, inga fler krav på service efter det.eizzmar skrev:Provkörde Polestar 2 igår. Efter att tidigare ha provkört model 3 och även gjorde det igår efteråt, så var jag inte alls imponerad av Polestar 2.
Mycket ”trängre” kupé. Mer ”stötig” och mindre dämpning även fast det inte var performance-varianten.
Mindre utrymme i frunken, mindre bagage och mindre i baksätet. Interiören dock var riktigt snygg och kändes välbyggd, en bra premiumkänsla helt enkelt.
Polestar kommer nog lyckas bra i framtiden med nya modeller men just nu enligt mig så vinner Tesla model 3 utan tvekan. De har tänkt till mer på hur systemet fungerar, inget krav på service, mer roliga funktioner, räckvidd, laddningsnätverket, uppdateringar mm.
En Polestar 2 måste in på service varje 3000 mil eller en gång varannat år, vilken för mig då skulle leda till en gång per år. Något jag vill slippa om jag byter till elbil från min nuvarande Bensin-bil. De har ju även kommit fram tidigare att mindre uppdateringar kommer ske via ”over the air” men att större uppdateringar måste installeras på plats på verkstad. Och där faller ytterligare en sak.
Nä summan av det är att Tesla just nu ger en bättre helhetsbild av ett roligt elbilsägande, men Polestar försöker absolut utmana. Ska bli roligt att följa Polestars resa framförallt med vad de kommande modellerna har att erbjuda.
Polestar 2
Moderator: Redaktion
Re: Polestar 2
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Polestar 2
Det jag skrev var vad deras personal eller ja ”specialist/agent” sa igår på Polestar Space i Göteborg. Om det nu är fel så får väl Polestar lära sin egna personal rätt då. Sorry. Hon var tydlig med o säga det igår att de just behöver service varannat år eller för varje 3000 mil...HelectriC skrev:Du har självklart din uppfattning och det är helt ok, men du behöver inte sprida lögner. PS2 har inget fast servicebehov som du beskriver. Den behöver en (1) service efter 2år, sen är det färdigt, inga fler krav på service efter det.eizzmar skrev:Provkörde Polestar 2 igår. Efter att tidigare ha provkört model 3 och även gjorde det igår efteråt, så var jag inte alls imponerad av Polestar 2.
Mycket ”trängre” kupé. Mer ”stötig” och mindre dämpning även fast det inte var performance-varianten.
Mindre utrymme i frunken, mindre bagage och mindre i baksätet. Interiören dock var riktigt snygg och kändes välbyggd, en bra premiumkänsla helt enkelt.
Polestar kommer nog lyckas bra i framtiden med nya modeller men just nu enligt mig så vinner Tesla model 3 utan tvekan. De har tänkt till mer på hur systemet fungerar, inget krav på service, mer roliga funktioner, räckvidd, laddningsnätverket, uppdateringar mm.
En Polestar 2 måste in på service varje 3000 mil eller en gång varannat år, vilken för mig då skulle leda till en gång per år. Något jag vill slippa om jag byter till elbil från min nuvarande Bensin-bil. De har ju även kommit fram tidigare att mindre uppdateringar kommer ske via ”over the air” men att större uppdateringar måste installeras på plats på verkstad. Och där faller ytterligare en sak.
Nä summan av det är att Tesla just nu ger en bättre helhetsbild av ett roligt elbilsägande, men Polestar försöker absolut utmana. Ska bli roligt att följa Polestars resa framförallt med vad de kommande modellerna har att erbjuda.
-
- Inlägg: 402
- Blev medlem: 12 apr 2020 16:52
Re: Polestar 2
Var väl någon här som var 210cm lång som inte fick plats under ratten på Model 3 men det gick i en Polestar 2 även om det visst var nätt till ratten. Sen visade Auto Motor och Sport att volymen på bagaget inte säger allt, är ju helt olika bagage på dem, blev rent djurplågeri att ha hundarna i bagaget på Model 3. Har ju varit ett himla surr om hundar nu under Corona så tycker inte det är en helt oväsentlig fördel.eizzmar skrev:Provkörde Polestar 2 igår. Efter att tidigare ha provkört model 3 och även gjorde det igår efteråt, så var jag inte alls imponerad av Polestar 2.
Mycket ”trängre” kupé. Mer ”stötig” och mindre dämpning även fast det inte var performance-varianten.
Mindre utrymme i frunken, mindre bagage och mindre i baksätet. Interiören dock var riktigt snygg och kändes välbyggd, en bra premiumkänsla helt enkelt.
Polestar kommer nog lyckas bra i framtiden med nya modeller men just nu enligt mig så vinner Tesla model 3 utan tvekan. De har tänkt till mer på hur systemet fungerar, inget krav på service, mer roliga funktioner, räckvidd, laddningsnätverket, uppdateringar mm.
En Polestar 2 måste in på service varje 3000 mil eller en gång varannat år, vilken för mig då skulle leda till en gång per år. Något jag vill slippa om jag byter till elbil från min nuvarande Bensin-bil. De har ju även kommit fram tidigare att mindre uppdateringar kommer ske via ”over the air” men att större uppdateringar måste installeras på plats på verkstad. Och där faller ytterligare en sak.
Nä summan av det är att Tesla just nu ger en bättre helhetsbild av ett roligt elbilsägande, men Polestar försöker absolut utmana. Ska bli roligt att följa Polestars resa framförallt med vad de kommande modellerna har att erbjuda.
Re: Polestar 2
EQC var det väl snarare.Anonymous FTW skrev:Var väl någon här som var 210cm lång som inte fick plats under ratten på Model 3 men det gick i en Polestar 2 även om det visst var nätt till ratten.
Jag kan dock inte riktigt förstå hur. Har provat EQC och kör ju en Model 3 till vardags.
Mycket mer plats i Model 3. Ratten i Model 3 går också att justera väldigt högt. EQC är mkt mer tight.
Men jag gillade hursomhelst EQC också.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
-
- Inlägg: 402
- Blev medlem: 12 apr 2020 16:52
Re: Polestar 2
I så fall mindes jag fel. Lyckas aldrig med mina sökningar av inlägg här heller.taliz skrev:EQC var det väl snarare.Anonymous FTW skrev:Var väl någon här som var 210cm lång som inte fick plats under ratten på Model 3 men det gick i en Polestar 2 även om det visst var nätt till ratten.
Jag kan dock inte riktigt förstå hur. Har provat EQC och kör ju en Model 3 till vardags.
Mycket mer plats i Model 3. Ratten i Model 3 går också att justera väldigt högt. EQC är mkt mer tight.
Men jag gillade hursomhelst EQC också.
Re: Polestar 2
eizzmar skrev:Det jag skrev var vad deras personal eller ja ”specialist/agent” sa igår på Polestar Space i Göteborg. Om det nu är fel så får väl Polestar lära sin egna personal rätt då. Sorry. Hon var tydlig med o säga det igår att de just behöver service varannat år eller för varje 3000 mil...HelectriC skrev:Du har självklart din uppfattning och det är helt ok, men du behöver inte sprida lögner. PS2 har inget fast servicebehov som du beskriver. Den behöver en (1) service efter 2år, sen är det färdigt, inga fler krav på service efter det.eizzmar skrev:Provkörde Polestar 2 igår. Efter att tidigare ha provkört model 3 och även gjorde det igår efteråt, så var jag inte alls imponerad av Polestar 2.
Mycket ”trängre” kupé. Mer ”stötig” och mindre dämpning även fast det inte var performance-varianten.
Mindre utrymme i frunken, mindre bagage och mindre i baksätet. Interiören dock var riktigt snygg och kändes välbyggd, en bra premiumkänsla helt enkelt.
Polestar kommer nog lyckas bra i framtiden med nya modeller men just nu enligt mig så vinner Tesla model 3 utan tvekan. De har tänkt till mer på hur systemet fungerar, inget krav på service, mer roliga funktioner, räckvidd, laddningsnätverket, uppdateringar mm.
En Polestar 2 måste in på service varje 3000 mil eller en gång varannat år, vilken för mig då skulle leda till en gång per år. Något jag vill slippa om jag byter till elbil från min nuvarande Bensin-bil. De har ju även kommit fram tidigare att mindre uppdateringar kommer ske via ”over the air” men att större uppdateringar måste installeras på plats på verkstad. Och där faller ytterligare en sak.
Nä summan av det är att Tesla just nu ger en bättre helhetsbild av ett roligt elbilsägande, men Polestar försöker absolut utmana. Ska bli roligt att följa Polestars resa framförallt med vad de kommande modellerna har att erbjuda.
Dom verkar ju ha ett visst utbildningsbehov när dom sprider felaktig information.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Polestar 2
Ja tyvärr var uppfattningen att hon jag pratade med igår varken hade intresse av elbilar eller kunde mycket. Jag fick känslan av att jag kunde mer om elbilar och även om Polestar än hon själv. Man får hoppas de bättrar på sig så de inte sprider fel information.HelectriC skrev:eizzmar skrev:Det jag skrev var vad deras personal eller ja ”specialist/agent” sa igår på Polestar Space i Göteborg. Om det nu är fel så får väl Polestar lära sin egna personal rätt då. Sorry. Hon var tydlig med o säga det igår att de just behöver service varannat år eller för varje 3000 mil...HelectriC skrev:Du har självklart din uppfattning och det är helt ok, men du behöver inte sprida lögner. PS2 har inget fast servicebehov som du beskriver. Den behöver en (1) service efter 2år, sen är det färdigt, inga fler krav på service efter det.eizzmar skrev:Provkörde Polestar 2 igår. Efter att tidigare ha provkört model 3 och även gjorde det igår efteråt, så var jag inte alls imponerad av Polestar 2.
Mycket ”trängre” kupé. Mer ”stötig” och mindre dämpning även fast det inte var performance-varianten.
Mindre utrymme i frunken, mindre bagage och mindre i baksätet. Interiören dock var riktigt snygg och kändes välbyggd, en bra premiumkänsla helt enkelt.
Polestar kommer nog lyckas bra i framtiden med nya modeller men just nu enligt mig så vinner Tesla model 3 utan tvekan. De har tänkt till mer på hur systemet fungerar, inget krav på service, mer roliga funktioner, räckvidd, laddningsnätverket, uppdateringar mm.
En Polestar 2 måste in på service varje 3000 mil eller en gång varannat år, vilken för mig då skulle leda till en gång per år. Något jag vill slippa om jag byter till elbil från min nuvarande Bensin-bil. De har ju även kommit fram tidigare att mindre uppdateringar kommer ske via ”over the air” men att större uppdateringar måste installeras på plats på verkstad. Och där faller ytterligare en sak.
Nä summan av det är att Tesla just nu ger en bättre helhetsbild av ett roligt elbilsägande, men Polestar försöker absolut utmana. Ska bli roligt att följa Polestars resa framförallt med vad de kommande modellerna har att erbjuda.
Dom verkar ju ha ett visst utbildningsbehov när dom sprider felaktig information.
Är det som du skrev om servicen samt att jag vet att den ingår för de första 5000 milen så är det ju bra!
Synd när personer dock som kanske tar henne på orden bara får den infon och sen visar det sig ej stämma...
Re: Polestar 2
Ja, det är bekräftat från program manager (eller nån liknande titel) att ägaren får första service gratis samt noll krav på fler efter det för att bibehålla garantin.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Polestar 2
Det låter som jag det. fast "bara" 207cm kort.Anonymous FTW skrev:
Var väl någon här som var 210cm lång som inte fick plats under ratten på Model 3 men det gick i en Polestar 2 även om det visst var nätt till ratten. Sen visade Auto Motor och Sport att volymen på bagaget inte säger allt, är ju helt olika bagage på dem, blev rent djurplågeri att ha hundarna i bagaget på Model 3. Har ju varit ett himla surr om hundar nu under Corona så tycker inte det är en helt oväsentlig fördel.
-
- Inlägg: 402
- Blev medlem: 12 apr 2020 16:52
Re: Polestar 2
Det var alltså en Model 3 mot en EQC?Gargamel skrev:Det låter som jag det. fast "bara" 207cm kort.Anonymous FTW skrev:
Var väl någon här som var 210cm lång som inte fick plats under ratten på Model 3 men det gick i en Polestar 2 även om det visst var nätt till ratten. Sen visade Auto Motor och Sport att volymen på bagaget inte säger allt, är ju helt olika bagage på dem, blev rent djurplågeri att ha hundarna i bagaget på Model 3. Har ju varit ett himla surr om hundar nu under Corona så tycker inte det är en helt oväsentlig fördel.
- Elmil
- Teslaägare
- Inlägg: 674
- Blev medlem: 02 jan 2017 19:18
- Ort: Smedjebacken
- Referralkod: ts.la/mats11813
Re: Polestar 2
I lördags fångade min centry en PS2 i det vilda. Jag laddade vid kanalen i Karlsborg och hade då haft besök på laddplatsen bredvid medan vi var borta.
Den är reggad på en IT-konsult i Lidköping som enligt car.info för närvarande besitter samtliga PS2 i Sverige, då de har en till..

Den är reggad på en IT-konsult i Lidköping som enligt car.info för närvarande besitter samtliga PS2 i Sverige, då de har en till..


Model 3 LR 2019 [såld]
Model Y RWD 2025
14.9 kWp solceller / 15 kWh batteri
Avgasfri sedan 2015.04.28
Model Y RWD 2025
14.9 kWp solceller / 15 kWh batteri
Avgasfri sedan 2015.04.28
-
- Inlägg: 402
- Blev medlem: 12 apr 2020 16:52
Re: Polestar 2
De kanske ska vaska en?Elmil skrev:I lördags fångade min centry en PS2 i det vilda. Jag laddade vid kanalen i Karlsborg och hade då haft besök på laddplatsen bredvid medan vi var borta.
Den är reggad på en IT-konsult i Lidköping som enligt car.info för närvarande besitter samtliga PS2 i Sverige, då de har en till..![]()
Re: Polestar 2
Inte så konstigt då att jag sett en Polestar 2 i Lidköping flera gånger senaste veckan. Jag bor nämligen i LidköpingElmil skrev:I lördags fångade min centry en PS2 i det vilda. Jag laddade vid kanalen i Karlsborg och hade då haft besök på laddplatsen bredvid medan vi var borta.
Den är reggad på en IT-konsult i Lidköping som enligt car.info för närvarande besitter samtliga PS2 i Sverige, då de har en till..![]()

Re: Polestar 2
Jag har provsuttit M3, PS2 och EQC.Anonymous FTW skrev:Det var alltså en Model 3 mot en EQC?Gargamel skrev:Det låter som jag det. fast "bara" 207cm kort.Anonymous FTW skrev:
Var väl någon här som var 210cm lång som inte fick plats under ratten på Model 3 men det gick i en Polestar 2 även om det visst var nätt till ratten. Sen visade Auto Motor och Sport att volymen på bagaget inte säger allt, är ju helt olika bagage på dem, blev rent djurplågeri att ha hundarna i bagaget på Model 3. Har ju varit ett himla surr om hundar nu under Corona så tycker inte det är en helt oväsentlig fördel.
M3 får jag inte in benen och kunna stänga dörren.
PS2 får jag in ben och igen dörren, men höger knä är då cirka centimetern från ratten (beroende på hur mycket gas).
EQC:n sitter jag som det nästan vore en lastbil, inga problem att bara "glida in" och sitta bra, med ratten på ett skönt ställe osv.
-
- Inlägg: 402
- Blev medlem: 12 apr 2020 16:52
Re: Polestar 2
Då mindes jag rätt ändå, bara längden på dig som var 3 cm fel.Gargamel skrev:Jag har provsuttit M3, PS2 och EQC.Anonymous FTW skrev:Det var alltså en Model 3 mot en EQC?Gargamel skrev:Det låter som jag det. fast "bara" 207cm kort.Anonymous FTW skrev:
Var väl någon här som var 210cm lång som inte fick plats under ratten på Model 3 men det gick i en Polestar 2 även om det visst var nätt till ratten. Sen visade Auto Motor och Sport att volymen på bagaget inte säger allt, är ju helt olika bagage på dem, blev rent djurplågeri att ha hundarna i bagaget på Model 3. Har ju varit ett himla surr om hundar nu under Corona så tycker inte det är en helt oväsentlig fördel.
M3 får jag inte in benen och kunna stänga dörren.
PS2 får jag in ben och igen dörren, men höger knä är då cirka centimetern från ratten (beroende på hur mycket gas).
EQC:n sitter jag som det nästan vore en lastbil, inga problem att bara "glida in" och sitta bra, med ratten på ett skönt ställe osv.
Re: Polestar 2
Finns det bara två stycken polestar 2 i Sverige?Elmil skrev:I lördags fångade min centry en PS2 i det vilda. Jag laddade vid kanalen i Karlsborg och hade då haft besök på laddplatsen bredvid medan vi var borta.
Den är reggad på en IT-konsult i Lidköping som enligt car.info för närvarande besitter samtliga PS2 i Sverige, då de har en till..![]()
Re: Polestar 2
2 Polestar 2Fredrik j skrev:Finns det bara två stycken polestar 2 i Sverige?Elmil skrev:I lördags fångade min centry en PS2 i det vilda. Jag laddade vid kanalen i Karlsborg och hade då haft besök på laddplatsen bredvid medan vi var borta.
Den är reggad på en IT-konsult i Lidköping som enligt car.info för närvarande besitter samtliga PS2 i Sverige, då de har en till..![]()

Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
-
- Inlägg: 402
- Blev medlem: 12 apr 2020 16:52
Re: Polestar 2
Måste vara Polestar 1, de är ovanliga.Fredrik j skrev:Finns det bara två stycken polestar 2 i Sverige?Elmil skrev:I lördags fångade min centry en PS2 i det vilda. Jag laddade vid kanalen i Karlsborg och hade då haft besök på laddplatsen bredvid medan vi var borta.
Den är reggad på en IT-konsult i Lidköping som enligt car.info för närvarande besitter samtliga PS2 i Sverige, då de har en till..![]()
Blev till och med en artikel nu när en såldes begagnad.
https://www.bytbil.com/nyheter/unikt-ko ... rige-29837
1143 stycken Polestar 2 tycker jag det ser ut som. Men fortfarande inga på Gotland som utlovades av Polestars chef.
Ser nu att car.info har två Polestar 2 i Västra Götaland som ligger i egen uppdelning under namnet "1st Generation", två prototyper kanske?
Re: Polestar 2
Var precis på Volvo i Väsby efter ett kundbesök
Säkert 20 bilar redo för leverans på gården, 80% performance
Ingen bil att titta på/sitta i
De får inte sälja polestar alls utan måste hänvisa allt till Showroom i stan
Säkert 20 bilar redo för leverans på gården, 80% performance
Ingen bil att titta på/sitta i
De får inte sälja polestar alls utan måste hänvisa allt till Showroom i stan
MY P 2023 Vit/Svart beställd 18 maj 23
MY LR 2021 Svart/Svart
M3 P 2021 Svart/Svart
M3 LR 2019 Vit/Svart
M3 SR+ 2019 Röd/Vit
X60D 2018 Grå/Creme
S90D 2016 Svart/Svart
MY LR 2021 Svart/Svart
M3 LR 2019 Vit/Svart
M3 SR+ 2019 Röd/Vit
X60D 2018 Grå/Creme
S90D 2016 Svart/Svart
Re: Polestar 2
Polestar 2 bärgad - stendöd, gick inte ens öppna dörrarna
https://cornucopia.cornubot.se/2020/09/ ... e-ens.html
Ytterligare två inne på verkstaden visade det sig. Enbart i Göteborg.
https://cornucopia.cornubot.se/2020/09/ ... e-ens.html
Ytterligare två inne på verkstaden visade det sig. Enbart i Göteborg.
Författare och bloggare. Model S 2023
-
- Inlägg: 402
- Blev medlem: 12 apr 2020 16:52
Re: Polestar 2
Fast jag tror nog att Polestar 2 är rätt överrepresenterad i just Göteborg.larsw skrev:Enbart i Göteborg.
Re: Polestar 2
Elbilshatet är ju tröttsamt.larsw skrev:Polestar 2 bärgad - stendöd, gick inte ens öppna dörrarna
https://cornucopia.cornubot.se/2020/09/ ... e-ens.html
Ytterligare två inne på verkstaden visade det sig. Enbart i Göteborg.
Re: Polestar 2
Men bloggen är starkt pro-Tesla, och har varit det under mååånga år...Fredrik j skrev:Elbilshatet är ju tröttsamt.larsw skrev:Polestar 2 bärgad - stendöd, gick inte ens öppna dörrarna
https://cornucopia.cornubot.se/2020/09/ ... e-ens.html
Ytterligare två inne på verkstaden visade det sig. Enbart i Göteborg.

Snarare anti-Kina.
Tesla Y LR -22 EAP
Re: Polestar 2
Det är jag som är bloggaren ifråga. Jag äger en Tesla 100D.Fredrik j skrev:Elbilshatet är ju tröttsamt.larsw skrev:Polestar 2 bärgad - stendöd, gick inte ens öppna dörrarna
https://cornucopia.cornubot.se/2020/09/ ... e-ens.html
Ytterligare två inne på verkstaden visade det sig. Enbart i Göteborg.
Jag har skrivit en lång rad positiva artiklar om elbilar, se
https://cornucopia.cornubot.se/search/label/elbilar
Gav t o m PS2 ett positivt omdöme efter min första åktur.
https://cornucopia.cornubot.se/2020/08/ ... etent.html
Annat intressant kanske är
https://cornucopia.cornubot.se/2019/04/ ... osivt.html
https://cornucopia.cornubot.se/2020/05/ ... -i-en.html
https://cornucopia.cornubot.se/2020/03/ ... bilar.html
Författare och bloggare. Model S 2023
-
- Inlägg: 402
- Blev medlem: 12 apr 2020 16:52
Re: Polestar 2
Fast Elon Musk har ju hyllat Kina, och åtminstone jag förknippar honom starkt med varumärket Tesla.BrooklynS skrev:Men bloggen är starkt pro-Tesla, och har varit det under mååånga år...Fredrik j skrev:Elbilshatet är ju tröttsamt.larsw skrev:Polestar 2 bärgad - stendöd, gick inte ens öppna dörrarna
https://cornucopia.cornubot.se/2020/09/ ... e-ens.html
Ytterligare två inne på verkstaden visade det sig. Enbart i Göteborg.
Snarare anti-Kina.
"China rocks in my opinion. The energy in China is great... There's like a lot of smart, hard-working people. And they're not entitled, they're not complacent, whereas I see in the United States increasingly much more complacency and entitlement especially in places like the Bay Area, and L.A. and New York,"
https://news.cgtn.com/news/2020-08-01/E ... index.html
Man bör nog kanske hylla bolag som Lockheed Martin som tillverkar F-35 om man inte gillar Kina.
Jag tror man vinner mest på att var opartisk om man driver blogg.